Gå til innhold

BIIX Blir borte..


Torleiv Grøndalen

Anbefalte innlegg

Som vanlig, mange go`-ord om nykommeren. Ser ihvertfall ut ifra denne forklaringen at jeg må en eller to ;D ;D

"Now before the old guard gets to upset over this news, let me assure you that the new BIIIX is a far superior, better casting, better fishing fly rod then it’s predecessor.  Everything that most anglers disliked about the BIIX has been fixed (primarily the overly soft butt and mid section), and everything that we loved about the BIIX has been preserved."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Hvor er Stig? ???

;D

Han er nok ikke langt unna, bereder grunnen tenker jeg  :D :D :D

bjorni

Vil nok tro det ;D ;D

Mulig han har gått seg vill i en annen tråd !  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt rart at de innroemmer aa ha laget en stang med "overly soft butt and mid section". Faar II'ern til aa fremstaa som en daarlig stang, eller til og med feilvare. Og at de naa har fikset "problemet".  ;D

Amerikansk tradisjonell markedsfoering er mer i retning av; BIIx er verdens beste stang, men naa har vi laget en som er enda bedre!!  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt rart at de innroemmer aa ha laget en stang med "overly soft butt and mid section". Faar II'ern til aa fremstaa som en daarlig stang, eller til og med feilvare. Og at de naa har fikset "problemet".  ;D

Amerikansk tradisjonell markedsfoering er mer i retning av; BIIx er verdens beste stang, men naa har vi laget en som er enda bedre!!  :D

Dette reagerte jeg på også, samtidig som jeg har sett det flere ganger før.

Det er først når en serie utgår og blir erstattet av en annen, det være seg stenger, fiskebekledning . . . whatever, man innrømmer at joda, den forrige modellen hadde sine svakheter  ;D

Men vi er da fluefiskere, og biter på uten særlig betenkligheter. Man søker jo til enhver tid påskudd for å anskaffe noe nytt stæsj, og da holder slik svada i massevis  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikkert mange meninger om dette, men for min egen del skjønner jeg ikke helt hva som var svakheten på BIIX, og derfor heller ikke hva de skal forbedre eller hvordan.... :)

har ikke testet alle modellene, men de fire jeg har; gud hjelpe for noen stenger :D :D :D

har de nå likevel klart å forbedre noe, så er det jo bare fantastisk, og som kronisk utstyrshore kan det fort svi på pungen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

sikkert mange meninger om dette, men for min egen del skjønner jeg ikke helt hva som var svakheten på BIIX, og derfor heller ikke hva de skal forbedre eller hvordan.... :)

har ikke testet alle modellene, men de fire jeg har; gud hjelpe for noen stenger :D :D :D

har de nå likevel klart å forbedre noe, så er det jo bare fantastisk, og som kronisk utstyrshore kan det fort svi på pungen....

Håper ikke Winston som en av de gjenværende "smør-aksjon" leverandørene havner på "Type R" kjøret....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt rart at de innroemmer aa ha laget en stang med "overly soft butt and mid section". Faar II'ern til aa fremstaa som en daarlig stang, eller til og med feilvare. Og at de naa har fikset "problemet".  ;D

Amerikansk tradisjonell markedsfoering er mer i retning av; BIIx er verdens beste stang, men naa har vi laget en som er enda bedre!!  :D

DET har jeg hørt før :)

Til og med SAGE har slike hver eneste gang de kommer med en ny stang. Dette har jeg hørt helt fra deg dagen jeg bygynte med fluefiske.

Dette er noe alle gjør, og det blir mer og mer fantastisk hvert eneste år. Er ikke mange år til at stengene er så jævlig gode at det nesten ikke er mulig å IKKE få fisk på de :)

men så er vi så jævlig teite, at vi går 5 på hver eneste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikkert mange meninger om dette, men for min egen del skjønner jeg ikke helt hva som var svakheten på BIIX, og derfor heller ikke hva de skal forbedre eller hvordan.... :)

har ikke testet alle modellene, men de fire jeg har; gud hjelpe for noen stenger :D :D :D

har de nå likevel klart å forbedre noe, så er det jo bare fantastisk, og som kronisk utstyrshore kan det fort svi på pungen....

Håper ikke Winston som en av de gjenværende "smør-aksjon" leverandørene havner på "Type R" kjøret....

Helt enig med deg der, vi får leve i håpet.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt rart at de innroemmer aa ha laget en stang med "overly soft butt and mid section". Faar II'ern til aa fremstaa som en daarlig stang, eller til og med feilvare. Og at de naa har fikset "problemet".  ;D

Amerikansk tradisjonell markedsfoering er mer i retning av; BIIx er verdens beste stang, men naa har vi laget en som er enda bedre!!  :D

DET har jeg hørt før :)

Til og med SAGE har slike hver eneste gang de kommer med en ny stang. Dette har jeg hørt helt fra deg dagen jeg bygynte med fluefiske.

Dette er noe alle gjør, og det blir mer og mer fantastisk hvert eneste år. Er ikke mange år til at stengene er så jævlig gode at det nesten ikke er mulig å IKKE få fisk på de :)

men så er vi så jævlig teite, at vi går 5 på hver eneste gang.

G. Loomis gjør det jo veldig greit:

"What we are saying so there is no confusion... " This is the Best Fly Rod Ever Built!" Period!!"

Så slipper vi å lure lenger  ;D.

Men stengene ble visstnok tilbakekalt, da nektet å gi slipp på snella når den først var skrudd på. Det heter jo snelleFESTE, så dette er tydeligvis også verdens beste fester. Siden de aldri slipper snella...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet Stig har forelsket seg i noen Fluvius stenger, men tror neppe han selger alle Winston stengene sine helt med det samme... Det blir vel ja takk, begge deler vil jeg tro...

The Stig, vakna!!!

:) :) :)

bjorni

Hva er det som skjer, tar meg en uke fri fra nett og så snakker dere Winston bak min rygg...makan, jeg vil også være med :)

Jeg skifter ikke beite Kufo, har alltid med meg en Winston eller to, og selvsagt må jeg jo få glede meg over å supplere med annet utsyr, der jeg mener mine Winston kan dele oppmerksomheten med annet...Ja, Bjorni, i denne omgang er Fluivius det som får dele tiden min ..men nå er det lite fiske om dagen, de turer jeg tar fremover nå blir Kortlinetrips, og da er det jo hevet over enhver tvil at Winston ikke klarte lage den stangen jeg ønsket meg; en lang og lett nymfe/tørrfluestang til kortlinefiske, men så fant jeg den i Venator #3 9'9....bare så synd den ikke er grønn :D, men du verden hvor godt denne oppfører seg, og ikke stygg heller ;)

Der har dere meg, for tiden avslappet på fiskefronten, aldri snakk stygt om BIIx (har ikke lest tråden, bare hvis noen tosker har sagt noe ;D)

Bare vent til gutta som bestilte seg BIIx #8 9'...får de etterlengtede stengene...fy i h.... :D

Jeg måtte sende min til en som skulle til Island å fiske laks/sjøørret...de brukte litt tid i Montana denne gangen, og han som bestilte dem hos Aktiv, skrev feil lengde...huff roter til hele sommeren/høsten for disse stakkars guttene.

Men tror dere de hever kjøpet og tar andre stenger??

Nei, selvsagt ikke, de har jo prøvd BIIx #8 9'...og da er det ikke tvil om hva de skal ha, det får ta den tid det tar...

Slik er det med mange av Winston stengene, de setter spor ;)

Håper ikke nye BIIIX blir FOR avstivet, og ikke nødvendig med lettere stenger nå som salgsargument, de er lette nok...

Det jeg venter meg av BIIIX er at de blir bedre i lengre og lettere utgaver (nymfestenger div)

Synest alle amerikanske produsenter ser ut til å bomme helt på hva "vi i europa " trenger for vårt nymfe/tøffluefiske.

Og i de klassiske #4 og #5 9' utgavene tror jeg faktisk at jeg litt tidligere iår(sommer) prøvde en stang som kommer til å likne de nye BIIIx stengene...spenstige toppaksjonsstenger med dyp flex..glad de begge blir grønne ;) ;)

Men så kan de lite om dette fisket også virker det som....et par eldre Sage modeller var jo gode til slikt fiske, ihvertfall den mer "tsjekkisk" rettede delen, med dypere klinger...den "franske" biten av fisket krever annet...huff inne på tråd som ble slettet....sorry avsporing.

Håper mange får gleden av å prøve BIIIx i tiden fremover, jeg får dessverre ikke reist til Denver i spetember å prøvd....skulle hoppet i sekken til Runar KAbbe å blitt med, da hadde jeg hatt hyggelig selskap også...kanskje om noen år kan jeg holde på med slike høststunt.

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...