Gå til innhold

Sjøørretfiske i Halden\Skjeberg


M3ti

Anbefalte innlegg

Noen som har noen formeninger om vandringsmønstret til Sjøørreten i brakkvannsområder. Trekker den bestandig ut til saltere strøk, eller vil den oppholde seg i samme biotop hele sesongen. Snakker da om de vanlige størrelsene på 0,3- å opp til 1kg. Er litt i usikker på dette, da fisket har tapt seg de siste ukene, selvfølgelig grunnet temperatur osv... men ikke fått uttelling på kvelden heller?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av fisken i systemet der du fisker går utaskjærs(saltere vann)men pga av den spesiellt gode mattilgangen i Singlefjordsystemet,særlig stingsilda--holder veldig mye av fisken seg innaskjærs hele året.Den kan gå litt mer pelagisk i og med at brisling/silda kommer med varmere vann.Har tydelig merket meg igjennom årene der nede at pontongen kommer mer og mer til nytte etterhvert som vannet varmes opp. Pistus :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvertfall ikke innsida Sponvika :rolleyes: Hadde satset på Strømstad eller Tanum på kvelden istedet. Hva med HA har du fått noe mer?

Nei har ikke blitt så mye fiske på meg i det siste. en kort tur her om dagen og prøvde lakselykken på mandag da sesongen på berbyelva har startet. det blir nok mest lakse fisking fra nå av. du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvertfall ikke innsida Sponvika :rolleyes: Hadde satset på Strømstad eller Tanum på kvelden istedet. Hva med HA har du fått noe mer?

Nei har ikke blitt så mye fiske på meg i det siste. en kort tur her om dagen og prøvde lakselykken på mandag da sesongen på berbyelva har startet. det blir nok mest lakse fisking fra nå av. du da?

Tar vel noen døgnkort i elva ja. Vi kanskje kunne avtalt en tur sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvertfall ikke innsida Sponvika :rolleyes: Hadde satset på Strømstad eller Tanum på kvelden istedet. Hva med HA har du fått noe mer?

Nei har ikke blitt så mye fiske på meg i det siste. en kort tur her om dagen og prøvde lakselykken på mandag da sesongen på berbyelva har startet. det blir nok mest lakse fisking fra nå av. du da?

Tar vel noen døgnkort i elva ja. Vi kanskje kunne avtalt en tur sammen?

Hvor mye koster døgnkort i Berby? Blir vel til at vi må prøve oss vi også, i sommer :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvertfall ikke innsida Sponvika :rolleyes: Hadde satset på Strømstad eller Tanum på kvelden istedet. Hva med HA har du fått noe mer?

Nei har ikke blitt så mye fiske på meg i det siste. en kort tur her om dagen og prøvde lakselykken på mandag da sesongen på berbyelva har startet. det blir nok mest lakse fisking fra nå av. du da?

Tar vel noen døgnkort i elva ja. Vi kanskje kunne avtalt en tur sammen?

Ja Atle hvorfor ikke det, jeg har sesongkort så skal nok bruke en god del av tiden min der så det er bare koselig med selskap ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvertfall ikke innsida Sponvika :rolleyes: Hadde satset på Strømstad eller Tanum på kvelden istedet. Hva med HA har du fått noe mer?

Nei har ikke blitt så mye fiske på meg i det siste. en kort tur her om dagen og prøvde lakselykken på mandag da sesongen på berbyelva har startet. det blir nok mest lakse fisking fra nå av. du da?

Tar vel noen døgnkort i elva ja. Vi kanskje kunne avtalt en tur sammen?

koster 350 døgnet ja. skitt fiske gutter

Hvor mye koster døgnkort i Berby? Blir vel til at vi må prøve oss vi også, i sommer :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Joda Methi ;) Idag var det bra liv i vika. masse jag, å headvak, ikke noe størrelse men bra kondisjon. Mamma og Pappa er oppe å lurer i bekken om dagen, vi får snakke med dem når den tid kommer!

hmmm, hver gang vi fisker sammen så ser vi ingen og når du drar ut alene så viser fisken seg!!

hva gjør du når jeg ikke er der?  :P

vi skal nok ta både mamma og pappa snart, det begynner å bli kaldere nå så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...