Jump to content

Recommended Posts

• Replies 112
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Posted

Det blir vi helt sikkert nox!

Sitter hjemme med sykt barn, så må desverre utsette ferdigstillelsen av de siste fluene til ikveld :-[

Skammer meg , men da får Marius fluene før helgen ihvertfall......

Sorry boys!

Posted

Hehe.. 21 fluer er jo en del, men samtidig får akkuratt like mange tilbake, og ikke minst hvor mye spennende man får i retur!

Har ikke mottat noen fluer enda, så venter spent på å se hva dere har laget!

Er forsåvidt ferdig med alle jeg :)

Posted

Ja det ble et helt skrin....lagt i konvolutt nå :D

Ble en lyserosa cdc reke, en stripende sort muddler og en flue jeg bare kaller sorte petter, den er ikke spesielt pen å se på , men fisker som bare f... ;)

Ellers enig med Enevolds1, får jo mange fluer i retur - så nå gleder jeg meg til jul, og det er noen år siden sist!

post-4169-13949884448735_thumb.jpg

Posted

Se der ja :)

Jeg begynner å komme i mål også. Går litt i skilpaddemodus om dagen pga. mye jobb og mas, men det går den rette veien ;) Skal prøve å ta bilder så slipper Marius å ta den biten :) Gleder meg til å se kreasjonene som kommer i godteposen!

Posted

Nå glemte jeg å legge ved bindebeskrivelse... men det eneste som trenger beskrivelse er nok leo reka..

Den kan jeg sende på mail:)

Posted

Jatakk tar gjerne en bindebeskrivelse på leo reka! :D

Fine fluer nr9,blir kult å prøve dem alle sammen.

Glemte å ta bilde av fluene selvsagt,men det er nå grei skuring..mini pattegris,jiggy og en blåsort foam fyggi,min favoritt nattflue :D

Posted

Blir kult å se hva andre driver å knoter sammen.... :D Trenger litt inspirasjon, blir fort til at man finner seg noen favoritter og kun bruker dem, da er det begrenset hvor mye man får bundet....Og selve bindingen er jo også jævelig gøy 8) Nå kan jeg heldigvis snart begynne å fylle opp tørrflue boksene.....

Vi får ta en ny runde etter nyttår!

Posted

heisann!

Hvordan ligger dere ann ? er alle ferdige ?

Har ikke mottat noe i posten enda, men regner med at det tar et par dager ekstra med tanke på julerushet i disse tider.

Venter spent!

Marius

Posted

Mottok fluene fra Nummer 9 i dag, det ser meget bra ut!!!

Sender ut alle fluene så fort dere sender/jeg mottar fluene fra dere andre.

Kanskje dere kan få brukt de mello jul og nyttår :)

Marius

Posted

Bra du likte dem :P - veldig godt initiativ dette her Marius! skal en tur til son i romjula, så da regner med noen turer i området der. Da hadde det vært ekstra moro med noen nye fluer å friste juleørreten med!

Posted

Med tanke på returadressen regner jeg med at de fluene dine fanger stor og blank sjøørret i Larkollen/Moss område også Nummer 9 :)

Son ja, hvor i son er det du fisker ? ( send det gjerne på PM dersom du ikke ønsker å dele det med allmenheten)

Marius

Posted

Har ikke fisket så mye som jeg ønsker der nede...en skam egentlig med tanke på at jeg har tilgang på båt hele sommern >:( Men blir fort en del hagejobbing for min mor(sånn erdet når man jobber med grønt), sammen med golfspilling og andre morsomme gjøremål, men at det er mye fisk der nede er det lite tvil om! Fisket endel ved badestranden på kjøvangsiden og badestanda ved siden av klubben. Begge steder med utsikt til jeløya. Er sjelden jeg går tomhent hjem der nede, ikke som i indre oslofjord,  her blanker jeg oftere enn ikke :'( Til sommern har jeg lovet meg å ta son fiske mer seriøst - men jeg bikker over til ferskvann sånn i mai, og da er greit med bare ferie når jeg besøker mamma :) Men som sagt- neste år.....Har vært inne på google maps og funnet noen skikkelige godbiter som jeg gleder meg til å prøve ut ......

Men tilbake til fluene - reka er den jeg tar klart mest fisk på iår og de nattmønstrene er kanskje noe dere ikke har....Alle har tatt fisk over kiloen, så de funker.

Posted

Det er ikke posten som surrer, men jeg  :P

Unnskydningene er mange, men skal spare dere for de. Fluene er sendt, men de er sikkert ikke hos deg før over helgen mtp. julerushet  :( Unnskyld til de som venter på mitt bidrag.

Posted

Det er ikke noe som haster for min del. Men greit å vite om de er blitt borte i posten eller om de ikke er sendt :)

Jeg sender ut til alle når alle fluer er på plass. Spørs om jeg rekker det før Jul som nevnt tidligere.

GOD JUL

Marius

• Create New...