Gå til innhold

Sjøørret


Enevolds1

Anbefalte innlegg

Dersom du har sett at den slutter den 10. des. så får du svar på det første spørsmålet ditt i neste settning ;)

Min intensjon var vell å binde 3 fluer pr deltaker. dvs, jeg binder 3 til alle, alle binder 3 il meg. Dersom ingen har noen innvendinger på det er det slik det vil foregå.

Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 112
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Rask hoderegning tilsier at vi da binder 21 fluer hver....Har litt å gjøre i helgen da :D

Begynte igår, så det skal gå bra til mandag...Ettersom det ikke har kommet noen føringer, så blir det mine favoritter....

- Jævelig giftige saker! 8) 8) To kveld/natt og en dagflue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom noen trenger mer tid er det helt greit for meg. Sender bare ut når alle har sendt inn. Hvor mye lengre tid trenger du/dere?

Det skal jo tas bilder av alle fluene også, så om noen bruker en uke ekstra er ikke noe problem for min del.

Når det gjelder fremgangsmåte rundt sending tenker jeg slik. Alle sender inn fluer med en lite plastboks av noe slag(som rommer 20/25 fluer slik at de ikke blir skadet i posten). Send også med returkonvolutt med din adresse, så når jeg har fått inn alle fluene fordeler jeg å sender de tilbake. Så slipper jeg å ha utlegg på 13 kr pr mann, for ikke å snakke om  at det er mye enklere å bare fordele og legge i postkasse :D

Tenkte det var artig med en god del fluer når man først setter i gang noe slik jeg og siterer "You have to think anyway, so why not think big?"

- Donald Trump

Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi snakker om 21 fluer, trenger jeg mer tid enn frem til den 10.  Er det 21 fluer du mener, eller ha jeg misforstått totalt?

Syns du var litt ambisiøs med 7-8 forskjellige fluer  :o;D Fikk straks litt panikk her, men godt det bare var en misforståelse  ;)

Hver enkelt bidrar med 3 forskjellige mønster, men 7 eksemplarer av hvert mønster, så det er faktisk litt å pusle med :)

Jeg prøver å bli ferdig i løpet av helgen, men har enda ikke bestemt meg for hva jeg skal binde  :o:D I dag: Grizzly reke :) I morgen: Kutling variant (tror jeg). I helgen: Hakke peiling  8) Finner på noe... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi snakker om 21 fluer, trenger jeg mer tid enn frem til den 10.  Er det 21 fluer du mener, eller ha jeg misforstått totalt?

Syns du var litt ambisiøs med 7-8 forskjellige fluer  :o;D Fikk straks litt panikk her, men godt det bare var en misforståelse  ;)

Hver enkelt bidrar med 3 forskjellige mønster, men 7 eksemplarer av hvert mønster, så det er faktisk litt å pusle med :)

Jeg prøver å bli ferdig i løpet av helgen, men har enda ikke bestemt meg for hva jeg skal binde  :o:D I dag: Grizzly reke :) I morgen: Kutling variant (tror jeg). I helgen: Hakke peiling  8) Finner på noe... ;)

Jeg fikk panikk i et millisekund jeg også, før jeg skjønte at det måtte være en missforståelse.... :rolleyes: Men Lars, skulle ikke du binde en flat-wing? Hadde gledet meg til den jeg :P

blir en cdc reke på meg i tillegg til en stripende muddlervariant for nattfiske, og en eller annen sak i tillegg, har en nattfavoritt til, så tror det blir den.

Tar vi bilder Enevolds1? Flott med bindebeskrivelse også!

Ellers så høres dette ut som en vanntett plan og jeg gleder meg til å få MASSE nye fluer!

Dersom noen trenger mer tid er det helt greit for meg. Sender bare ut når alle har sendt inn. Hvor mye lengre tid trenger du/dere?

Det skal jo tas bilder av alle fluene også, så om noen bruker en uke ekstra er ikke noe problem for min del.

Når det gjelder fremgangsmåte rundt sending tenker jeg slik. Alle sender inn fluer med en lite plastboks av noe slag(som rommer 20/25 fluer slik at de ikke blir skadet i posten). Send også med returkonvolutt med din adresse, så når jeg har fått inn alle fluene fordeler jeg å sender de tilbake. Så slipper jeg å ha utlegg på 13 kr pr mann, for ikke å snakke om  at det er mye enklere å bare fordele og legge i postkasse :D

Tenkte det var artig med en god del fluer når man først setter i gang noe slik jeg og siterer "You have to think anyway, so why not think big?"

- Donald Trump

Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Lars, skulle ikke du binde en flat-wing? Hadde gledet meg til den jeg :P

Tenkte litt rundt det, men det er en tobisimitasjon som fungerer best i den varmeste periden, men skal tenke hardt og lenge på det. Er en knotete imitasjon å binde og går med en del materialer, men skal ha deg litt i bakhodet når jeg tar et glass rødt i helgen og se hva jeg gjør. Tør ikke love noe da jeg ikke vet om jeg har nok tandemkroker til den, men ser det an :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da regner jeg ringen for sluttet! 8)

Alle sender fluer til meg når de er ferdige.

Adresse: Marius Enevoldsen

              Tunveien 57

              1473, Lørenskog

Send fluene i en lite plast boks av et eller annet slag, så blir de ikke skadet i posten. I brevet sender dere med en konvolutt med frimerke på til returen. Skriv også inn egen adresse ( returadresse) på konvolutten.

Er helt strålende dersom de av dere som ønsker å ta egene bilder gjør det. Jeg kommer uansett til å ta bilde av alle fluene for å legge de ut i denne tråden ( dersom ingen har innsigelser mot det). Når det gjelder bindebeskrivelse må dere gjerne legge ved det også.

Regner med at jeg mottar en hel haug fluer i posten i løpet av de neste dagen :D Gleder meg.

Sender de i retur så fort det er komplett assortement fra alle.

Etter min oversikt er vi altså 8 personer. Dvs, det er 7x3 fluer vi skal binde vær.( med mindre dere ønsker å binde opp til dere selv også).

God Helg!

Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe  ;D

Kom ikke her og si at du ikke har sett denne tråden før i dag Magnus! Du er alt for aktiv til det  ;D

Denne tråden ble startet for nøyaktig 1 måned siden, så det er jaggu på tide at den sluttes  ;)

Men regner med det startes en ny tråd til våren med aktuelle fluer når den tid kommer. Er jo faktisk ikke lenge til... 3 måneder så er mye gjort  ;D Blir spennende å se bidragene. Får bare håpe egne fluer når opp i denne ringen  :rolleyes::P;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe  ;D

Kom ikke her og si at du ikke har sett denne tråden før i dag Magnus! Du er alt for aktiv til det  ;D

Så sant så sant. Har ikke så mye kunnskap å bidra med, men jaggu klarer jeg å tjate endel allikevel.. :rolleyes:

Har da fulgt med på tråden fra første dag, og var til og med "påmeldt" en liten stund før jeg slettet posten min for å unngå ydmykelsen det ville vært å sende fra meg de fluene jeg binder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...