Gå til innhold

Utstyr og remédier som kanskje ikke slår helt an i 2011...


.JB

Anbefalte innlegg

  • Svar 120
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Dette er ikke ment for å tråkke på tær, men det er vel kansje ikke den viktigste duppeditten i vesten ved for eksempel Rena og Hemsil:

http://www.jaxon.mystore.no/ds_product_info.php/products_id/1086

Brukes kun til å roe ned litt vel harr- og vadeivrige svensker den der, så den er alltid med i vesten. Men det er ett verktøy som blir sjeldnere og sjeldnere å se. Blir nesten litt nostalgisk. Har jo vokst opp med å se opp til myndige menn som dunket løs på fiskehoder med slike. Det er vel det den sangen handler om også forresten "son of a preasterman". Bra sang! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en liten liste fra JB om hva som er bra og mindre bra i 2011.

Fiskecaps - ut (rar hatt eller strikkelue er inn)

Fiskeskjorter - ut

Fiskejakker - fortsatt ut

Zip-vadere - veldig ut

Rutete tømmermannskjorte, helst slitt - inn

Anorakk/vindjakke - inn

Vanlig v-genser med litt huller og frynser er inn.

Hjemmelaget liten rumpetaske - inn

Fiskevest - veldig ut

;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hardy har nok kommet seg på mange områder de siste årene, men man skjønner jo enda at det er et britisk merke.

Der de tydeligvis har byttet ut staben som utvikler stenger og sneller, er det nok fortsatt gamlekara på 90-120 år som styrer andre avdelinger.

Her et eksempel på et produkt som neppe blir det hvasseste man kan iføre seg i 2011 :

[attachimg=1]

Man skal aldri si aldri, og det kan godt være JB har bestillt denne allerede  ;D

post-448-13949886632676_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passer i hvert fall mitt budsjett bra!  ;D Har alt sammen, men kommer nok til å bruke Zip-vader en del til tross for at det er veldig ut. Men ettersom det i år er veldig "in" å være ut, så går det greit ;).

Så hvis jeg er in så er jeg også ut og da er det også greit? Nå ble jeg litt forvirra her, men tror jeg slår meg til ro med at jeg aldri har vært hverken helt "in" eller "ut".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en flatcap i lys lin, som jeg hadde tenkt å bruke. Det jeg nå ble veldig usikker på er følgende; Det er in med den type luer, og in er ut, så da blir det feil da ? Tror jeg bruker den litt allikevel, siden in er ut, og ut er in... Håper jeg får tatt den på meg riktig, med innsida inn og ikke ut, men det spiller vel heller ingen rolle skulle jeg anta ?

Edit 1, har sjekka, og det er bare en måte å ta den på på.

Edit 2, den kan forresten tas på bak fram, så da blir det to måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passer i hvert fall mitt budsjett bra!  ;D Har alt sammen, men kommer nok til å bruke Zip-vader en del til tross for at det er veldig ut. Men ettersom det i år er veldig "in" å være ut, så går det greit ;).

Så hvis jeg er in så er jeg også ut og da er det også greit? Nå ble jeg litt forvirra her, men tror jeg slår meg til ro med at jeg aldri har vært hverken helt "in" eller "ut".

Jeg vet heller ikke ut eller inn,men regner med at det er greit å være ut,når det å være in er så innmari in at det æ'kke til å holde ut???

Jeg har en flatcap i lys lin, som jeg hadde tenkt å bruke. Det jeg nå ble veldig usikker på er følgende; Det er in med den type luer, og in er ut, så da blir det feil da ? Tror jeg bruker den litt allikevel, siden in er ut, og ut er in... Håper jeg fått tatt den på meg riktig, med innsida inn og ikke ut, men det spiller vel heller ingen rolle skulle jeg anta ?

Edit 1, har sjekka, og det er bare en måte å ta den på på.

Edit 2, den kan forresten tas på bak fram, så da blir det to måter.

;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyteringtreff på hadeland . . .

Er det ut.. ? :o

Har vel ikke vært trangt om plassen der de siste gangene, men hvem vet i 2011  ;)

Hva som er ut og inn av slike ting i 2011 gjenstår å se, men selv velger jeg nok stort sett de samme fiskedestinasjoner som foregående år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å ha det presisert og oppklart: At Loop Yellowline er inn bekrefter tesen om at ut er inn. 

Nåja, det er tydlige signaler på at hvite stenger er på full fart inn i fluefiskemiljøet nå, så det er nok bare et tidsspørsmål før det florerer av Yellowline'er under "Til salgs" tråden her, da folk skal finansiere gamle Tjøstheimer, som sikkert kommer til å stige radikalt i verdi.

Glassfiber og hvit, det er en sikker vinner i år, og jeg ser ikke bort ifra at Tjøstheim blir årets "comeback kid"  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det balller på seg av misforståelser i denne tråden. La det være klart: Det er fryktelig ut å tro at alt som er inn er ut, når det altså er mye av det som er ut som er inn. Igjen: Yellowline. Hvite stenger kan gjerne bli inn i år, uten å ha vært ut først, men i år hadde hvit stang kanskje vært inn om den var ut også. Akkurat som Yellowline. Følg med litt da!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper snart at alt nytt blir ut og brukt blir inn, for da kan jeg selge all dritten jeg har med god fortjeneste.

Hvis det fortsatt da er inn å være ut så kan jeg også kjøpe masse billig nytt og fortsatt være kul 8)

;D  ;D  ;D

Den er jeg absolutt med på  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper snart at alt nytt blir ut og brukt blir inn, for da kan jeg selge all dritten jeg har med god fortjeneste.

Hvis det fortsatt da er inn å være ut så kan jeg også kjøpe masse billig nytt og fortsatt være kul 8)

;D  ;D  ;D

Den er jeg absolutt med på  :)

Mye artig lesing her akkurat nå,har vært ute ei stønn,men er nå inne igjen !?!?!? :-\

Men det å være ute va'kke særlig in,så det var gratis. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...