Gå til innhold

Hjelp! Håndleddstøtte søkes...


Flemming

Anbefalte innlegg

Finnes det noen der ute som er i besittelse av en "hådledd-støtte" for fluefiskere?

Vet ikke helt hva det heter, men jeg mener et slikt armbånd med feste for but-enden av fluestanga.

Tanken var vel å hjelpe barn og de med svakt håndledd med fluekasting..

Slike hjelpemidler fantes i butikken før, men har vel gått ut av produksjon pga liten etterspørsel.?

Er i desperat jakt etter å låne eller kjøpe et slikt hjelpemiddel pga brukket hånd!!

HASTER!!!!!  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

allo Flemming. Takk for sist foresten. Jeg vet ikke hvor du har brudd hen. Hadde du hatt samme bruddet som meg i vinter, kunne du like godt ha booket om til Malorca.

Men for endel årsiden  brakk jeg bein nr. tre (frammafra) på tommelen. De ville gipse meg. Dette var i slutten av mai. Var ikke særlig intersert i gips. Etter endel akkedering. Bøyde de til en aluminiumsramme over bruddet som det ble bandasjert rundt. Dette fungerte bra. Slike aluminiumsspjelker har de i allefall på legekontorene. Sikkert på apoteket også.

Personlig hadde jeg reist til fastlegen (hvis du har, her er det kø så jeg har veterinær ;D) og fått hjelp til å montere en slik ramme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg og Nielsen.

Flemming, dra innom et treningssenter eller sportsbutikk som har litt treningsutstyr og kjøp noe som heter "Drareimer".

120_schiek_1000llsleathers_1.jpg

__schiek_1000bps_1.jpg

Det skulle la seg gjøre å lage en slik støtte med forholdsvis enkle grep vil jeg tro.

Spesielt denne:

124_schiek_1000pls_1.jpg

http://www.norkost.no/treningsutstyr/C_37

Håper det løser seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Flemming, jeg ønsker deg alt godt og det er derfor jeg skulle ønske du lot det være, men må du så må du. Tenk Bowling! Der tenker jeg du finner det du er ute etter. Jeg har noe som sikkert kan brukes, men rekker ikke sende til deg.

f.eks. http://all-in-bowling.no/modules.php?warp=artikel&group=8&seite=1&id=87&kid=e2bc55c1f9a2d23b84a2b312fca3ea49 eller http://all-in-bowling.no/modules.php?warp=artikel&group=8&seite=1&id=133&kid=e2bc55c1f9a2d23b84a2b312fca3ea49

Eller har jeg misforstått så du beholder gipsen på likevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ha ha. de foregående alternativene fornærmer det produktet jeg kan tilby deg. betalte i overkant av 300 kr for det jeg har. nr mitt er 94 87 87 56. ring meg imorra, gi meg en påminnelse, og jeg sender det. Jeg bor på Rena. Men det må være under den forutsetning at det er høyrehånden som er fucka. ellers så er nytten lik 0. Bor du i nærheten så kjør innom meg. :) Dette ordner seg. Posten har jo en målsetning om at forsendelsen skal nå deg innen et døgn, men i praksis KAN det være en annen sak. You know.  ;D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar!

Det er høre hånd som er brukket.

Bruddet er i et bein i "håndbaken" (eller hva det heter), altså i beinet som går mellom hådleddet og høyre ringfinger...

Det er mulig jeg beholder gipsen, men jeg har ingen "kraft", eller mulighet til å klemme/ holde i håndtaket.

Med en slik støtte kan jeg nok kaste ok - det blir værre med "fighten".... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er rett før avreise og prekært, så tillater jeg meg å komme med en Petter Smart løsning. Alternativet til denne håndleddstøtten kan være det gamle instruktørtrikset med å putte stangbutten i skjorte/genser-ermet. Det gir mye av den samme støtten til håndleddet. Her kan du prøve deg fram med litt forskjellige skjorter/gensere/lette jakker som du har liggende for å se hvilken som er passe stram med stangbutten inni. Om du supplerer det med en av håndleddsstøttene de har på de fleste apotek, så har du en løsning som bør fungere like godt som den mer elegant modellen Tore viste bilde av.

Lykke til og god bedring!  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er rett før avreise og prekært, så tillater jeg meg å komme med en Petter Smart løsning. Alternativet til denne håndleddstøtten kan være det gamle instruktørtrikset med å putte stangbutten i skjorte/genser-ermet. Det gir mye av den samme støtten til håndleddet. Her kan du prøve deg fram med litt forskjellige skjorter/gensere/lette jakker som du har liggende for å se hvilken som er passe stram med stangbutten inni. Om du supplerer det med en av håndleddsstøttene de har på de fleste apotek, så har du en løsning som bør fungere like godt som den mer elegant modellen Tore viste bilde av.

Lykke til og god bedring!  :)

Forleng butten, og sett den i stillongsen  ;)

Håper noen kan hjelpe deg på kort varsel.

Forøvrig mener jeg Grønberg hadde den der inne for noen år siden, men usikker på om de har den i dag.

Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...