Gå til innhold

Juvis sin "litt" tynne bindetråd..


Juvis

Anbefalte innlegg

  • Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Gjest Tommy...

For ein nybegynner så synst eg at dei trådholderene som er vist her i

tråden er svært vanskelige å jobbe med.

Har derfor investert dyrt i ein skikkelig som det ikkje er

noko problem å tre tråden igjennom.

Er no på jakt etter kroker.... ;D

Bjørnen.

[attachimg=1]

Passer som kroppsmateriale på disse flotte "krokene".  Nb!!!!! kan bli litt problem med kroking og gjenutsetting...

http://www.marineshop.no/PartDetail.aspx?q=p:10506680;c:100757

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ein nybegynner så synst eg at dei trådholderene som er vist her i

tråden er svært vanskelige å jobbe med.

Har derfor investert dyrt i ein skikkelig som det ikkje er

noko problem å tre tråden igjennom.

Er no på jakt etter kroker.... ;D

Bjørnen.

[attachimg=1]

Fantastisk, det kalder jeg bindetråd Bjørn, og for en patent på trådholder  ;D

Passer som kroppsmateriale på disse flotte "krokene".  Nb!!!!! kan bli litt problem med kroking og gjenutsetting...

http://www.marineshop.no/PartDetail.aspx?q=p:10506680;c:100757

Kastinga da, blir den lettere?

Juvis, Takk for en morsom tråd :)

Bare hyggelig ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;D ;D ;D Veldig bra Bjørnen! Selv synes jeg den tråden lett blir for stiv, men da pakker jeg den godt inn i folie og legger den til langsteking. Sett ovnen på 60 grader og la den koses seg i ca 12 timer. Strø gjerne over litt karri, hvis du skal bruke den til aurivilli. Selv kjøper jeg Danline 06 mm fra AS Fiskevegn. Kommer på ruller av 630 meter. Sterk tråd som er fin til f.eks. streaking caddis. Bruddstyrke er oppgitt til 730 kilo, selv om jeg tar det med en klype salt. Her er det i hvertfall bare å henge over stikka og stramme hjortehårene det du klarer.  

http://www.fiskevegn.no/tauverk-danline-3-slaatt.html  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;D ;D ;D Veldig bra Bjørnen! Selv synes jeg den tråden lett blir for stiv, men da pakker jeg den godt inn i folie og legger den til langsteking. Sett ovnen på 60 grader og la den koses seg i ca 12 timer. Strø gjerne over litt karri, hvis du skal bruke den til aurivilli. Selv kjøper jeg Danline 06 mm fra AS Fiskevegn. Kommer på ruller av 630 meter. Sterk tråd som er fin til f.eks. streaking caddis. Bruddstyrke er oppgitt til 730 kilo, selv om jeg tar det med en klype salt. Her er det i hvertfall bare å henge over stikka og stramme hjortehårene det du klarer. 

http://www.fiskevegn.no/tauverk-danline-3-slaatt.html 

Fikk et litt annet bilde i hode her nå :) skulle likt å se den hjorten med de håra du trenger denne bindetråden på  ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk et litt annet bilde i hode her nå :) skulle likt å se den hjorten med de håra du trenger denne bindetråden på  ;D ;D ;D

Er vel ikke hjortehår det menes, men faktisk hjort. "Stramme hjorten rundt kroken, to tette tørns"  :)

Da kommer et nytt spørsmål: hvilken vektklasse trengs da på stangen og hvilken aksjon? line må vel være noe som egner seg for vannkast, så ingen blir truffet i bakslengen :).... Kaste instruktør for noe sånt må vel være Sven Karlsen eller noen av hans konkurenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk et litt annet bilde i hode her nå :) skulle likt å se den hjorten med de håra du trenger denne bindetråden på  ;D ;D ;D

Er vel ikke hjortehår det menes, men faktisk hjort. "Stramme hjorten rundt kroken, to tette tørns"  :)

Da kommer et nytt spørsmål: hvilken vektklasse trengs da på stangen og hvilken aksjon? line må vel være noe som egner seg for vannkast, så ingen blir truffet i bakslengen :).... Kaste instruktør for noe sånt må vel være Sven Karlsen eller noen av hans konkurenter :)

Du skal ha litt trøkk i kastet for å dra en hel hjort opp av vannet ;D

Surrealistisk eller ikke JB, dette ble vel bare surr ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tråd med god ffs-skikk bør moderator trekke i noen tråder og  nøste opp denne tråden slik at innholdet er i tråd med trådstarters intensjon. Hvis ikke det skjer kan det være jeg må slå på tråden, uten at jeg vil ha noe av at jeg mistenkes for å være lett på tråden av den grunn.

Uten en tråd,

Beate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tråd med god ffs-skikk bør moderator trekke i noen tråder og  nøste opp denne tråden slik at innholdet er i tråd med trådstarters intensjon. Hvis ikke det skjer kan det være jeg må slå på tråden, uten at jeg vil ha noe av at jeg mistenkes for å være lett på tråden av den grunn.

Uten en tråd,

Beate

Hjelper det noe å slå tråden da ??  Sliter du med agresjon, tyder det på at vinteren er for lang... Reis til varmere strøk eller få ut agresjonen på annet vis enn å slå løs på en stakkars tråd!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tråd med god ffs-skikk bør moderator trekke i noen tråder og  nøste opp denne tråden slik at innholdet er i tråd med trådstarters intensjon. Hvis ikke det skjer kan det være jeg må slå på tråden, uten at jeg vil ha noe av at jeg mistenkes for å være lett på tråden av den grunn.

Uten en tråd,

Beate

Tror vel snart at hele tråden henger i en tynn tråd  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...