Gå til innhold

Forhatte stenger....


Ruffen

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke helt det med GLX HLS og MLS. Jeg hadde en 6'er HLS som ble målt til ERN 6,3. Og 5'er MLS ble, som Tom sier målt til 5,2. Og det er ganske myke stenger. Og MLS mykere enn HLS??  ???

Og hvis mange sier at den ikke egner seg til fiske; hvorfor??

Kjenner mange som fisker med TCX/TCR. Det er for meg helt uaktuelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Lommis Glx max-line spedd klasse 5. Veldig mange er enig i at dette ikke er fiskestang. Jeg digger den til sitt bruk! Har dere prøvd den? Har dere fisket med den?

Jeg byttet til meg denne stanga for noen år siden. På første turen testet jeg den med et wf-snøre som hadde en litt baktung klumpdel (Rio Selective Trout), og etter min mening var dette en grusom kombinasjon. Stanga begynte ikke å jobbe før 5-6 meter av snøret var utenfor toppringen, og det tok sin tid... :rolleyes:

To dager etterpå solgte jeg stanga, og arkiverte den i mappa for store feilkjøp. Nei, dette føltes som et skikkelig kosteskaft, og var ikke noe for slaskeraie-Karlsen :)

Den er i samme kategori som Sage TCR og X. Ren kastemorro !

Prøv å fiske mothakeløs med disse... Det blir mye bannskap.

Det stemmer overhodet ikke! Denne stangen har du ikke fisket med hvis du sier den er som tcr/x

Men det er dette som tråden handler om. Vi har alle forskjellig smak så ingen kan nekte deg å mene det :)

Jeg synes det er kult å se at jeg liker stenger som andre ikke liker i det hele tatt. Da er man i alle fall ikke låst i tankegangen.

Men

som du ser så skriver jeg i samme kategori.  Kan du benekte det ?

ellers så skriver jeg " kastemorro"  Men med mothakeløse kroker mistrr man fisk langt oftdre med disse castingstengene.

Mulig tcr er enda hardere, men uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robban har ei loomis som heter max. Lurer på om disse forveksles? Den er i følge han veldig tøff.

Altså ikke max-line speed men bare Max.

Mener at Glx max og max line speed er samme stang,det er vel bare det at det ikke står max line speed på emnet.

Fikk denne stanga i en competition utgave også hvis husken er rett.

Den er ganske tøff ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruce & Walker "Hexagraph"!

Anskaffet meg et par sånne rett før jeg havnet på splitcane-kjøret, midt på 80-tallet.

Slaskete, topptunge, vinglete, You name it!

Det eneste positive med disse stengene er fasongen ;)

Litt OT, siden jeg ikke fisker med disse stengene, men fæle var de.

Lidl er nevnt tidligere. Jr fisker med en slik. Tilbød ham å bytte til en splitter ny stang i fjor. Husker ikke navnet på denne, men det var en stang til rundt 5000 lappen av noe slags nymotens plastmateriale, så det bør jo være bra.....

Gutten prøvekastet, og konstaterte raskt at Lidl (riktignok ikke med "originalsnøre") var mye bedre ;D

Jeg er faktisk enig med poden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en gammel ABU Lapplandia # 6/7 i glassfiber fra jeg var guttunge.

Sønnen prøvde den på plenen her om dagen. Han holdt på og le seg ihjel.

Men da jeg kjøpte den var jeg Kongen i skolegården. Tenk egen fluestang og greier. skikkelig lang var den også.

nesten like lang som meite bambusen til de andre gutta.

da var jeg stolt da. :D

Har ikke hatt hjerte til og kaste den

(er kanskje ikke forhatt heller, men ubrukelig etter dagens standard)

Torbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...