Gå til innhold

Etter mye rena-fiske og prat....


Skævvens_Mann

Anbefalte innlegg

jeg tror det ville overaske mange hva en telesopstang og flue ville hjelpe dem når man vil fiske fridrift i bakevjer.....det var lik ganlekarene fiska

Takk det var akkurat det jeg og Rodswinger prata om, ikke like konkret, men mer hvorfor ikke våtfluer i stedenfor mark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Heggeli er ei knakanes god flue, når Ørreten går og jager yngel ;)

Hvem har fortalt deg det da??? ;D

Eller hvor har du hørt det, ikke på discoen vel?? ;D

Artig at du sier det, tror jeg stoler på en slik èn, tørrfluepurist med avatar av kul fyr, stang over nakken og simms vest, og liksom stor fisk...kul type ;D ;D ;D

Neida Tor Arne"The kid"...du har helt rett ;)

Hyggelig flue faktisk, selv om den er best under overflatevannet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heggeli er ei knakanes god flue, når Ørreten går og jager yngel ;)

Hvem har fortalt deg det da??? ;D

Eller hvor har du hørt det, ikke på discoen vel?? ;D

Artig at du sier det, tror jeg stoler på en slik èn, tørrfluepurist med avatar av kul fyr, stang over nakken og simms vest, og liksom stor fisk...kul type ;D ;D ;D

Neida Tor Arne"The kid"...du har helt rett ;)

Hyggelig flue faktisk, selv om den er best under overflatevannet :)

Har mange timer med flue og dupp langs Glommas bredder på Koppang jeg gitt:)

Heggeli, Olsen, Heckam Peckam, Zulu Silver, Rackelhanen, Glomma Spesial er blant mine gode gamle slagere...

Jeg tror jaggu jeg tar med meg haspelstang,dupp og fluer oppå denna treffen jeg.. Så kan jeg tasse rundt og mimre om gamledager ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja gjør det, nå våknet lysten i meg også...deilig haspelsnelle, en 8' stang 5-15 gr, litt deilige kobber spesial dunkende langs bunn...for en stemning vi kommer til å skape :D

På strekket ved grustaket bak Koppang Camping, kan det nok være effektivt med sånn deilig kobber dunkende langs bunnen:)

Men da sier vi det sånn, jeg tar med meg flue og dupp, du tar med deg den deilige kobber-tingen din, også går vi de 3-400 meterne jeg nevnte over her ;D

Flere gromplasser nedover der... ifra den øverste halvøya, og ned til brua:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jævla merkelig at i det ene øyeblikket, kan man spøke og tulle, uten at noen tar alt så jævla bokstavlig.

Men plutselig så skal alt være fryktelig seriøst, og man drar til og med ting ut av sammenheng for å ytre sitt poeng...

He-he . . . Lagt merke til dette du også ?  ;)

Mye humørsvingninger ute å går her, samt at hva man kan tillate seg å spøke med bestemmes også av hvem man er  ;D

Men husk at du aldri må dra frem ordet "nymfe"...aldri.

He-he nymfer nymfer nymfer nymfer nymfer nymfer nymfer nymfer nymfer nymfer nymfer ho-ho ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gleder jeg meg og til koppangtreffen. Endelig et sted jeg passer inn, for her blir det åpenbart bråk.

Jeg tar med en greinkutter til haspelstengene.

Dette blir bra  :D

Selv stiller jeg med fleinsopp, springkniv og norgesplaster, og regner med ihvertfall noe av det kommer til nytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom jeg har blitt mer og mer erfaren synes jeg nattfiske er mer og mer kjedelig. Og hovedgrunnen er at det ikke er visuelt i det hele tatt.

Selv har jeg i flere år innerst inne syntes at det er skikkelig kjipt at for eksempel Renaelva er ei typisk nattelv - særlig mot sensommeren. For det er jo ikke moro i det hele tatt.

Ja, det er effektivt.

Og produktivt, ja.

Men morsomt? Nope.

Ikke i mi bok.

Det er litt sånn "oi, der skimtet jeg en vakring igjen. Og flua? Jepp, nå kan du velge mellom et rikholdig utvalg fluer, for det spiller ikke stor rolle i mørket, så lenge det er "sånn-cirka".

Nattfiske er og blir enkelt, kjipt og lite visuelt. Effektivt, ja, men moro? Ikke i mi bok.

Helt enig!! Naa har jeg hoppet over alle innleggene mellom Andre sitt og dette. Jeg er sikkert off topic igjen...

Markfiske? Burde ikke den vaert under Off Topic?  ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gleder jeg meg og til koppangtreffen. Endelig et sted jeg passer inn, for her blir det åpenbart bråk.

Jeg tar med en greinkutter til haspelstengene.

Dette blir bra  :D

Selv stiller jeg med fleinsopp, springkniv og norgesplaster, og regner med ihvertfall noe av det kommer til nytte.

Nå er dere vel litt i overkant negative her,gutter :D

Detta treffet kommer til å gjennomføres uten nævakasting, blodsprut og blåveiser! Da må det isåfall være sjølpåførte skader :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom jeg har blitt mer og mer erfaren synes jeg nattfiske er mer og mer kjedelig. Og hovedgrunnen er at det ikke er visuelt i det hele tatt.

Selv har jeg i flere år innerst inne syntes at det er skikkelig kjipt at for eksempel Renaelva er ei typisk nattelv - særlig mot sensommeren. For det er jo ikke moro i det hele tatt.

Ja, det er effektivt.

Og produktivt, ja.

Men morsomt? Nope.

Ikke i mi bok.

Det er litt sånn "oi, der skimtet jeg en vakring igjen. Og flua? Jepp, nå kan du velge mellom et rikholdig utvalg fluer, for det spiller ikke stor rolle i mørket, så lenge det er "sånn-cirka".

Nattfiske er og blir enkelt, kjipt og lite visuelt. Effektivt, ja, men moro? Ikke i mi bok.

Helt enig!! Naa har jeg hoppet over alle innleggene mellom Andre sitt og dette. Jeg er sikkert off topic igjen...

Markfiske? Burde ikke den vaert under Off Topic?  ???

;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøsses...

Denne tråden ble jaggu lang, og masse avsporinger... ;D ;D

Bare avspor dere. Får lov av meg.. :P :P

Ja her kunne det vært mange tråder. ;)

Ettersom jeg har blitt mer og mer erfaren synes jeg nattfiske er mer og mer kjedelig. Og hovedgrunnen er at det ikke er visuelt i det hele tatt.

Selv har jeg i flere år innerst inne syntes at det er skikkelig kjipt at for eksempel Renaelva er ei typisk nattelv - særlig mot sensommeren. For det er jo ikke moro i det hele tatt.

Ja, det er effektivt.

Og produktivt, ja.

Men morsomt? Nope.

Ikke i mi bok.

Det er litt sånn "oi, der skimtet jeg en vakring igjen. Og flua? Jepp, nå kan du velge mellom et rikholdig utvalg fluer, for det spiller ikke stor rolle i mørket, så lenge det er "sånn-cirka".

Nattfiske er og blir enkelt, kjipt og lite visuelt. Effektivt, ja, men moro? Ikke i mi bok.

Helt enig!! Naa har jeg hoppet over alle innleggene mellom Andre sitt og dette. Jeg er sikkert off topic igjen...

Markfiske? Burde ikke den vaert under Off Topic?  ???

Og du,Tore,er nærmest blinken. :)

Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...