Gå til innhold

Traaden for nyheter 2011


Tore M. Nilsen

Anbefalte innlegg

  • Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

(heh, den bare kom  :D)

Sa det til fruen da vi røret rundt i sengen her om dagen også. Synd den ikke slo like godt an som her inne...  :D:P

Du får skylde på lite trening! Funker hver gang!  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidun Dryflyslut

[quote author=tmags link=topic=17599.msg281129#msg281129 date=

T&T kommer med noe nytt, men jeg vet ikke hva!  :-\

Jeg har sogar hørt rykter om et par som har testet dem. Fikk beskjed fra T&T at det skulle kommer mer info, men det er faktisk et par måneder siden nå...

Fortell fortell.

De nye simms rivertechsa så råe ut forresten. Veldig fan av boa-lissene på korkers, men synes ikke resten av skoen var særlig holdbar.. Men man skal kanskje ikke forvente at vadesko skal holde så mange år med hardt bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nyhet jeg er mest interesent i er nye Orvis Access. Den er letere en hydros og kommer istedenfor TLS Power Matrix. Jeg tror at Orvis gjør mye ``mess`` i denne prisklase å. Er det noen som kan fortele litt mer om den ? Jeg har funet at den alerede er i salg http://www.castersflyshop.com/onlineflyshop/index.php?main_page=index&cPath=2_276

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Produktutvalget av både Loop og LTS for 2011-sesongen

* Ny farge på Evotec snellen

* En god del nye snører, blandt annet opti distance wf og opti max distance wf som jeg synes virker spennende ! :D

* Og nye stenger fra  Lts : EXPLOSIVE, ACROSS og SUPERB

Katalogen ligger hær:

http://www.looplts.no/index.php?option=com_content&view=article&id=28:nyheter-2011&catid=39:nyheter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg støtter i hvert fall EikreFly Fluvius M #5... prøvde den på Koppang - en slik havner i Halden i løpet av vinteren...

Det var vel den jeg også prøvde? Funket tilogmed sweet for en elendig kaster som meg også. Men jeg bør nok bli mye bedre til å kaste før jeg bytter ut nåværende, egentlig...men den virket ganske passende altså...

Hva er Fluvius M for noe? Er det "ny/annen type aksjon" ?

Ja,det står visst for en mykere/dypere aksjon.

Får trå til med en link jeg også. ;)

Understreker at jeg ikke har prøvd stengene det skrytes av,men får vel muligheten etterhvert.

Fluvius : http://eikre-fly.no/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=3&Itemid=27〈=no

Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg støtter i hvert fall EikreFly Fluvius M #5... prøvde den på Koppang - en slik havner i Halden i løpet av vinteren...

Det var vel den jeg også prøvde? Funket tilogmed sweet for en elendig kaster som meg også. Men jeg bør nok bli mye bedre til å kaste før jeg bytter ut nåværende, egentlig...men den virket ganske passende altså...

Hva er Fluvius M for noe? Er det "ny/annen type aksjon" ?

Hvis jeg har forstått dette riktig så kan du kalle Fluvius m for midflex og den andre tippflex som hos Orvis. Hvis det hjalp noe. Arrester meg noen hvis dette er feil.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg støtter i hvert fall EikreFly Fluvius M #5... prøvde den på Koppang - en slik havner i Halden i løpet av vinteren...

Det var vel den jeg også prøvde? Funket tilogmed sweet for en elendig kaster som meg også. Men jeg bør nok bli mye bedre til å kaste før jeg bytter ut nåværende, egentlig...men den virket ganske passende altså...

Hva er Fluvius M for noe? Er det "ny/annen type aksjon" ?

Hvis jeg har forstått dette riktig så kan du kalle Fluvius m for midflex og den andre tippflex som hos Orvis. Hvis det hjalp noe. Arrester meg noen hvis dette er feil.

:)

Mulig jeg må det,arrestere deg litt:

Så vidt jeg forstår det,dreier det seg om en "softere" stang,ikke forskjell i selve oppbyggingen/sammensetting,men en "nesten" lik stang for de som liker det litt mer delikat,eller feks bruker tynne fortommer i sitt fiske,altså en smaksak(som det jo nesten alltid er!).

Håper det var litt oppklarende,har ikke prøvd forskjellen selv,så må holde meg til det jeg leser på hjemmesiden.

Kan jo legge til,at siden jeg ofte syns det er greit å gå en snøreklasse ned, kan M-stengene kanskje være i min gate. :)

Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk prøve Erik sin prototype av Fluvius 9' #5M en kveld i sommer. Jeg har litt for mange 5'er stenger fra før, men det er jo alltid moro å prøve noe nytt tenkte jeg :). Det skulle jeg ikke ha gjort... :rolleyes:  Det ble en av de fineste fiskekveldene jeg opplevde i sommer. Greide å huke Erik i bakslengen også, men han var like blid og lot meg fortsette å prøve stanga  ;D ;D. Han ville ikke selge godstanga si, jeg var frekk nok til å spørre... Nå venter jeg på våren, har nemlig både en Fluvius 4M og 5M i bestilling. Jeg har sans for litt myke verdier  :) :)

:)

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei Tore.

Du kjenner meg ikke, men du kjenner meg ;D Nytt er nytt, og denne er faktisk en av få ting som fanget min interesse i år.  Ikke sikkert det er nytt engang haha ;D

Men denne får ihvertfall betydning for vinterfiske hos meg, dvs mye hvile og synsing, og ,,,, nyting.

En genial nyhet som faktisk blir tatt i bruk.

79.- hos Bjørnar fluefiske. Fåes i laks, gjedde og regnbue så vidt jeg så.

Genial ;D

ikke bli sint, den var jo fin da :D vet at det er en seriøs tråd , men ,,,,,,,,,,,,

[attachimg=1]

post-982-13949884181569_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tore.

Du kjenner meg ikke, men du kjenner meg ;D Nytt er nytt, og denne er faktisk en av få ting som fanget min interesse i år.  Ikke sikkert det er nytt engang haha ;D

Men denne får ihvertfall betydning for vinterfiske hos meg, dvs mye hvile og synsing, og ,,,, nyting.

En genial nyhet som faktisk blir tatt i bruk.

79.- hos Bjørnar fluefiske. Fåes i laks, gjedde og regnbue så vidt jeg så.

Genial ;D

ikke bli sint, den var jo fin da :D vet at det er en seriøs tråd , men ,,,,,,,,,,,,

[attachimg=1]

He-he . . . Det du ikke har er ikke verdt å ha, Robban  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tore.

Du kjenner meg ikke, men du kjenner meg ;D Nytt er nytt, og denne er faktisk en av få ting som fanget min interesse i år.  Ikke sikkert det er nytt engang haha ;D

Men denne får ihvertfall betydning for vinterfiske hos meg, dvs mye hvile og synsing, og ,,,, nyting.

En genial nyhet som faktisk blir tatt i bruk.

79.- hos Bjørnar fluefiske. Fåes i laks, gjedde og regnbue så vidt jeg så.

Genial ;D

ikke bli sint, den var jo fin da :D vet at det er en seriøs tråd , men ,,,,,,,,,,,,

[attachimg=1]

Genialt! Hehe  ;D

Seriøs tråd... ???  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Den nye FWX snella fra Nautilus ser virkelig snasen ut, ja  :) :

http://www.nautilusreels.com/reels/fwx

Masse nytt jalla-utstyr fra Fishpond, selvfølgelig  :D :

Winston Boron IIIx kom forsåvidt i år, men her litt info fra litt mer beskjedent hold enn Stig  ;D :

T&T kommer visstnok med en ny stangserie, "TNT" ;), men det eneste jeg har kommet over av info om dem er dette :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest litt om TNT paa facebook siden deres. Klasse 7-10 gjoer den ikke veldig aktuell for meg ihvertfall. Dessuten, fra beskrivelsen minner den om Apex. Skjoenner ikke helt hva den gir som ikke Apex allerede gir (helt raa stang!). Ville heller sett noe nytt paa ferskvannssiden som ikke var blaatt og dypt og rigget som en russisk T-34 tanks  :-\.

TFO: Siste jeg hoerte var at BVK ikke har Nanomatrix allikevel. Det var visstnok for komplisert for produsenten(?), saa de droppet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye FWX snella fra Nautilus ser virkelig snasen ut, ja  :) :

http://www.nautilusreels.com/reels/fwx

Snella er rålekker den! Har allerede fått den i hus, satt på backing, snøre og parret den med ett par stenger for å finne den rette.  ;D

Lekker snelle, men hvorfor må de alltid gjøre de så jævla lette >:(

Enig. Min komfortvekt ligger på rundt 150 gram...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

×
×
  • Opprett ny...