Gå til innhold

Bornholm fluer på våren


pistus

Anbefalte innlegg

  • Svar 131
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Kabbe mener jeg remser opp en del fluer som er et "must" i filmen sin som bør med her. Hvit/orange jiggy er nevnt og det er helt klart en Bornholmkiller. Nesten ikke misunnelig på at dere skal nedover ...  ;D

Edit: Kanskje noen tips å hente hos Fluefiskerne på Bornholm: http://www.fluefiskerne.dk/

Ligger litt info i tillegg til bildegalleri av en rekke fluer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutta boys har skremt fisken når dere kommer ned;) Vi reiser hjem 2 ,så kanskje vi kunne tatt en liten tur på slutten?

Prøv grønn\hvit jiggy..m litt flash.

Fikk et tip om nattfiske,men vading frarådes på natta...hehe,,,

Men noen steder er det jo mulig å kunne bedrive nattefiske,ved sort hat feks.. greie vademuligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte forresten noen rykter om at fiske etter SØ der nede var helt andreledes enn i Norge, og at vi egentlig burde fått oss en guide da fisken ikke var lett og finne uten at man visst hvor og fiske..? noen som kan bekrefte eller avkrefte dette?

Det blir min første tur ned dit og må si jeg gleder meg nesten mer til det enn til Islandsturen vi og skal på i sommer  :P

Mvh Stian F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo god trening på å fylle vadere med vann,jeg Nox :rolleyes: flua er notert ;) Stian;guide er nesten et must hvis det bare er en kort uke der nede,dumt å dra ned dit for å bedrive blindfiske. Danskene kjenner øya si garantert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjøørret'ens hemmligheter er 4 filmer med sjøørret fiske på bornholm og fyn, riktig nokk er 1 og 3 haspel fiske men 2 og 4 er rene fluefiske filmer! der går dem i detalj om hvilke fluer som fungerer og på ekstramatriale så viser dem hvordan man binder dem! De røper også gode hotspots til enhver årstid og har endel info om natte fiske og dagfiske, linevalg og fluevalg :)

meg å stian f skall også ned i april som stian sier :) gleder meg som en liten uge! blir kanon bra :) å btw stian, jeg har allerede fixet guide :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...