Gå til innhold

Bornholm fluer på våren


pistus

Anbefalte innlegg

  • Svar 131
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Gjest Unknown User

Samme her. Har suttit og bundit i tre dager. Det har gått mest i hvit orange, men også hvit rosa og chartreuse. Skal bli fett. Hvit og blå jiggy sier du, god erfaring av den? Hvilken blåfarge? Gikk tom for øyne i kveld så må og skaffe nye i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom hjem i går kveld etter noen dager på Bornholm. Vi var to stykk som stort sett fisket fra 10:00 til 18:00, men med en del pauser grunnet kulde (-4 til -6, og godt drag i lufta). Det gikk som regel 6-10 kast før de-ising av stang måtte til, men solen dukket også tidvis opp og varmet godt. Øya leverte to brune i størrelsesorden 1.7 kg og 2.7 kg , og to blanke på 1.2 kg og 2.3 kg. Noen napp var det også. Alle fiskene tok på sakte inntrekk med hvit/orange jiggy, og på pattegrisen (disse ble fisket med i 90% av tiden). Vanntemperatur var rundt 0,5-1.5, og på en plass fisket vi nærmest i slush, men ørreten beit sågar. Vi fisket Salenebukten, flyplassen, og Hasle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat fra: Lars Vegas på 24. Februar 2011, 17:16:55

Mange fine fluer, men noen spes grunn til at du har satt inn fluene "feil vei" i boksen MagnusWJ?  Roll Eyes Wink

Hæ..?

Fejl vei?

Setter du de andre veien slitter du at de setter seg fast og ødelegger foamen ;) - Anse dette bare som et forslag og inget "personangrep" fra min side.

Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange fine fluer, men noen spes grunn til at du har satt inn fluene "feil vei" i boksen MagnusWJ?  :rolleyes:;)

Hæ..?

Fejl vei?

hehe, du har satt de inn feil vei ja. fluene skal ikke festes inn med krokspissen, men motsatt.

altså fluene skal bare tres inn i sporet med krokbøyen - om du forstår? rumpa på flua skal altså sitte inni sporet på foamen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at man fort kan misforstå den løsningen, så det var kun et velmenende tips/spørsmål om det var en egen preferanse å ha dem den veien :) Håper på knallfine fangstrapporter når dere er tilbake  8)

Vel, har ingen preferanse, hadde akkurat kjøpt boksen og aldri hatt den typen tidligere, men ser jo poenget i at ikke krokspissen er pakket inn :)

Er bare så jævlig  stor jobb å snu hele greia  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Er i full gang og forbereder boksen for Bornholmfight. Har nå spandert noen kvelder sammen med bindestikken. Er jo ny i bindegamet så jeg prøver meg frem sakte. Etter tips fra Kabbe og andre går det mye i orange der nede, men jeg har en gofølelse for rosa/hvit også, så fokus har ligget på de fargene så her i startfasen av bindekarriæren. Jeg har prøvd tre ulike øyne; små sølv/sort (fungerer best syns jeg), store grønn/sort (litt for store og trenger å surres fast før limming) og en variant med 3 mm Doll Eyes sort/hvit.

The official Bornholm Fight Box

5492572548_db2da7ede7.jpg

Bornholmklassiker i orange med store øyne i grønn/hvit

5477098249_9d3ef5cbfa.jpg

Rosa/hvit med små øyne sort/hvit

5477097983_2f89f1ef02.jpg

Rosa/hvit med Doll Eye 3 mm

5477097645_84c516e146.jpg

Doll Eye i annen vinkel ...

5477696240_ee369beaf3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er knallbra Fredrik!

Skjønner virkelig ikke hvorfor du kjøper fluer?

Doll eyes er jeg enig i at ikke er noe for jiggy. De bygger mye plass og har vel heller begrenset funksjon, men utrolig fine fluer!! Håper virkelig dere får knalltreff når dere drar nedover! Sitter på andre siden av gata og angrer på at jeg ikke tok med bindeutstyret. Er virkelig i siget om dagen og håper på å få boksene klare til Langøy treffet  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Nei, misstenker at de ikke fyller noen ekstra funksjon. Snarere tvertom så tror jeg de er mindre holdbare. Ville teste bare.

Det var som faen. Du kunne jo tatt på deg morgentøfflene og tusslet over og fått deg et par glas vin og haugvis med reker. Har suttit helt alene med tre tjejer. Hadde trengt noen fluehymner mellom alt barnesnakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Må kjøre en edit, alle fluene i boksen er ikke mine kreasjoner, noen fra Tony og noen kjøpes der også. Sånn at jeg ikke skryter på meg noe. Men 25 fluer de siste dagene er det blitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...