Gå til innhold

Etter mye rena-fiske og prat....


Skævvens_Mann

Anbefalte innlegg

Det er nok for mange som har sett den norske filmen "villmark".

" du vet ikke hva som skjuler seg i skogen i mørket, ooooÆÆÆÆÆÆ!! " ;D ;D

Det er jo ikke noe å være redd for om natten uansett  :)

(PS De fleste av mordene i Villmark foregikk vel på dagtid om jeg husker riktig?  ;D8)   )

Så moralen blir da at man aldri bør oppholde seg i skagen? Hehe.. Det skulle tatt seg ut..

I Skagen drikker man øl og titter på damene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

:) Nå er det så vidt jeg har sett i denne tråden ingen som har skrevet at det bare er å lempe ut ei hvilken som helst flue om natta, da. Men det er vel hevet over det meste av tvil at flua kan være mer "sånn-cirka" om natta enn om dagen, jfr. at fargene i mindre grad er synlige, tekstur og "skinn" i flua er i mindre grad synlig osv. Men jakter den på #10 vårfluer så setter man på det, og sipper fisken små døgniser, så setter man på det osv.

Når jeg snakker om natta så mener jeg 'natta' - altså mørkt.

I motsetning til sein solnedgang som er noe av det vakreste av fluefiskeøyeblikk og settinger.

Og hva vi som fluefiskende individer synes er morsomst, ja, det er vel få ting som er mer subjektivt enn det.  :)

Nei fordi det snakkes om å fiske med ;) hold i deg MARK :o

Jeg foreslo noen våtfluer men ikke noe svar Rodswinger foreslo montana men inget svar.

hos meg er höyt flytende vårfluer rackel hanen,streaking caddis etc.eller klekkere som super puppa eller klink hammer svärt effektiv men jeg fisker ikke lenger enn hva mörkesynet klarer av etter det så gidder jeg ikke mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Nå er det så vidt jeg har sett i denne tråden ingen som har skrevet at det bare er å lempe ut ei hvilken som helst flue om natta, da. Men det er vel hevet over det meste av tvil at flua kan være mer "sånn-cirka" om natta enn om dagen, jfr. at fargene i mindre grad er synlige, tekstur og "skinn" i flua er i mindre grad synlig osv. Men jakter den på #10 vårfluer så setter man på det, og sipper fisken små døgniser, så setter man på det osv.

Når jeg snakker om natta så mener jeg 'natta' - altså mørkt.

I motsetning til sein solnedgang som er noe av det vakreste av fluefiskeøyeblikk og settinger.

Og hva vi som fluefiskende individer synes er morsomst, ja, det er vel få ting som er mer subjektivt enn det.  :)

Hehehe, når du går ut så hardt som å kalle ting kjedelig så får du tåle litt småerting ;)

Det har du rett i, Ruffen  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm merkelig en del tar av når det snakkes om nymfer "hvorfor bruker du ikke sluk i stedenfor", "tungsten bajas" " törrflue er det eneste rene" bla bla

Men når en skävvens mann prater om fiske med MARK på flue forum HALLO da er det pluttselig helt ok ??? skjönn det den som kan for jeg forstår ingenting av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm merkelig en del tar av når det snakkes om nymfer "hvorfor bruker du ikke sluk i stedenfor", "tungsten bajas" " törrflue er det eneste rene" bla bla

Men når en skävvens mann prater om fiske med MARK på flue forum HALLO da er det pluttselig helt ok ??? skjönn det den som kan for jeg forstår ingenting av det.

Tungsten bajas og sluk var det jeg som skrev i en annen tråd! Jeg har ALDRI sagt jeg mener at Tørrflue er det eneste som gjelder!

Hvis du åpner øya og leser i samme tråd, ser du at jeg også fisker med mark og sluk....i visse sammenhenger!

Men ja, VAKET, FLYTET,TAKET, og KROKING.... DET er det som gjør at jeg fisker tørt!

Et vak gir meg så utrolig mye... jeg elsker rett og slett vak... Jeg kan sitte i timesvis å beundre en fisk som vaker!

Om det er 1 eneste fisk som vaker, sitter jeg heller og beundrer den, og koser meg istedet for å fiske på`n..

.

Det er jævla merkelig at i det ene øyeblikket, kan man spøke og tulle, uten at noen tar alt så jævla bokstavlig.

Men plutselig så skal alt være fryktelig seriøst, og man drar til og med ting ut av sammenheng for å ytre sitt poeng...

Jeg har absolutt ikke noe imot hverken markfiskere eller slukfiskere, bare det brukes litt vett! Det samme gjelder faktisk for fluefiskere også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jævla merkelig at i det ene øyeblikket, kan man spøke og tulle, uten at noen tar alt så jævla bokstavlig.

Men plutselig så skal alt være fryktelig seriøst, og man drar til og med ting ut av sammenheng for å ytre sitt poeng...

He-he . . . Lagt merke til dette du også ?  ;)

Mye humørsvingninger ute å går her, samt at hva man kan tillate seg å spøke med bestemmes også av hvem man er  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er det i hvertfall en som forstår hva jeg sier fyren prater om å fiske med mark på flue forum HALLO

Og nej det var ikke bare ment til deg for det er mange som kommer med disse teite kommentarene hver eneste gang noen pröver å prate seriöst om nymfefiske, det kan väre morro og fleip i blandt men ikke for mye, når fyren faktisk spör om nymfe tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jævla merkelig at i det ene øyeblikket, kan man spøke og tulle, uten at noen tar alt så jævla bokstavlig.

Men plutselig så skal alt være fryktelig seriøst, og man drar til og med ting ut av sammenheng for å ytre sitt poeng...

He-he . . . Lagt merke til dette du også ?  ;)

Mye humørsvingninger ute å går her, samt at hva man kan tillate seg å spøke med bestemmes også av hvem man er  ;D

Jada jeg har også lagt merke til at du skal bare inn å ködde "fleipe" når folk pröver å prate om nymfe fiske.

Men HALLO fyren prater om MARK fiske og da skal det jaggu ikke "fleipes" pröv å forklar det for oss nymfefiskere om du kan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jævla merkelig at i det ene øyeblikket, kan man spøke og tulle, uten at noen tar alt så jævla bokstavlig.

Men plutselig så skal alt være fryktelig seriøst, og man drar til og med ting ut av sammenheng for å ytre sitt poeng...

He-he . . . Lagt merke til dette du også ?  ;)

Mye humørsvingninger ute å går her, samt at hva man kan tillate seg å spøke med bestemmes også av hvem man er  ;D

BR; hva skjer her? Har du blitt beskyldt for å mene noe,,,det må du ikke finne på...du er jo gjennomskuet som allsidig fisker.

Husk viktig element i de fleste tråder her inne; Kun hvis man erkjenner gang på gang at man elsker tørrfluefiske og se fisken vake (hvilke alle noenlunde fornuftige mennesker gjør), kan man spøke og ikke minst mene noe uten å bli stemplet på et eller annet vis....

Men husk at du aldri må dra frem ordet "nymfe"...aldri.

Og som du merker, de er skriveføre disse guttene også, veldig imponerende det ihvertfall :)

Jeg anbefaler deg i bare hoppe over slike pjattesaker, det er jo ikke noe løsning å sitte å krangle eller bli fremstilt som en vanskelig j....

Hadde disse karene sett deg i akdsjon med tørrflua på vidda slik jeg så, så hadde de nok ikke satt seg i slikt deilig selvforherligende "jeg er tørrfluepurist" lys...liksom for å fremheve sine grunnlag for å mene noe.

Kun tørrfluepurister kan spøke med andre, og harselere med andre, samt rotte seg sammen som småtøsene gjør på ungdomskolen. :)

Se bare på avatarene deres..hi-hi..dette er gutter som mener lvor.. ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke makk og nymfe det samma ? ? Her er det noen viktig ledd jeg har gått glipp av..  ;)

Allright å kose seg i skauen om natta og sånn altså, men å fiske makk med fluestanga utgår.

Takk! nå endelig begyner folk å "våkne" litt ;D nymfe lik makk ???  ;D og jeg som trodde at törrflue var det samma som spinner fiske ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jævla merkelig at i det ene øyeblikket, kan man spøke og tulle, uten at noen tar alt så jævla bokstavlig.

Men plutselig så skal alt være fryktelig seriøst, og man drar til og med ting ut av sammenheng for å ytre sitt poeng...

He-he . . . Lagt merke til dette du også ?  ;)

Mye humørsvingninger ute å går her, samt at hva man kan tillate seg å spøke med bestemmes også av hvem man er  ;D

Jada jeg har også lagt merke til at du skal bare inn å ködde "fleipe" når folk pröver å prate om nymfe fiske.

Men HALLO fyren prater om MARK fiske og da skal det jaggu ikke "fleipes" pröv å forklar det for oss nymfefiskere om du kan

Har du komplekser fordi du fisker med nymfe ?

Det kan nesten virke slik, for du har neppe sett jeg har skrevet noe om nymfefiske som er noe å hisse seg opp over.

De gangene jeg har fleipet om dette har det vært så åpenlyst tull, at man må ha bestemt seg på forhånd om man skal la seg provosere av det  ;)

Selv hadde jeg ikke under noen omstendigheter klart å hisse meg opp over at noen "disset" tørrfluefiske.

Enten folk fisker med mark, nymfe, sluk eller tørrflue ; Det må bli opp til enhver, og jeg respekterer alle like mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jævla merkelig at i det ene øyeblikket, kan man spøke og tulle, uten at noen tar alt så jævla bokstavlig.

Men plutselig så skal alt være fryktelig seriøst, og man drar til og med ting ut av sammenheng for å ytre sitt poeng...

He-he . . . Lagt merke til dette du også ?  ;)

Mye humørsvingninger ute å går her, samt at hva man kan tillate seg å spøke med bestemmes også av hvem man er  ;D

BR; hva skjer her? Har du blitt beskyldt for å mene noe,,,det må du ikke finne på...du er jo gjennomskuet som allsidig fisker.

Husk viktig element i de fleste tråder her inne; Kun hvis man erkjenner gang på gang at man elsker tørrfluefiske og se fisken vake (hvilke alle noenlunde fornuftige mennesker gjør), kan man spøke og ikke minst mene noe uten å bli stemplet på et eller annet vis....

Men husk at du aldri må dra frem ordet "nymfe"...aldri.

Og som du merker, de er skriveføre disse guttene også, veldig imponerende det ihvertfall :)

Jeg anbefaler deg i bare hoppe over slike pjattesaker, det er jo ikke noe løsning å sitte å krangle eller bli fremstilt som en vanskelig j....

Hadde disse karene sett deg i akdsjon med tørrflua på vidda slik jeg så, så hadde de nok ikke satt seg i slikt deilig selvforherligende "jeg er tørrfluepurist" lys...liksom for å fremheve sine grunnlag for å mene noe.

Kun tørrfluepurister kan spøke med andre, og harselere med andre, samt rotte seg sammen som småtøsene gjør på ungdomskolen. :)

Hehe... du snakker om å sette ut klør og tenner ;D ;D

Tydeligvis blind du også.... Jeg skriver jo at jeg IKKE er Tørrfluepurist...? Overså du det? ;)

Når har jeg satt meg selv i et "jeg er tørrfluepurist-lys, sånn at jeg kan fremheve mitt grunnlag for å mene noe"?

Vi får se når Høsttreffet kommer.... Skal ikke se bort ifra at jeg gir nymfene en sjanse:)

Ikke for å disse nymfer, det er ikke det som er intensjonen min her,men jeg VET at nymfefiske ikke gir meg den samme go`følelsen som tørrfluefiske gjør!

Det er ikke dermed sagt jeg har noe imot nymfer...? Eller...?

Noen tar mora, andre tar dattera.... men faen heller! Jeg tar dem begge 2 ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde disse karene sett deg i akdsjon med tørrflua på vidda slik jeg så, så hadde de nok ikke satt seg i slikt deilig selvforherligende "jeg er tørrfluepurist" lys...liksom for å fremheve sine grunnlag for å mene noe.

Kun tørrfluepurister kan spøke med andre, og harselere med andre, samt rotte seg sammen som småtøsene gjør på ungdomskolen. :)

Se bare på avatarene deres..hi-hi..dette er gutter som mener lvor.. ;D

Gud bedre, Stig . . . Hvor tar du det fra ?  ;D

Selvforherligende ?  ;D Du er ikke sann  :o

Blir man automatisk selvforherligende om man ikke syntes kortlinefiske, eller nymfefiske generelt overgår alt annet ?

Henger du deg opp i avatarene til alle som ikke fisker kortline, eller er konkurransefiskere ?

Du trenger virkelig å ta deg en bolle  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde disse karene sett deg i akdsjon med tørrflua på vidda slik jeg så, så hadde de nok ikke satt seg i slikt deilig selvforherligende "jeg er tørrfluepurist" lys...liksom for å fremheve sine grunnlag for å mene noe.

Kun tørrfluepurister kan spøke med andre, og harselere med andre, samt rotte seg sammen som småtøsene gjør på ungdomskolen. :)

Se bare på avatarene deres..hi-hi..dette er gutter som mener lvor.. ;D

Gud bedre, Stig . . . Hvor tar du det fra ?  ;D

Selvforherligende ?  ;D Du er ikke sann  :o

Blir man automatisk selvforherligende om man ikke syntes kortlinefiske, eller nymfefiske generelt overgår alt annet ?

Henger du deg opp i avatarene til alle som ikke fisker kortline, eller er konkurransefiskere ?

Du trenger virkelig å ta deg en bolle  :D

Ell som Poden alltid sier når jeg maser på`n : Ta deg en Banan a Gammer`n:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jævla merkelig at i det ene øyeblikket, kan man spøke og tulle, uten at noen tar alt så jævla bokstavlig.

Men plutselig så skal alt være fryktelig seriøst, og man drar til og med ting ut av sammenheng for å ytre sitt poeng...

He-he . . . Lagt merke til dette du også ?  ;)

Mye humørsvingninger ute å går her, samt at hva man kan tillate seg å spøke med bestemmes også av hvem man er  ;D

BR; hva skjer her? Har du blitt beskyldt for å mene noe,,,det må du ikke finne på...du er jo gjennomskuet som allsidig fisker.

Husk viktig element i de fleste tråder her inne; Kun hvis man erkjenner gang på gang at man elsker tørrfluefiske og se fisken vake (hvilke alle noenlunde fornuftige mennesker gjør), kan man spøke og ikke minst mene noe uten å bli stemplet på et eller annet vis....

Men husk at du aldri må dra frem ordet "nymfe"...aldri.

Og som du merker, de er skriveføre disse guttene også, veldig imponerende det ihvertfall :)

Jeg anbefaler deg i bare hoppe over slike pjattesaker, det er jo ikke noe løsning å sitte å krangle eller bli fremstilt som en vanskelig j....

Hadde disse karene sett deg i akdsjon med tørrflua på vidda slik jeg så, så hadde de nok ikke satt seg i slikt deilig selvforherligende "jeg er tørrfluepurist" lys...liksom for å fremheve sine grunnlag for å mene noe.

Kun tørrfluepurister kan spøke med andre, og harselere med andre, samt rotte seg sammen som småtøsene gjør på ungdomskolen. :)

Se bare på avatarene deres..hi-hi..dette er gutter som mener lvor.. ;D

Nej jeg veit ikke helt hva som skjer det eneste var at jeg prövde å oppmerksomme folk 3 ganger om at det var snakk om MARK fiske og dro vel til ganske drastiskt når ingen hörte hva jeg sa :rolleyes: takk og flaks at du kom inn för jeg svömte ut på skikkelig dypt nymfe vann ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp ei Bolognese stang fra Milo. Her prater vi effektivt kortlinefiske eller harving!!

Disse brukte vi før i væla når vi auset opp flest mulig kilo med laue.

Valgfri aksjon. Opp til 8 meters lengde  :D

http://www.milo.it/en/Canne/bolognesi/1.asp

Gud bedre meg en sånn 8 m det skulle jeg ville ha med en klyse olsen, verre en minken,bucher,heggeli,peter ross og en 4-5 proffesor da hadde nok jeg også ausa opp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

jeg tror det ville overaske mange hva en telesopstang og flue ville hjelpe dem når man vil fiske fridrift i bakevjer.....det var lik ganlekarene fiska

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror det ville overaske mange hva en telesopstang og flue ville hjelpe dem når man vil fiske fridrift i bakevjer.....det var lik ganlekarene fiska

Det tviler jeg ikke på staffan. Effektivt med mark i hvert fall. Og hvorfor skulle det da ikke funke med flue  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...