Gå til innhold

Steg for steg - busteflue


Gisle Helgesen

Anbefalte innlegg

Gjest Erik Eikre

Må nesten forklare for de som ikke skjønner det helt hvorfor jeg tar litt av her. Å få "en neve" med bustefluer fra Gisle er for en som fisker i konkurranser det samme som det er for en ninja å få sverdet og spydet til Hattori Hanzo (1541-1596). Forøvrig kjempet han helst med spyd. Sverdet var altså ikke førstevalget slik som man kan få inntrykk av i filmer som Kill Bill. Han var heller ikke våpensmed, men en Samurai av Matsudaira klanen. Men så hadde han da også vært død en stund før Tarantino kom på å skrive ham inn i manus og Quentin er vel ikke kjent for å være 100% tro mot verdenshistorien heller. Men nå sitter altså jeg med originalene og andre med Kill Bill effekter. Når sommeren kommer så vil jeg ikke se bort fra at det kan komme utbrudd som: "Det e' så lætt! Barne......"

Hmm... når jeg sitter sånn og kjeder meg litt så skriver jeg jaggu mye rart. Hva i all verden fikk meg til å blande både Kill Bill, en død Samurai og spyd inn i denne tråden da? Herre jemini, på tide og fiske tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Gjest Oliver

Må nesten forklare for de som ikke skjønner det helt hvorfor jeg tar litt av her. Å få "en neve" med bustefluer fra Gisle er for en som fisker i konkurranser det samme som det er for en ninja å få sverdet og spydet til Hattori Hanzo (1541-1596). Forøvrig kjempet han helst med spyd. Sverdet var altså ikke førstevalget slik som man kan få inntrykk av i filmer som Kill Bill. Han var heller ikke våpensmed, men en Samurai av Matsudaira klanen. Men så hadde han da også vært død en stund før Tarantino kom på å skrive ham inn i manus og Quentin er vel ikke kjent for å være 100% tro mot verdenshistorien heller. Men nå sitter altså jeg med originalene og andre med Kill Bill effekter. Når sommeren kommer så vil jeg ikke se bort fra at det kan komme utbrudd som: "Det e' så lætt! Barne......"

Hmm... når jeg sitter sånn og kjeder meg litt så skriver jeg jaggu mye rart. Hva i all verden fikk meg til å blande både Kill Bill, en død Samurai og spyd inn i denne tråden da? Herre jemini, på tide og fiske tror jeg.

Godt forklart, og skjønner GODT hva du mener :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

En slik flue som dette flyter som en dupp om man vil det og "pulserer" under vann om man vil det. Altså en multiflue.  

I dag var det skikkelig bustevær i marka. Blåste fra alle kanter, og det er helt sant. Tradisjonelt tørrfluefiske under slike forhold gidder jeg ikke. Sitte å glane på en maur i ei stille vik er dørgende kjedelig, så jeg oppsøkte bølgene og satt på en busteflue. Flyter høyt, og drar man den litt kjapt så går den under, slik det er beskrevet tidligere i tråden. Stopper man å trekke så dukker den opp igjen i bølgene. Herlig sak, og joda: Den funket.  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...