Gå til innhold

Steg for steg - døgnflue med lokk


Anbefalte innlegg

Bind inn hale og ribb

[attachimg=1]

dubb kroppen og sur frem rib. bind in cdc og tealving rett fremover  et 3-4 mm bak krokøyet

[attachimg=2]

Reis opp vingen, og bind inn en liten fjær med cdc på undersiden av kroken

[attachimg=3]

Lag dubbingløkke med cdc. bruk minst 2 fjær av god kvalitet

[attachimg=4]

Surr rund vingen 2 tørn bak vingen og 2-3 i front

[attachimg=5]

post-2382-1394988632954_thumb.jpg

post-2382-13949886330031_thumb.jpg

post-2382-13949886330513_thumb.jpg

post-2382-13949886330991_thumb.jpg

post-2382-13949886331473_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DER var den :)

Stor takk for den Gisle :)

Hvor lenge har DU brukt dette mønsteret? :D

Takk for tilbakemeldingene gutta. veldig hyggelig. :)

Teknikken med å splitte hacklet/cdc fibrene er det lenge siden jeg begynte med. brukte det på tradisjonelt hackle som alternativ til klipping/oppbinding for mange år siden.Tidligere brukte jeg en bunt med dubbingfibre. blir fint det også. Bakgrunnen for at jeg startet med det var at jeg synes mønsterne med oppbundet/ klippet hackle ikke ble noe fint. Så det kommer vel som en reaksjon på Bergqvist boka i sin tid. der er det en del klipping og oppbinding av hackle. Varianten med hvit ving og teal har jeg ikke laget tidligere. har laget med Aerodryving og andre vingetyper i en del år. Tviler vel på at det gjør den store forskjellen på fangststatistikken ;D

Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

DER var den :)

Stor takk for den Gisle :)

Hvor lenge har DU brukt dette mønsteret? :D

Takk for tilbakemeldingene gutta. veldig hyggelig. :)

Teknikken med å splitte hacklet/cdc fibrene er det lenge siden jeg begynte med. brukte det på tradisjonelt hackle som alternativ til klipping/oppbinding for mange år siden.Tidligere brukte jeg en bunt med dubbingfibre. blir fint det også. Bakgrunnen for at jeg startet med det var at jeg synes mønsterne med oppbundet/ klippet hackle ikke ble noe fint. Så det kommer vel som en reaksjon på Bergqvist boka i sin tid. der er det en del klipping og oppbinding av hackle. Varianten med hvit ving og teal har jeg ikke laget tidligere. har laget med Aerodryving og andre vingetyper i en del år. Tviler vel på at det gjør den store forskjellen på fangststatistikken ;D

Gisle

Husker i hvert fall at jeg fikk et par en gang, og når Øystein såg i boksen min på en fisketur kommenterte han.. "Gisle?" :)

De to jeg fikk, henger i noen trær i Rena en plass. Men de fikk fange bra med fisk først :)

Skal gjøre et forsøk på å kopiere i nermeste fremtid :)

Takker for bindebeskrivelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...