Enevolds1 Posted November 10, 2010 Report Posted November 10, 2010 Hello Noen som er interessert i utveksle litt fluer ?- Altså en fluering om du vill;) Tenkte hovedsakelig på fluer til jakt etter havets sølv, altså Sjøørret. Yours Truly.
Lars Vegas Posted November 11, 2010 Report Posted November 11, 2010 Tja, blir gjerne med jeg dersom vi blir en liten gjeng. Skal vi følge årstiden så kan jeg godt kjøre opp noen clousere i vinterdrakt med en ørliten vri. De har innkassert godt så langt siste tiden. Alternativt pattergriser dersom det er ønskelig. Men avventer litt andre bidrag i tråden. Blir vi få, feks. 5 fluehuer så kan jeg binde begge variantene Alternativt flat-wing m.m. Må tenke litt på fluevalget, men fint om flere bidragsytere melder seg
John K Posted November 11, 2010 Report Posted November 11, 2010 Er straks ferdig med fluene til vårflueringen, så jeg slenger gjerne med. Blir ei reke i en eller annen variant.
Enevolds1 Posted November 12, 2010 Author Report Posted November 12, 2010 Hello Jeg håper på at et par til henger seg på så blir det litt forskjellig ut av det. Tenker at vi gir denne tråden en uke til så ser vi hvor vi står henn da dersom alle bidrar med 2-3 fluer så blir det litt spennende, samtidig som vi ikke trenger å være himla mange. Vet ikke hva dere tenker om det jeg ? Når det gjelder fluevalg, så er jo vinter fluer ,eget aktuelt med tanke på årstiden. Marius
sveinroar Posted November 12, 2010 Report Posted November 12, 2010 Kan godt bli med jeg! Hadde vært arti å sett flat wing fluene dine Lars.
Lars Vegas Posted November 12, 2010 Report Posted November 12, 2010 3 fluer er helt i orden for min del Bidrar gjerne med flat-wing i tillegg til et par andre mønster. Aberet er at flat-wing ikke er sesongaktuelt. Det er en tobisimitasjon som egnet seg best til vår og sommer, så kanskje noen vil se det på neste SØ ring når vinteren begynner å slippe taket. Er ett mønster som skal prøves ut i morgen som forhåpentligvis er bra nok til å bli med, men jeg stiller gjerne med flat-wing dersom det er ønskelig selv om det er off-season Kan jo alltids lage en vintervariant av flat-wing. Finner en god løsning
sveinroar Posted November 12, 2010 Report Posted November 12, 2010 Mine bidrag blir rød magnus,chartreuse jiggy og evt en minigris hvis ingen har noe imot det.
Enevolds1 Posted November 12, 2010 Author Report Posted November 12, 2010 Tenkte at jeg skulle la mine bidrag være hemmelig jeg..... intill de ankommer i posten selvfølgelig
Lars Vegas Posted November 12, 2010 Report Posted November 12, 2010 Høres fin-fint ut Enevoldsen Trur jaggu jeg sier det samme selv, så får vi se hva som dukker opp når ringen er lukket
sveinroar Posted November 20, 2010 Report Posted November 20, 2010 ja nå er jeg straks ferdig med fluene.. mangler bare at et par til melder seg på.. Blei litt andre fluer enn planlagt,noen overraskelser må man ha før jul! Skulle hatt en flue fint innpakka hver dag fram til jul som julekalender,men jeg må vel klare meg med den vanlige ølkassa
Enevolds1 Posted November 21, 2010 Author Report Posted November 21, 2010 Kan vi ikke bare sende adressen til hverandre på PM ? Er forøvrig snart ferdig med alle fluer jeg også Gleder meg til se hva dere andre har laget Mvh Marius
sandefjordingen Posted November 23, 2010 Report Posted November 23, 2010 jeg vil gjerne være med hvis det ikke er for seint ?? :)
Enevolds1 Posted December 5, 2010 Author Report Posted December 5, 2010 Noen som fortsatt er med på dette ? fikk ikke noe svar på forsklaget mitt Marius
Nummer 9 Posted December 6, 2010 Report Posted December 6, 2010 Hvis det trengs noen til, så er jeg drit keen! ......
bjorni Posted December 6, 2010 Report Posted December 6, 2010 Kan bidra med noen Toggi reker og en muddler hvis det ikke er for seint?? bjorni
Lars Vegas Posted December 6, 2010 Report Posted December 6, 2010 Døde litt ut denne tråden i en periode, så jeg fryktet dette ikke ble noe av. Men er klar for å bli med jeg. Har enda ikke bestemt meg for hva jeg skal binde, men har noen tanker... Tar trådstarter ansvar for innsamling, fotografering og distribusjon mot at alle sender med noen frimerker, eller hvordan skal dette ordnes? Jeg er ute med lungebetennelse, men da får jeg til gjengeld kanskje bundet opp noe de kommende dagene/uken...
Nummer 9 Posted December 6, 2010 Report Posted December 6, 2010 Det var jo trist å høre Lars - Desto bedre for denne tråden! Jeg har akkurat bundet noen kreasjoner som skal testes imorgen....hvis jeg finner åpent vann her innerst i O.fjorden Er det noen ønsker på hva de enkelte skal binde, eller tar man sine personlige favoritter å binder opp dem? To forskjellige?
Enevolds1 Posted December 7, 2010 Author Report Posted December 7, 2010 Her er alle velkommene!!! Ringen er sluttet fredag den 10. des. da sendes fluer med retur konvolutt til meg, med frimerke på retur konvolutt, så skal jeg distrubuere fluer til alle mann. Regner med at dersom de ankommer starten av neste uke så blir det bilder og tilbakesending så fort de er fotografert. Fluer med returkonvolutt sendes til meg så fort som mulig etter fredag. Sender alle en PM med antall og adresse. Skal vi si 2 eller 3 fluer pr mann ?
Nummer 9 Posted December 7, 2010 Report Posted December 7, 2010 Antall fluer kommer kanskje an på hvor mange vi blir...? Samma for meg - men gøy å få et lite utvalg før neste mildværsperiode
sandefjordingen Posted December 7, 2010 Report Posted December 7, 2010 hvem skal jeg sende fluene til ? blir gjerne med på dette
Nummer 9 Posted December 7, 2010 Report Posted December 7, 2010 Hvis vi tar avstemning, så sier jeg 3 fluer pr mann..... Men dette er vel egentlig enevolds1`s initiativ, så du er vel enevoldshersker...? Jeg gjør som jeg får beskjed om- hadde aldri klart meg spesilet bra i føydalsamfunnet.... :-\
John K Posted December 8, 2010 Report Posted December 8, 2010 Prøver å rydde opp litt i denne tråden jeg. Ikke for å tråkke noen på tærne, men mer for å få litt oversikt.... De som har meldt sin interesse så langt er: :)Enesvolds1 :)LARS :)JohnK :)Sveinroar :)Sandefjordingen :)Nummer9 :)Bjorni :)nox I de flueringene jeg har vært med på tilsier det at vi binder 7-8 fluer hver. Men hvor skal de sendes? Hva er siste dato for innsending? John
John K Posted December 8, 2010 Report Posted December 8, 2010 Ser nå at ringen slutter den 10. men trenger fortsatt en adresse.....og skal vi bare binde 3 hver???
Recommended Posts