Gå til innhold

Airflo Ridge CLEAR...ny knall line??


Stig Vivelid-Nilssen

Anbefalte innlegg

Sannsynligvis en line mange, mange kommer til å like...Airflo Ridge clear...som i veldig lav "Spooky" faktor.

Jeg fikk tilsendt i slow intermediate, jeg må si den imponerte meg først med sin myke og lite minne coating, samt at den virker å dra nytte av sine små riller også...den kaster noe veldig bra :)

Stabil, og veldig positive overslag, tror klumpen er relativ lang...virker ihvertfall ikke som en plutselig overgang til tynn skyteline.

Dette er en hel synkende slow intermediate line, med alle de gode kontaktskapende egenskaper det gir, spesielt når det blåser på toppene er det deilig å unngå en flytende skyteline som ligger å drar på seg større bukter i overflaten.

Jeg fikk 4 buzzerfisk på liten stund, og det er nettopp hva jeg kommer til å bruke den mye til...buzzere i ferskvann og reker i salt. :)

Jeg brukte en #5/6 på min Winston BIIx #6 9'.....en meget snill sekser/passe hissig femmer om en vil.

LAdet stangen svært godt...tydelig ingen "lett" line dette, her skal det dekkes behov for alle som skal spenne opp stive stenger :D

Veldig god kontakt med fluer på lang avstand...dette var gøy Airflo, trodde ikke dere kunne lage minnefrie klare liner, men jammen santen er dere ikke farten.

Denne blir min slow intermediate favoritt, det er det ingen tvil om.

Og mistenker at den i fast intermediate også vil være minst like god...men det får vi vite siden :)

Jeg kapper løkke i enden mot fortom, liker dem kort og godt ikke...men den i bakre del var snedig merket med lineklasse og synkehastighet.

Hva disse koster bvet jeg ikke...og de finnes i flere utgaver visstnok :D

OBS; jeg er ikke sponset av dette merket heller  ;)

post-1338-1394988258945_thumb.jpg

post-1338-13949882590161_thumb.jpg

post-1338-1394988259041_thumb.jpg

post-1338-13949882590781_thumb.jpg

post-1338-13949882591151_thumb.jpg

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres spennende ut.

Gi oss en oppfølging på hvordan den oppfører seg ned til -5.

Mvh. Jan.

Selvsagt Jan, det er den tiden mange gleder seg til har jeg skjønt :)

Jeg håper å få prøvd det ut...selv om vannet som er fiskbart her borte, sjeldent blir -5 grader..he-he, selv om det føltes slik ifjor :(

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tilsendt i slow intermediate,

Hva disse koster bvet jeg ikke...og de finnes i flere utgaver visstnok :D

OBS; jeg er ikke sponset av dette merket heller   ;)

Du fikk den tilsendt, du aner ikke prisen og du er ikke sponset? Høres ut som sponsing for meg :) Neida bare tulla.

Hvordan er den i kalt sjøvann da?

Sigve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tilsendt i slow intermediate,

Hva disse koster bvet jeg ikke...og de finnes i flere utgaver visstnok :D

OBS; jeg er ikke sponset av dette merket heller   ;)

Du fikk den tilsendt, du aner ikke prisen og du er ikke sponset? Høres ut som sponsing for meg :) Neida bare tulla.

Hvordan er den i kalt sjøvann da?

Sigve

Skal testes i kaldt vann snarest :)

Lover å gi en objektiv synsing på det også ;)

profilen til større flueoverslag er fortreffelig, prøvde en #7/8 på min BIIx #8 stang også idag, var veldig lovende...du skal ikke bry deg med at jeg sier ang klump...jeg mener akkurat "passe lang" klump ;)

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snøret har fått positiv omtale i utenlandske fora også - både i flyt og de to intermediatevariantene. Når jeg angivelig kan få samme coating (rett nok uten ridge) og tapering (Delta Taper) i Sixth Sense, som både har mindre strekk og en hul kjerne slik at jeg kan lage spleisa brummelløkker, er derimot valget enkelt for min del inntil noen klarer å overbevise meg om at klare snører fisker bedre enn farga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg et 40+ Ex Distance. Ble overasket da klumpen og skyteline var skjøt sammen med en krympemuffe. Det er et 6 er snøret og har sammenlignet det med et RIO Outbound snøre klasse 7. Fast interm. kontra hover-S1. RIO snøret har en fin overgang uten at jeg klarer å se de helt store forskjeller da jeg kaster. Kan være det annet kjønn har rett i at jeg er alt for praktisk og viser/har for lite følelser.

Lurer på om jeg har reklamasjonsrett på Airflo 40+ snøret grunnet:

Kjøpte lik stang som en annen på forumet. Han dro ut hele snøret kast etter kast, det var et Costal snøre på 32 meter. En annen kunne ikke rose 40+ snøret nok og da reklamen sier: Som navnet sier så genererer du lange kast med lite kraft = 40+.

Etter å ha testet mine 2 snører på vann og knapt sett backingen på spolen tok jeg utstyret med på jobben og la ut de fineste kast på plenen. Skrittet opp, tok nok for lange skritt  :P , var vel derfor jeg ikke fikk mer enn 27 meter. Med andre ord snøret "orket" 10 meter mindre enn det lovet. :o

Eller var det at jeg kjøpte 6 er stang og han som dro ut snøret og backing gang etter gang hadde kjøpt 7 er. >:( Står i reklamen at 7 ern kaster noen meter lengre.

GL folk! har jeg reklamsjonsrett? :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg et 40+ Ex Distance. Ble overasket da klumpen og skyteline var skjøt sammen med en krympemuffe. Det er et 6 er snøret og har sammenlignet det med et RIO Outbound snøre klasse 7. Fast interm. kontra hover-S1. RIO snøret har en fin overgang uten at jeg klarer å se de helt store forskjeller da jeg kaster. Kan være det annet kjønn har rett i at jeg er alt for praktisk og viser/har for lite følelser.

Lurer på om jeg har reklamasjonsrett på Airflo 40+ snøret grunnet:

Kjøpte lik stang som en annen på forumet. Han dro ut hele snøret kast etter kast, det var et Costal snøre på 32 meter. En annen kunne ikke rose 40+ snøret nok og da reklamen sier: Som navnet sier så genererer du lange kast med lite kraft = 40+.

Etter å ha testet mine 2 snører på vann og knapt sett backingen på spolen tok jeg utstyret med på jobben og la ut de fineste kast på plenen. Skrittet opp, tok nok for lange skritt  :P , var vel derfor jeg ikke fikk mer enn 27 meter. Med andre ord snøret "orket" 10 meter mindre enn det lovet. :o

Eller var det at jeg kjøpte 6 er stang og han som dro ut snøret og backing gang etter gang hadde kjøpt 7 er. >:( Står i reklamen at 7 ern kaster noen meter lengre.

GL folk! har jeg reklamsjonsrett? :-\

hmmm, 40+ line er ikke 40m lang..... jeg har en og på gode dager kan man kaste ut hele, men klumpen er såpass kort at man ikke kan ha mye overheng og skal du skyte ut over 25 m med skyteline og strekke fortommen så skal du ha enorm fart på sakene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha...bra innlegg hansjr  ;D

Men er redd du desverre ikke har noen reklamasjonsrett. Dette snøret var bra i vår. Ikke nå lengre. Nå er det helt andre snører som gjelder. Du må følge med oftere på trådene i "utstyrsprat"  ;)

Stian..du er jo ikke en gang i nærheten av å være særlig klok i din uttalelse.

40+ er en veldig god line, ja så god at mange bruker den enda....og man må jo kunne litt elementært fluefiske for å se hva forskjellen på den linen man prater om her, og 40+.

Jeg skal hjelpe deg Stian, så kan du briefe med kunnskap i lokale kretser;

40+ er en "klump line" dvs i fast intermediate "klump" utgaven har den en gul flytende bakline.

Ridge Clear er en hel synkende line...og leser du mitt første innlegg i tråden bare en halv gang til, ja så kan du med noenlunde norsk forståelse se at vi der snakker om gode egenskaper i slike hele liner ;)

Trenger ikke takke...jeg sier slikt til undrende hele tiden.

Unnskyld for å vikre belærende, men det trengs nå tydeligvis.

Egentlig ganske dumt for jeg har oppfattet deg som en rimelig habil fisker, også i forhold til elementær kunnskap om allsidig utstyr, er kanskje bare en misforståelse fra meg.

men la dem som vil vite noe om hele synkende liner, evt clear ridge flyt...titte gjennom denne tråden, så kan du starte en tråd med det du vet og har lyst å dele...

Venter i spenning (eller NOT ;))

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

# 5/6 er den laveste mener jeg å ha fått med meg.

Idag prøvde jeg #5/6¨på "saltvanns sekser" BIIMX #6 9'...nesten to stanglengder fortom, fisket to fluer i sjøen...virket ikke dempe min til nå begeistring. Nå er ikke sjøen på sitt kaldeste, men har erfarer ennå bare lite minne/kluss...

Sverreef; denne linen virker også veldig "død"/ikke noe strekk..(som sixth sense linen skal være)

Og om den er glassklar eller farget har jeg mindre sterke meninger om, men hjelper at den ikke reflekterer for mye lys...jeg er helt klart i ferd med å bli veldig overbevist om at Ridge clear kommer til å bli en meget got likt line... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg har reklamasjonsrett på Airflo 40+ snøret grunnet:

Kjøpte lik stang som en annen på forumet. Han dro ut hele snøret kast etter kast, det var et Costal snøre på 32 meter. En annen kunne ikke rose 40+ snøret nok og da reklamen sier: Som navnet sier så genererer du lange kast med lite kraft = 40+.

Etter å ha testet mine 2 snører på vann og knapt sett backingen på spolen tok jeg utstyret med på jobben og la ut de fineste kast på plenen. Skrittet opp, tok nok for lange skritt  :P , var vel derfor jeg ikke fikk mer enn 27 meter. Med andre ord snøret "orket" 10 meter mindre enn det lovet. :o

Eller var det at jeg kjøpte 6 er stang og han som dro ut snøret og backing gang etter gang hadde kjøpt 7 er. >:( Står i reklamen at 7 ern kaster noen meter lengre.

GL folk! har jeg reklamsjonsrett? :-\

Du trenger ikke spøke med det!  ;D

Da dette snøret kom på markedet for noen år siden, så husker jeg at et av disse engelske postordblekkene som fulgte med FF&FT reklamerte med: 25% lengre kast eller pengene tilbake! Det var jo en rimelig fresk garanti! Jeg skulle ønske snørene jeg bruker i kastekonkurranser har en slik garanti!  ;D ;D

For ordens skyld, Guideline har aldri reklamert med noe sånt!  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha...bra innlegg hansjr  ;D

Men er redd du desverre ikke har noen reklamasjonsrett. Dette snøret var bra i vår. Ikke nå lengre. Nå er det helt andre snører som gjelder. Du må følge med oftere på trådene i "utstyrsprat"  ;)

Stian..du er jo ikke en gang i nærheten av å være særlig klok i din uttalelse.

40+ er en veldig god line, ja så god at mange bruker den enda....og man må jo kunne litt elementært fluefiske for å se hva forskjellen på den linen man prater om her, og 40+.

Jeg skal hjelpe deg Stian, så kan du briefe med kunnskap i lokale kretser;

40+ er en "klump line" dvs i fast intermediate "klump" utgaven har den en gul flytende bakline.

Ridge Clear er en hel synkende line...og leser du mitt første innlegg i tråden bare en halv gang til, ja så kan du med noenlunde norsk forståelse se at vi der snakker om gode egenskaper i slike hele liner ;)

Trenger ikke takke...jeg sier slikt til undrende hele tiden.

Unnskyld for å vikre belærende, men det trengs nå tydeligvis.

Egentlig ganske dumt for jeg har oppfattet deg som en rimelig habil fisker, også i forhold til elementær kunnskap om allsidig utstyr, er kanskje bare en misforståelse fra meg.

men la dem som vil vite noe om hele synkende liner, evt clear ridge flyt...titte gjennom denne tråden, så kan du starte en tråd med det du vet og har lyst å dele...

Venter i spenning (eller NOT ;))

Stig

;D ;D Venter i spenning på den dagen du har noe negativt å skrive om utstyret som havner i postkassen jeg  ;D ;D

Missforstå meg rett. Ser på deg som en ressursperson. Når det gjelder fisketaktikk, fisketeknikk, kasting osv. Men når du beskriver nytt utstyr må jeg innrømme at jeg blir mere skeptisk...

Jeg trodde faktisk hansjr sitt innlegg var satirisk. Og syntes det var veldig bra! "Å nei, ikke flere gode snører jeg må bruke penger på nå. Som ikke innfrir forventningene" innlegg liksom. Selv en tørrfisk som meg har brukt 40+ og vet litt om forskjellene på nente snører. Du må ikke glemme at jeg smugfisker litt gjedde og laks de gangene Halford snur ryggen til meg i kista  :D

Ser forresten at du har "pyntet" litt på innlegget ditt siden i formiddag. Det trenger du ikke gjøre. Er ikke selvhøytidelig, selvgod eller tror jeg har superpeiling på fluefiske. Så du trenger ikke være redd for at jeg lar meg hisse opp eller at min stolthet skal bli såret ;)

Og jeg skal være den første til å beklage hvis jeg missforso hansjr sitt innlegg. Eller hvis du faktisk har kjøpt og betalt dyre dommer for dette snøret  ;)

PS. Vurderte lenge om jeg skulle svare på din "tiltale". Ville ikke lage enda en slik "krangletråd". Men regner med at du tåler såpass. Og så mener jeg det er topic siden jeg syntes det er greit å vite om uttalelser om produkter faktisk er nøytrale  :)

Det er jo egentlig en kjedelig regel det der. I hvert fall med tanke på at det er de største ressursene som i så fall blir sponset eller får tilsendt utstyr. Men syntes allikevel at regelen er grei. I hvert fall med den motsatte tanken i hodet. Er redd Rune ville bombambert oss med fantastiske Guideline-produktet hele tiden. Han har jo t.o.m. muligheten til å slette/endre innlegg som handler om positive erfaringer med konkurrerende produktet. Det skulle blitt haraball det  :o :o ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha...bra innlegg hansjr  ;D

Men er redd du desverre ikke har noen reklamasjonsrett. Dette snøret var bra i vår. Ikke nå lengre. Nå er det helt andre snører som gjelder. Du må følge med oftere på trådene i "utstyrsprat"  ;)

Kan vel ikkje akuratt sei meg heilt enig med deg i det du skrive her!! ??? Dette e ei line som fortsatt e ei nydelig line for SØ fiske, og som fortsatt blir brukt for mitt vedkommende og det veit eg fleire gjør..

Og beklager hansjr... Men eg har sett backingen nesten kver gong med denne lina ;D ;D

Og når det kommer til " Airflo ridge clear lina " Så skal eg sjølv prøve den før eg begynner og kommenter den, og prisen e heller ikkje særlig kjip med tanke på alt anna drit me bruke penga på:)

JonnyS...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... Jeg må slutte å tro at folk ser glimtet i øyet når jeg skriver her inne skjønner jeg  :) Selvsagt er lina bra jonnys!! Jeg bare skrev det slik fordi det hele tiden kommer nytt, som kan leses som at det overgår alt annet. Derfor skrev jeg "var bra i vår, men nå er det noe annet som gjelder" Det var en fleip ;)  (ahhh.....skulle ønske jeg hadde skriveferdighetene til JB  >:( )

Men som SVN skriver. Akkuratt 40+ mot Ridge Clear er nok en dårlig sammenligning i.o.m at disse linene stiller i forskjellige "klasser".

40+ er konge til sitt bruk  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjönner ikke helt hvor du vil Stian med dine "sarkastiske" innlegg, men nok om det.

Stig jeg er på utkikk etter en glassline til stille små vann og til större elver med kule huer hva vil du rekomendere da?

Det blir kult å höre hva resultatet blir i testen framover og takk for at du tar deg tid til å teste saker for det er en hel jungel der ute, og det blir dyrt om man skal teste alt själ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...