Gå til innhold

Sjøørretfiske i LARVIK


vakdaforfaen

Anbefalte innlegg

Ute en liten time med jentungen i dag, stod utpå en holme, hun med sluk - far med flua :-) fikk ingen ting.

Noe andre som har vært ute?

Bruttern sendte meg opptil flere slibrige poseringsbilder via mms fra Stavern i går, så fisket kan ikke ha vært så aller verst.. Han hadde visst kommet over en av dissa heftige vakorgiene et sted i nærheten av Naverfjorden. ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 635
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Ute en liten time med jentungen i dag, stod utpå en holme, hun med sluk - far med flua :-) fikk ingen ting.

Noe andre som har vært ute?

Bruttern sendte meg opptil flere slibrige poseringsbilder via mms fra Stavern i går, så fisket kan ikke ha vært så aller verst.. Han hadde visst kommet over en av dissa heftige vakorgiene et sted i nærheten av Naverfjorden. ;)

det hørtes ikke feil ut :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svinga stanga et par timer i går kveld, flueformann mista 3 stk og noe som så og lignet VEDLIG på en HA! selv mista jeg en og fikk en nett kjenning. ser ut til at det nesten er en flue som fisker for tiden gitt.... oppe i 13 grader i vannet så fisken virker en smule "sær"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havabbor var veldig tidlig, men slett ikke umulig :)

De første bruker jo å bli tatt i Larviks område.

Hva fisker dere med om dagen, og hva tok Bassen? ;D

fisker stort sett med en flur reke vi binder like hele gjengen (av oss som fisker sammen) (sølv dubbing, sorte øyne og dresset med lange flur hår) mye rosa men siste uka har vi tatt mest på tan farget. bassen tok på tan i ganske stor fart  ;D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oppe i 13 grader i vannet så fisken virker en smule "sær"....

var i deres jaktmarker hele påsken og fisken var brutalt sær ja ;D

landet ikke én sø, mistet 2, 3 lugg og sikkert 30 følgefisk....

såg 2 HA, ville ikke ha flua nei ;D

lise landet 2 stk av 0 følgefisk ;D

cc mistet 2 og masse følgefisk på han og...

fikk mye annet da. bla ålekvebbe, ulke, flyndre, torsk, rognkjeks (1,3 kg ;) ) og sild

og en del kobbe rundt om også, som føkket opp noe fiske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oppe i 13 grader i vannet så fisken virker en smule "sær"....

var i deres jaktmarker hele påsken og fisken var brutalt sær ja ;D

landet ikke én sø, mistet 2, 3 lugg og sikkert 30 følgefisk....

såg 2 HA, ville ikke ha flua nei ;D

lise landet 2 stk av 0 følgefisk ;D

cc mistet 2 og masse følgefisk på han og...

fikk mye annet da. bla ålekvebbe, ulke, flyndre, torsk, rognkjeks (1,3 kg ;) ) og sild

og en del kobbe rundt om også, som føkket opp noe fiske

Så du havabbor? :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oppe i 13 grader i vannet så fisken virker en smule "sær"....

var i deres jaktmarker hele påsken og fisken var brutalt sær ja ;D

landet ikke én sø, mistet 2, 3 lugg og sikkert 30 følgefisk....

såg 2 HA, ville ikke ha flua nei ;D

lise landet 2 stk av 0 følgefisk ;D

cc mistet 2 og masse følgefisk på han og...

fikk mye annet da. bla ålekvebbe, ulke, flyndre, torsk, rognkjeks (1,3 kg ;) ) og sild

og en del kobbe rundt om også, som føkket opp noe fiske

Så du havabbor? :-\

jupp, en ved "hemmelig sted" (den såg litt syk ut egentlig) og en på "hemmelig sted 2". den såg meget fint ut, men ville ikke ta på de to kasta jeg fikk på han før han forsvant til dypet igjen.

og ja, det var bass, er ikke så vanskelig å kjenne igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja ja.... da var det tilbake til virkeligheten i morgen tidlig for min del, permisjonen er over og SØ fisket kortes hardt og brutalt ned. landet den første for året 23 mars men fisket løsnet ikke før uken etterpå, bestemte meg for logg føring og kan fortelle om 53 SØ hittil i år, 5 over kiloen og største på 1,6kg. hadde en tur hvor jeg landa 18 fisk på 3 timer, mye smått men moro lell! ute noen timer i kveld, 2 i håven på flueformann og 2 i håven på meg, 400 og 800g. mista seff 2 også :P når det gjelder HA diskusjonen her kan det bekreftes med at den har blitt obsevert i dag også så det fiske er nok rett rundt hjørnet om været fortsetter :D  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke værst start på sesongen det der! Du skal ikke klage da du har akkurat 4 min å kjøre til en giftig plass - her inne i fjorden er det mye vann mellom hver stim av ørret! NEi Helgenen jeg lever for!

ja ja.... da var det tilbake til virkeligheten i morgen tidlig for min del, permisjonen er over og SØ fisket kortes hardt og brutalt ned. landet den første for året 23 mars men fisket løsnet ikke før uken etterpå, bestemte meg for logg føring og kan fortelle om 53 SØ hittil i år, 5 over kiloen og største på 1,6kg. hadde en tur hvor jeg landa 18 fisk på 3 timer, mye smått men moro lell! ute noen timer i kveld, 2 i håven på flueformann og 2 i håven på meg, 400 og 800g. mista seff 2 også :P når det gjelder HA diskusjonen her kan det bekreftes med at den har blitt obsevert i dag også så det fiske er nok rett rundt hjørnet om været fortsetter :D  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nesten 100% sikker på at HA har kommet. Som pattegrisen sier hadde jeg på den en stund på søndag. Pattegrisen får tilbake til jobb etter permisjon, mens jeg kan fortsette  ;D

Blir nok en tur ut senere i dag. Å forresten pattegrisen: Grattis med så sjukt masse fisk. Jeg har litt å ta igjen, men kan trøste meg med den største på 1,9 KG++++  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja ja.... da var det tilbake til virkeligheten i morgen tidlig for min del, permisjonen er over og SØ fisket kortes hardt og brutalt ned. landet den første for året 23 mars men fisket løsnet ikke før uken etterpå, bestemte meg for logg føring og kan fortelle om 53 SØ hittil i år, 5 over kiloen og største på 1,6kg. hadde en tur hvor jeg landa 18 fisk på 3 timer, mye smått men moro lell! ute noen timer i kveld, 2 i håven på flueformann og 2 i håven på meg, 400 og 800g. mista seff 2 også :P når det gjelder HA diskusjonen her kan det bekreftes med at den har blitt obsevert i dag også så det fiske er nok rett rundt hjørnet om været fortsetter :D  

Dæven, det er mye fisk over der :o

Her har det vert dårlig i år.

Har ladet 35 stk og 12 på og over kiloen. 

Største på 1,6.

kan nesten se ut som det ikke er noe serlig smått, når det plutselig smeller så er det liksom litt størrelse på det.

Ps: Detter er på Østfoldsia ( bare for sammenligning) 

Vebjørn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ute et par små timer i kveld og opplevde noe meget underlig.... fisket ved en av mine faste steder, helt bleike, svært lite strøm.. ca 500 meter unna kom det noen store trebiter flytende i spissen av noen som så ut som veldig lokal vind, 4-5 min senere kom det en KRAFTIG strøm og vannet som segg inn var 5-6 cm høyere en normalen.. lina drev som i en stri strøm! fisken som hadde vært fraværende i halvannen time virket som var med strømmen og jeg endte opp med 3 i håven og en som ikke ville være med helt inn. dette i løpet av den tiden strømmen herjet (10-15 min) så var det helt stille igjen... noen som har vært med på noe slikt?? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt være at du har møtt på en tidevannsbølge. Er det gjennomstrømning der du stod så kan det fort være at man får nyte litt av strømmen en liten stund. Var på Elnes i fjor da det kom en tidevannsbølge, men den var av en litt større art. Vannet steg med godt over en halvmeter, og Marius N her inne var nær på å få seg en svømmetur. Stod til anklene i vann da den kom og innen han fikk karret seg fast på berget så var det i livhøyde, så det kan ha vært lillebroren til denne du har møtt :) Men moro at det dro med seg litt liv inn til deg. Grattis ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

På Jeløyatreffen i høst hadde vi en lignende opplevelse. Det ble fjære, og 30 minutter senere var det tilbake på samme nivå som flon. Det resulterte i en kraftig strøm. Skjønte ikke noe. Fikk det forklart for meg av en eller annen på treffen men husker ikke hva han sa. Hehe, sorry, ikke mye til hjelp der mer enn at jeg har opplevd noe av det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt være at du har møtt på en tidevannsbølge. Er det gjennomstrømning der du stod så kan det fort være at man får nyte litt av strømmen en liten stund. Var på Elnes i fjor da det kom en tidevannsbølge, men den var av en litt større art. Vannet steg med godt over en halvmeter, og Marius N her inne var nær på å få seg en svømmetur. Stod til anklene i vann da den kom og innen han fikk karret seg fast på berget så var det i livhøyde, så det kan ha vært lillebroren til denne du har møtt :) Men moro at det dro med seg litt liv inn til deg. Grattis ;)

Bølger etter danskebåten kalles det ;) Mange nye på Elnes får seg et ublidt møte med disse "tidevannsbølgene" ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe!

Var faktisk ikke det den dagen. Da har de i så fall brukt noen timer før de traff land  ;D

Hadde jeg vært ute å fisket i dag så kunne det ha vært "tidevannsbølge" fra jeg vadet meg ut. Har lagt på meg noen kilo bak grllen i påsken  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe!

Var faktisk ikke det den dagen. Da har de i så fall brukt noen timer før de traff land  ;D

Hadde jeg vært ute å fisket i dag så kunne det ha vært "tidevannsbølge" fra jeg vadet meg ut. Har lagt på meg noen kilo bak grllen i påsken  ;D

Tsunami kalles det Lars ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg startet denne tråden så jeg for meg at jeg daglig skulle legge inn rapporter og bilder av enorm sjøørret.

Jeg kom til å få så mye fisk - skulle jo flytte til sjøørretparadis jo...

Jeg har vært ute en del, men det har blitt kortere turer, vil tippe det har blitt 7-8 turer de siste to og en halv ukene, med effektiv fisketid på ca. 1 time... tragisk å ikke ha fått noe...

jeg har prøvd ALT i flueboksen, reker, pattegriser, juletrær, jiggys, børstemarker og fandens oldemor, men fisk i håven har uteblitt...

I går var jeg ute igjen, på et giftig sted der det bl.a ligger bilder av kilosfisk i nettopp denne tråden :-) Hadde EKSTREM STOR TRO, men neida, 2 lugg og thats it...

Det har nå gått så langt at jeg lurer på om det er noe karma-shit inni bildet, at jeg må gjøre noe ala han "My name is Earl".

frustrert  :'(.... men fortsatt full av pågangsmot  ;D

to be continued

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Tror ikke det er noe galt med deg eller fluene, men at det har vært alt for fint vær. Samt at det har vært enorme mengder med sild fra Viksfjorden ut til Mølen. Dette er ikke helt normalt på denne tiden av året med disse mengdene.

Det jeg har sett og tror er at det mer en nok mat ute i sjøen, slik at den ikke trenger å komme inn til land for å få mat, reker tanglopper og annen snacks.

Vi har fått noen fisker på ca 1 kg som det er 3 til fem sild i, sild som er ca 10 til 20 cm. Dette tror jeg er mye til årsaken for at det er litt trått nå. Men det kommer til å bli  kanon for Havabboren som er her, å som noen kommer til å få snart ;D ;D Fikk Havabbor etter 17 Mai i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...