Gå til innhold

Senhøstes i harr-land !


-Lars-

Anbefalte innlegg

I dag var vi flere som gjorde oss beinharde, og takket ja til Roger's invitasjon om å hilse på stor-harren i glomma.

Gradestokken viste ikke mer enn 6-7 grader, men vi gutta på riktig side av mjøsa har vært ute en vinterdag før, og gråt nesten ikke i det hele tatt.

Roger'n kjenner glomma som sin egen flueboks, så vi følte for en gangs skyld at vi var i trygge hender på østsiden av mjøsa.

Her skulle det fiskes kortline, mellomlang line og langline, med alt fra 18 grams nymfer til knusktørre dustefluer.

Harren visste å sette pris på slikt storfint besøk, og lot seg ikke be to ganger. Til å begynne med var det nymfer som dunket langs bunnen som ble best mottatt, men etter hvert som jeg serverte den ene tørrflua mer sjarmerende enn den andre så klarte ikke harren å stå imot særlig lenge.

Etter hvert ble fangsten fordelt ca 50/50 på tørt og vått, tror jeg.

Øystein hadde lenge sett frem til fersk harr-suppe, men ingen av oss hadde hjerte til å drepe fisk nå, rett før jul . . .

Han viste seg forøvrig som en dreven harr-fisker, og vi andre var ikke sene om å få autografer og bli avbildet med helten  ;D

Takk for en flott tur Roger, Øystein, Roy Ole, Perry og Roy  ;)

[attachimg=1]

[attachimg=2]

[attachimg=3]

post-448-13949883556098_thumb.jpg

post-448-1394988355634_thumb.jpg

post-448-1394988355659_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gjengen hadde jeg nok aldri tørt å fiske sammen med,... :rolleyes: ::)

...sen skader er en del av gamet, men vi har gode psykriatere på toten 

Snakk for deg selv, Roy Ole . . . Selv har jeg ikke fått nevneverdig gehør eller hjelp for noen av mine lidelser  >:(

Når det er sagt . . . Du må ha hatt en helvetes jobb med redigering her, for det var ikke mye som ville passert sensuren på den turen  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...