Gå til innhold

Sjøørretfiske i Halden\Skjeberg


M3ti

Anbefalte innlegg

høy overflatetemp på dagtid - oppe i 14-15 grader på grunt vann, men det er bra på morgenen fortsatt. men om dette været forsetter, blir det en kort sø-sesong her nede er jeg redd. men er kanskje bra for havabbor. håper det kommer mer sånt inn hit i år...

Det er høyt så tidlig på året!

Ja da er det over før det har starta, er redd det er det som skjer nå :-\

Var det noe HA det i fjor? Ikke det helt store på Jeløya, mye trekkende fisk, men ikke så lett å treffe de..

Er jo HA i Iddefjord, har jeg hørt!?

så HA 3 steder her nede i fjor, men klarte ikke å lure noen på - men det skal jeg i år...

Det håper og tro jeg at du gjør Tom 8)

Det er den kuleste fisken vi har, jeg venter på den hele tiden, lager HA fluer selv i sjøørret sesongen..

Men er litt trøtt på sjøørret da, kanskje :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høy overflatetemp på dagtid - oppe i 14-15 grader på grunt vann, men det er bra på morgenen fortsatt. men om dette været forsetter, blir det en kort sø-sesong her nede er jeg redd. men er kanskje bra for havabbor. håper det kommer mer sånt inn hit i år...

Det er høyt så tidlig på året!

Ja da er det over før det har starta, er redd det er det som skjer nå :-\

Var det noe HA det i fjor? Ikke det helt store på Jeløya, mye trekkende fisk, men ikke så lett å treffe de..

Er jo HA i Iddefjord, har jeg hørt!?

så HA 3 steder her nede i fjor, men klarte ikke å lure noen på - men det skal jeg i år...

Det håper og tro jeg at du gjør Tom 8)

Det er den kuleste fisken vi har, jeg venter på den hele tiden, lager HA fluer selv i sjøørret sesongen..

Men er litt trøtt på sjøørret da, kanskje :P

er jo spådd en varm sommer, og kanskje det fører til tidenes ha-sesong ;) du får gi meg et ha-kurs ved leilighet - der er jeg rookie...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høy overflatetemp på dagtid - oppe i 14-15 grader på grunt vann, men det er bra på morgenen fortsatt. men om dette været forsetter, blir det en kort sø-sesong her nede er jeg redd. men er kanskje bra for havabbor. håper det kommer mer sånt inn hit i år...

Det er høyt så tidlig på året!

Ja da er det over før det har starta, er redd det er det som skjer nå :-\

Var det noe HA det i fjor? Ikke det helt store på Jeløya, mye trekkende fisk, men ikke så lett å treffe de..

Er jo HA i Iddefjord, har jeg hørt!?

så HA 3 steder her nede i fjor, men klarte ikke å lure noen på - men det skal jeg i år...

Det håper og tro jeg at du gjør Tom 8)

Det er den kuleste fisken vi har, jeg venter på den hele tiden, lager HA fluer selv i sjøørret sesongen..

Men er litt trøtt på sjøørret da, kanskje :P

er jo spådd en varm sommer, og kanskje det fører til tidenes ha-sesong ;) du får gi meg et ha-kurs ved leilighet - der er jeg rookie...

Jeg er vel kanskje ikke den rette til å gi noe kurs, men det jeg vet sender jeg gjerne videre :)

Tidenes HA sesong hadde vært helt fantastisk!! 8)

Og en varm sommer betyr jo bare flere arter å fiske på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva ansees som grei størrelse på havabbor så tidlig i sesongen?

for jeg tok en i dag faktisk ved første forsøk da jeg kjørte tilfeldigvis forbi en av mine fiskeplasser og stoppet for å kaste et par ganger, men så ble det fisk og jeg var fornøyd og kom meg videre  ;D - den veide ca 1,2 - 1,3 kg. hadde desverre ikke kamera med for jeg hadde lyst å ta bilde av da det var aller første HA jeg har tatt noensinne.

åssen er den å spise forresten (den svømmer videre forresten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva ansees som grei størrelse på havabbor så tidlig i sesongen?

for jeg tok en i dag faktisk ved første forsøk da jeg kjørte tilfeldigvis forbi en av mine fiskeplasser og stoppet for å kaste et par ganger, men så ble det fisk og jeg var fornøyd og kom meg videre  ;D - den veide ca 1,2 - 1,3 kg. hadde desverre ikke kamera med for jeg hadde lyst å ta bilde av da det var aller første HA jeg har tatt noensinne.

åssen er den å spise forresten (den svømmer videre forresten)

Den beste fisken du kan spise, men jeg gjør aldri det!

Grattis med Bass da ;D

Er ikke uvanlig med småfallen og ganske tynn fisk tidlig, de bruker å bli større etterhvert, for så å bli mindre, og større igjen utover høsten.

Send meg gjerne en pm på hvor du fikk den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva ansees som grei størrelse på havabbor så tidlig i sesongen?

for jeg tok en i dag faktisk ved første forsøk da jeg kjørte tilfeldigvis forbi en av mine fiskeplasser og stoppet for å kaste et par ganger, men så ble det fisk og jeg var fornøyd og kom meg videre  ;D - den veide ca 1,2 - 1,3 kg. hadde desverre ikke kamera med for jeg hadde lyst å ta bilde av da det var aller første HA jeg har tatt noensinne.

åssen er den å spise forresten (den svømmer videre forresten)

Den beste fisken du kan spise, men jeg gjør aldri det!

Grattis med Bass da ;D

Er ikke uvanlig med småfallen og ganske tynn fisk tidlig, de bruker å bli større etterhvert, for så å bli mindre, og større igjen utover høsten.

Send meg gjerne en pm på hvor du fikk den ;)

du har full inboks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva ansees som grei størrelse på havabbor så tidlig i sesongen?

for jeg tok en i dag faktisk ved første forsøk da jeg kjørte tilfeldigvis forbi en av mine fiskeplasser og stoppet for å kaste et par ganger, men så ble det fisk og jeg var fornøyd og kom meg videre  ;D - den veide ca 1,2 - 1,3 kg. hadde desverre ikke kamera med for jeg hadde lyst å ta bilde av da det var aller første HA jeg har tatt noensinne.

åssen er den å spise forresten (den svømmer videre forresten)

Den beste fisken du kan spise, men jeg gjør aldri det!

Grattis med Bass da ;D

Er ikke uvanlig med småfallen og ganske tynn fisk tidlig, de bruker å bli større etterhvert, for så å bli mindre, og større igjen utover høsten.

Send meg gjerne en pm på hvor du fikk den ;)

du har full inboks!

Prøv nå ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perfekt å träffa formen så här dagar före avresa till Bornholm Stefan. Grattis igen!

=) hade egentligen tänkt att hålla mig helt till vi drar men så fick jag mess att det hade vart bra som rackarns i går...ja ja tänkte jag, en liten timme efter grabben är lämnad på barnehagen;)....men det var sent att komma ut efter 9...fisket är nog mellan 04.00-09.00...sedan tror jag det bara är slumpen som gör att de tar..??
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt stressa det Stefan ;D Nattfisket utover i Mai har vært helt fabelaktig tidligere år,ikke så mange men til gjengjeld store! Men våknet til -4grader idag,ikke like romantisk og fiske rundt"i minusgrader...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som SØ er borte gitt, da lurer jeg på om noen har tips til meg på et eller annet vann med ørret i. skulle gjerne fisket litt tørt jeg, vulgataen klekker snart så det går helt vilt for seg da. takker for alle tipsa som kommer - helst Halden område ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vestfjella i Rakkestad/Aremark, søndre/nordre boksjø. se opp for ULV aooohh ;D

oi ulven ja, hehe.

det var ikke noe kjent område for meg det du skrev Atle, men men

det ble forresten 5 HA på meg i går på min favorittplass, ble det noe fisk på deg eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vestfjella i Rakkestad/Aremark, søndre/nordre boksjø. se opp for ULV aooohh ;D

oi ulven ja, hehe.

det var ikke noe kjent område for meg det du skrev Atle, men men

det ble forresten 5 HA på meg i går på min favorittplass, ble det noe fisk på deg eller?

Kult 8) Legg nå ut noen HA bilder da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...