Gå til innhold

Airflo Ridge CLEAR...ny knall line??


Stig Vivelid-Nilssen

Anbefalte innlegg

DA går du for Cortland clear camo :)

Hm :) airfloridgeclearcortlandclearcamo det hadde värt noe det ;D

Men Pål da nå gjorde du det vanskelig igjen, jeg som hadde bestemt meg :) nå må jeg altså kjöpe 2 liner og samenligne dem mot hverandre :rolleyes: for kansje klare avgjöre hvem som passer best til mitt fiske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B.R. Cortland clear camou er meget bra....til elvefiske ville jeg ihvertfall kjøpt med Airflo Ridge Clear, grunnet den "ruller/vannkaster" overlegent Cortland linen...Og "camou" faktoren på Ridge clear synest å være god, meget god, ikke mye lysrefleksjoner å spore på den heller.

Er ikke vanskelig i det hele tatt B.R.

Skal du ha èn line til hva du har nevnt; Airflo Ridge Clear......skal du ha to liner, kjøp deg gjerne en Cortland også....jeg har begge to, liner og sneller får man aldri nok av...ikke stenger heller forresten ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Cortland opp til klasse 6 - Over det ville jeg vurdert noe annet. Er faktisk LITT uenig med Stig her. Cortland lina kaster som et h---- med vannkast også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar Pål og Stig :)

Litt klokere og inser at jeg skal nok pröve begge to for jeg har nemlig tenkt å läre meg båtfiske.

Stig du vet jo vilket fiske jeg liker best i rennende vann ;) så glassline der kommer ikke til å dominere veldig mye.

Men til båtfiske der har jeg mange mil å gå enda, setter derfor stor pris på at dere kan hjelpe meg litt på traven så det blir nok en av hver med tiden.

Bjorni skuffer og skap er for lenge siden fullt ;D må nok kjöpe ett stooort hus jeg nå.

Grattis til nytt hus Stig håper vi får mange gode rapporter fra gressmatta i framtiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cortland opp til klasse 6 - Over det ville jeg vurdert noe annet. Er faktisk LITT uenig med Stig her. Cortland lina kaster som et h---- med vannkast også...

Ja, men så er du ingen novise innen vannkast som meg ;D

Jeg må ha litt hjelp av linen jeg skjønner du...kan ikke gjøre alt aleine..he-he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og når skap og skuffer blir fulle, må man utvide, eller kjøpe seg større hus. Kostbar hobby dette....

;D ;D

bjorni

Eler får større hus for bedre å kunne skjule hva man egentlig ikke har brukt for...dessverre blir nok det synlig for sjefen nå, boden jeg har brukt her de siste 12 årene har kun en nøkkel, og den har jeg ;D ;D

Så det blir vel skred av stenger på salg til våren igjen....Nope, neppe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stillwater står seg svært dårlig mot Airflo ridge clear, på alle måter, etter min smak.

Minnet på Airflo er nesten ubetydelig, mens jeg synes stillwater er nærmest håpløst.

Airflo spenner stanga relativt tidlig, uten hele klumpen ute. Har skrevet litt om hvilke stenger til de respektive linene jeg har brukt tidligere i tråden. Prøvde stillwater #6 på de samme sekser stengene, men ble ikke fornøyd, måtte ut med hele klumpen og enda noen meter før det ble respons.

Airflo er også mye mykere/smidigere.

Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stillwater står seg svært dårlig mot Airflo ridge clear, på alle måter, etter min smak.

Minnet på Airflo er nesten ubetydelig, mens jeg synes stillwater er nærmest håpløst.

Airflo spenner stanga relativt tidlig, uten hele klumpen ute. Har skrevet litt om hvilke stenger til de respektive linene jeg har brukt tidligere i tråden. Prøvde stillwater #6 på de samme sekser stengene, men ble ikke fornøyd, måtte ut med hele klumpen og enda noen meter før det ble respons.

Airflo er også mye mykere/smidigere.

Dag

stillwater er en minne helvete, derfor jeg klipte av klumpen på den og skjøtet på airflo skyteline :)

men det høres ut som om ridge clear er ei line etter min smak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå har enda et menneske fått prøve min Airflo Ridge Clear i #5/6 på en #6 9' stang....han får skrive selv :)

Dette er en hyggelig line, svært hyggelig.

Denn vannkaster nydelig, og hele 32 meter føy avgårde noen ganger idag på Fluvius #6 9' (EikreFly).

Som jeg til alt overmål prøvde for første gang...hvis folk er fornøyd med #6 9'6..ja, så vent ikke lenge med å prøve denne kombi tiø sjøørretfiske. Raske leveringer og pinetrange bukter. Men føles ikke stivt, bare raskt...oooops sorry, dette egner seg bedre i annen tråd.

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke Guideline som har agenturet for Airflo i Norge da??? Skulle vel være greit å få tak i disse? Sjekk Guideline forhandlere i Norge

Takk for tipset, Pål.  Men finner bare andre Airflo-snører på GL's egen nettside. Har ikke funnet noen nettbutikk heller som har dette snøret så langt.  Dukker det ikke opp noe får vi vel prøve med en PM til noen i forumet her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gary da, jeg får mange treff når jeg googler Airflo Ridge Clear slow intermediate f.eks.

Så du skal ikke være lenge unna en slik line hvis du ønsker den ;)

Du vil nok oppleve at #5/6 (som disse linene kommer), lader den stangen godt, og eneste som passer til den.

Tror disse linene starter i #5/6

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Google gir maaange treff, men vanskelig å finne i norske nettbutikker. Det må da vel være noen med Guideline tilknytning her? Eller vil Guideline (med forhandlere) at vi handler i utlandet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Google gir maaange treff, men vanskelig å finne i norske nettbutikker. Det må da vel være noen med Guideline tilknytning her? Eller vil Guideline (med forhandlere) at vi handler i utlandet??

[/quote Det vil vi self. ikke, skal ikke se bort i fra at de dukker opp snart. Vi vil bare teste de litt selv først....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...