Gå til innhold

FLUEBINDEKONKURRANSE RUNDE 3


BjørnarSkj.

Anbefalte innlegg

Siste og avgjørende runde i fluebindekonkurransen. Dette er en runde jeg er meeeeeeget spent på. Her håper jeg det kan komme noen fluer som ikke ligner grisen (noe vi kansje skal være glad for) - fluene skal nemlig ligne en trynet stokkmaur. Runden for virkelige fiskefluer!

Runde 3: Trynet Stokkmaur!

Håper at mange kan gi bidrag her uansett om de har deltatt tidligere. Hvis det blir stor deltagelse - kansje jeg bidrar med bonuspremie (vil i såfall innformere om det underveis).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr egentlig ikke annet enn at den sitter / ligger på vannet. Det er bare det at alle lager slike fluer som en døgnflue - eller sverdrup dahl skikkelse om du vil. Mauren setter seg ikke på vannet. Den tryner og trives ikke der. Det er derfor ikke nødvendig alltid å tenke så utrolig perfekt når man binder slike. Det er hele poenget med overskriften. Her kan man lage noe bra, selv om det ikke er symetrisk korekt.... Skjønner du? En maur kan ligge på vannet hjelpesløs i filmen uten at den har satt seg der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stokkmaur som garantert ikke trives i vann ;D

Er såvidt den flyter uten noe impringnering.

[attachimg=1]

Krok: str.12

Tråd: UNi 17\0

under bakkropp: foam

bakkropp: Noe plastskinn av ett eller annet slag.

Bein: hjortehår

Midtparti: CDC

Frammgropp: sort flyrite

Øyne: brettet foam med epoxy

følehorn: bindetråd.

post-4210-1394988677353_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte, kreative, ufreshe (misforstå meg rett  ;D) maur her nå!

Edit: Mitt bidrag

Krok:    TMC 102y #11

Kropp:  Svart dubbing, svart foam og sort vinyl ribb.

Bein:    Svart hane

Vinge:  khaki cdc og brun raffia

Antenner: fasanfiber (kunne med fordel vært farget sort med tusj men kunne ikke finne no)

[attachimg=1]

[attachimg=2]

post-4124-13949886844358_thumb.jpg

post-4124-13949886844819_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si at runden varer til lørdagskvelden om ei uke!

Kan ikke la den vare noen dager ekstra så får eg kastet meg på og ?

Kommer dessverre ikke hjem før tirsdag den 29 mars  :-\

Jeg regner med at de som har lagt til utrolig interessante fluer her kommer til å bli "inte besviken", "men rett og slett forbannat". Men jeg utvider fristen til torsdag i neste uke, da jeg synes du skal få delta..MEN DA MÅ DU BLI MED OG ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si at runden varer til lørdagskvelden om ei uke!

Kan ikke la den vare noen dager ekstra så får eg kastet meg på og ?

Kommer dessverre ikke hjem før tirsdag den 29 mars  :-\

Jeg regner med at de som har lagt til utrolig interessante fluer her kommer til å bli "inte besviken", "men rett og slett forbannat". Men jeg utvider fristen til torsdag i neste uke, da jeg synes du skal få delta..MEN DA MÅ DU BLI MED OG ;D ;D ;D

Yes !! Takker og bukker  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krok:    Knapek barbless

Kropp: 2 mm. foam, bakkroppen dekket med smeltelim og kobberribb

Bein:    Lakkert floss

Vinge:  Hvite hacklespisser

Antenner: Lakkert bindetråd

[attachimg=1]

Og den flyter godt også :)

[attachimg=2]

Prøv å slipp den i et glass med vann fra èn meter, da tror jeg det går dårlig me'n  :D

Men for all del veldig vakker og kreativ flue, og det ser ut som det er det som teller mest her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den var skikkelig fin den flua Roger. Har likevel tro(er da et konkurransemenneske) på at den kanskje ikke får fullt score på fiskbarhet.

he he!! Det er bra, Tørrbjørn ;) Det skal være litt konkurranse vettu..

Vebjørn: Det var omtrent det jeg gjorde, når den landet i isboksen :) Men for all del.. en flue med hackle eller en skikkelig flytevinge, vil helt sikkert flyte bedre. Men kanskje en styrta maur, henger litt i overflaten? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...