Gå til innhold

Sjøørretfiske i LARVIK


vakdaforfaen

Anbefalte innlegg

  • Svar 635
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

ser ut som jeg får koste ned til larvik en tur igjen snart.har ikke hatt noe serlig hell der,men kanskje pattereka og rosagrisen kan guide litt en dag?

seff mr junge! kan du ikke kjøre ned til meg og tenne et bål i hagan, koke kaffe og vekke meg så er jeg klar for fiske! :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fiske fri i dag...... under middagen kommer en sms fra formann "mista en på godt over kiloen og hatt flere på.. 3 sek meter og varmt i sola" 45 min senere legger jeg ut første kastet ;D formann får en smell feit en på 7,5hg og går inn på land med den og jeg overtar plassen og tar liksegodt 5 fisk på 6 kast! minste på 5hg, største på 9hg. en tok beinhardt og dro hardt rundt i bukta, sikker på at det er fisk på 1,5-2kg..... kroka en 6hg i buken.... :P fiskene ble tatt på rosa og tan craft fur reker, må legge til at gledelig nok har jeg ikke tatt fisk med lakselus i år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens siste fisker fra Larvik. Den første måtte jeg legge ut for jeg har sjeldent sett noe feitere noen gang. Nummer en og to var litt for brun så den svømmer rundt ett eller annet sted videre i dag. Den siste ble tatt på tangloppe på ca 20 cm vann. Var sjukt gøy å få den. Feit og flott fisk. Veide 1,1 på fjærvekta mi. Desverre ble ikke bildet så bra da den ikke ville smile til fotografen, men fortsette å spise tanglopper. Larvik innfrir som vanlig ;)[attach=1]

post-5259-13949887150412_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp kommet hjem fra en måneskinnstur. Hadde stor tro på fisk i håven, med fullmåne og greier. Fiska med reke først, fordi den stod på fra forrige tur - ingen ting skjedde. Så bytta jeg til en sort jiggy variant og PANG - endelig fleks i stanga.... Fy faaaaaan for en deilig følelse - altfor lenge siden sist. Det var tydeligvis lenge siden jeg har bundet på fluer med kalde fingre også, for i det det nærmet seg håving så slapp det, og flua røyk! Ærremulig!!!

Uansett - digg å være ute - digg å kjenne fisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ute en lang tur i dag med brutter (rosa reke), han lander den første etter 20 min, sånn ca derre 400g. så sittern! nei..gjorde ikke det! så lander brutter enda en, sånn derre type blank og feit med go fight på rundt 800g. så var det min tur! nei... ville ikke det nei! åttehundre og fjørten kast seinere smeller det i stanga til bror,igjen! smell feit type som skulle svømt rundt i en put and take dam i landet som lager go øl og teller rart! (og mumler litt :) ) litt utras, flere hopp, sjekking av vekt (1200g) og pumping så svømer den videre. flytter oss og 3 kastet til brutter banker det på igjen! type 600g feit og spretten! SÅÅÅ!!! nei mista den også jeg da! bilder kommer om litt!

post-5004-13949887198673_thumb.jpg

post-5004-13949887199199_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nok et par timer med stanga, denne gang var det loppe fiske på helt speil blankt vann. skulle tro at når man tar en fisk så skremmer man den som peller lopper 2 meter unna, kameraten hans spreller rundt som en gal med en krok i kjeften og de bryr seg ikke et dugg... ekstremt virituelt fiske, vanskelig til å få de til å ta men fikk lurt 5 stk, snitt på 250g men utrolig moro! får meg til å glede meg ekstra til tørrflue fiske igrunn! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ute et par timer i dag, landet 3 stk før jeg satt meg ned i solen med en sigg og bestemte meg for å pakke sammen.. et vak, to vak, 6-7 vak samtidig! WTF!??! ccconfused  25 min senere har jeg sjøsatt 8-10 SØ til, alle tok en oliven børstis  :D :D

6-7 vak samtidig hørtes kjent ut, gitt..  ;) Brukte noen timer på ettermiddagen i går i ei lita bukt like ved Larvik. Det vaka noe så inn i granskauen mye, jeg blei rett og slett helt fra meg. Synet av sjøørret som spruter, sip og headandtail-vaker i sjøen er NESTEN like vakkert som en rhodanispisende bruning i ferskvann. Det resulterte iallfall i nerver, kålekasting og griseromper. Jeg trur fisken var på loppejakt, men det blir bare en antagelse. Loppeboksen var selvfølgelig glemt igjen hjemme, men jeg greide likevel å lure opp et par pinner på en streamer før vi måtte sette nesa hjemover igjen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute en liten time før sola forsvant, og kom til et vakeldorado uten like... Det var som et skogstjern en varm sommerkveld, vanvittig aktivitet. Fikk etterhvert hyggelig besøk av Pattegrisen her på forumet, men ingen av oss fikk noe- tror kanskje pattegrisen fikk noe tidligere før han flytta seg dit jeg var...

Det som var morsomt i kveld var å se hvor lang til jeg brukte fra det nye huset vårt, frem til jeg stod i sjøen og kasta, 20:35 kjørte jeg hjemmefra, 20:39 stod jeg i vannet og kasta :-) dette kan jeg like :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...