Gå til innhold

Den mest allsidige firerstanga


ziggy

Anbefalte innlegg

Der ser du, jeg tenkte da på den av Scott modellene som var imellom ytterpunktene...da er det vel S4 som e den allsidige da ;)

Okke som, folk og røvere må nok definere "allsidigheten" etter hvilket fiske de skal bedrive, kan vi vel konkludere med etter noen sider med hyggelig ordveksling :)

Appropos #4 9'6 som jeg hadde med en tur i bekken idag, er nok meget kompetent til mye rart fiske, til og med det enslige tørre fisket på store elver og vann.

Den er litt for sprek/stram til utstrakt "buskfiske" som jeg bedrev idag, kroking av de små fiskene som bet på da jeg fisket veldig "tsjekkisk" var fenomenal, mistet heller dem ikke av, og grunnet en topp som flexer noe fikk jeg dradd dem trygt inn til meg der jeg satt inni buskene på knær :D

Men til slik fiske skulle jeg nok like bedre den #3 9'9 som er nærmest skreddersydd for fiske med langt fortom og relativt lette fluer.

Man kan lettere vippe lang fortom og fluer på en uanstrengt måte, gang på gang...men dette er jo bare pjatt siden det ikke handler om den allsidige #4 stangen vi er på jakt etter :)

Arild som dukket overraskende på meg (trodde han var på Bahamas, gøy å se ham likevel... :)) kom med sin #4 stang, som er som skapt for masse gøy fiske, kort og langt unna, nemlig sin fabelaktige

Sage SP #4 9' 2-DELT...for det er selve kremstangen i den serien..den todelte.

Men nettopp det at den er 2-delt fjerner litt av allsidigheten for meg...ikke under fisket, men gjemme den bort i bilen/bagen/i innerlomma etc.

Men for en flott stang det er..man kan ikke annet enn å nyte.

Og kjære moderator Henning; nå må du ikke ut i korstog mot meg igjen fordi jeg nevner Sage...mottar heller ikke lønn fra dem eller føler meg på annen måte forpliktet til å skryte av merket!!!

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 127
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Jeg har ikke hatt et innlegg i denne tråden på 5 sider, og der la jeg ballen HELT død.

SVN, visst du IKKE vil fortsette med idiotiske innlegg at og fram, kverulering om ditt og datt, men heller vil ha en hyggelig tone videre, så trenger du nødvendigvis ikke avslutte dine innlegg på den måten du gjorde på ditt forrige. jeg diskuterer ikke videre, da jeg sa i mitt forrige at jeg skulle være snill. Har du stooore ønsker om i kverulere videre, får du gjøre det, men det blir uten meg. Jeg får vel en smekk over fisngra snart av Rune, siden moderatoren hans er med på oftopicsvada. Så jeg legger inn årene her og nå, og blander meg ikke inn i slike diskusjoner no mer.

Ellers synest jeg innlegget ditt var bra, utenom slutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig Henning,

og du skjønte nok hvorfor jeg skrev dt helt på slutten, fint at det sank inn :)

For slik skal det jo ikke være i fortsettelsen heller, det har ikke bare jeg skjønt, men mange, mange medlemmer som har reagert ovenfor meg på til tider ettergåelse i sømmene hver gang jeg har vært uheldig å nevne enkelte navngitte merker, mens andre navngitte merker av meg aldri få innblanding av noe som helst slag :)

men godt å høre at vi er ferdig med sånn "kverulering" som du så treffende kalte det.

Jeg ser meg i speilet og du deg, synd det må en moderatorutøvelses moderasjon til for å oppnå det, men resultatet er likefullt hyggelig; jeg er meg, og får lov å være det på linje med øvrige :)

Tusen takk :)

En veldig fornøyd Stig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...