Gå til innhold

RISE Fly Fishing Film Festival - Oslo


tajo

Anbefalte innlegg

Ja det kan jeg fortelle litt om da jeg har hjulpet Nick (mannen bak filmene) med å skaffe lokasjon i Oslo samt litt andre ting. Hovedvekten blir dette:

"THE SOURCE - ICELAND" is the feature movie of the festival. Part of a series, THE SOURCE exposes lesser-known fly fishing destinations from around the world". Det fiskes ørret, laks og røye.

Dette ble filmet i fjor da jeg og en fiskekompis var på Island og vi delte lodge ved "Minni". Vi fisket noe sammen med dem og fikk sett en del av filmmaterialet og det er UTROLIG bra! Veldig proff kamerabruk, nydelige natursener og vakre fisker! Vi har siden da beholdt kontakten så jeg har vært så heldig å få sett en del teasere etter hvert.

Anbefaler alle som har muligheten til å dra på "RISE" som er en av verdens største fluefiskefilm festivaler. Det er første gang de tar turen til Norge.

Mer info her: http://www.gin-clear.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler virkelig alle å reise dit og hilse på Nick. Hvis det finnes en 100% ørretboms der ute så er det han. Hans første store oppdrag var å reise rundt og filme for Trout Bum (AEG) gutta i Patagonia i 5 måneder, i Trout Bum Diaries 1.

Siden har han fartet land og strand rundt på jakt etter drømmeplasser for fluefiske. Og han har funnet noen også. Han kan sitte i timesvis og drømme seg bort på Google Earth, for så å faktisk reise til steder det så fint ut på skjermen. Uansett hvor i verden det måtte være. Og som oftest i totalt mangel på noe som helst budsjett!

Han er definitivt en av de aller mest interessante fluefiskerne jeg har hatt gleden av å treffe. Og en meget trivelig fyr.

En garantert positiv opplevelse!  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da har jeg kost meg med The Source - Iceland, som er hovedfilm paa festivalen. En passe blanding av visuelt laksefiske, bronoerret, sjoeroeye og sjoeoerret. Flott foto, som alltid naar Nick lager noe. Fine stemninger osv. I det hele en meget severdig film. En slags hyllest til fiske paa Island. Min favoritt saa langt av alt Nick har laget. Jeg fikk virkelig lyst til aa fiske, og rett foer jeg satte meg ned for aa skrive dette maatte jeg ut for og kaste litt (kl 2300 paa kvelden). Det er et godt tegn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Terje Refsahl

Må man kjøpe billett på forhånd eller kan man kjøpe ved døra?

Lurer i tilfelle man bråbestemmer seg for å reise innover den 22. november.

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Ja takk begge deler :D

Altså: man kan kjøpe billetter både på nett og i døra. På nett betales det i euro og i døra betales det i norske kroner.

Takker for informasjonen :)

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...