Gå til innhold

Sjøørretfiske i LARVIK


vakdaforfaen

Anbefalte innlegg

Hei!

Tror ikke det er noe galt med deg eller fluene, men at det har vært alt for fint vær. Samt at det har vært enorme mengder med sild fra Viksfjorden ut til Mølen. Dette er ikke helt normalt på denne tiden av året med disse mengdene.

Det jeg har sett og tror er at det mer en nok mat ute i sjøen, slik at den ikke trenger å komme inn til land for å få mat, reker tanglopper og annen snacks.

Vi har fått noen fisker på ca 1 kg som det er 3 til fem sild i, sild som er ca 10 til 20 cm. Dette tror jeg er mye til årsaken for at det er litt trått nå. Men det kommer til å bli  kanon for Havabboren som er her, å som noen kommer til å få snart ;D ;D Fikk Havabbor etter 17 Mai i fjor.

ble landa havabbor for 1 1/2 uke siden på utkantan av viksfjord, det var da 13,5 grader i vannet, så flerer som jaget også. ikke jeg som fikk den da selvfølgelig :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 635
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Tok en sjøørret i skumringen i kveld på stripende flue :P Det var en småfelt skapning på 1,1kg og en bra fight ;D.              Så et par store sjøørret som var fri av vannet, som jeg vil tippe lå i området 3 kg ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pattegrisen;har opplevd den "plutselig elva i sjøen"-greia,flere ganger i fjor på Jeløya.Tilogmed doble utgaver,med 2-300 meters avstand.Disse kommer utenfra og drar med seg mengder med drivstæsj",den ene gangen kokte det av sei i elva",den andre gangen sei og sjøørret.Merkelig fenomen :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som er ute å fisker om dagen? noen som får noe? ev hvor, er det indre larviksfjord, viksfjord, stavern, brunlanes??

Jeg dro ut en tur i går igjen (indre larviksfjord), deilig å stå der i regnet og tenkte kanskje at væromslaget kunne være med på å øke sjangsene for fisk, men neida... Så da holder jeg fortsatt en knapp på "forbannelse" :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

tok en tur i sjøen i går kveld etter å ha bekreftet at SØ ikke var gått opp i elva jeg fisker en del i sommern, endte faktiskt opp med to torsk og to smellfeite SØ på 5 hg på en liten time (sorry erik men SØ er fortsatt der den!)  ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og Fersk fra forumet skal ut en tur i Larvik torsdags kveld, du kan jo slå følge da hvis du er keen vakdaforfaen?

det kan se ut til at vi får besøk torsdag, men usikker - send meg en PM på hvor dere skal da, kanskje jeg dukker opp :-)

er det forøvrig du som er broren til pattegrisen? du som er den eneste som har fått fisk på steinmoloen nede i ei bukt der polarhistorie har blitt skrevet?

har blitt noen timer på meg på den stein"moloen", og joiner alex og frode i klubben på å ikke få noe der :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og Fersk fra forumet var ute i Larvik i går kveld med bra resultater! Først fikk vi en horngjell hver. (dritt fisk)

Så fikk jeg en smell feit SØ på 700g, som var sykt sprekk til og være så lita:) Så når mørket kom inn fikk Fersk en smell feit SØ på 1.3 kilo som var litt dorsk pågrunn av fedme  :-* Og det beste av alt, det var masse fisk og se:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

får vel blåse liv i denne tråden igjen selvom det var brutter som fanget fisk (rosa reka ). var ute etter bass i eftang området, bassen glimtet med sitt fravær men SØ var det der, landa en 4 hg og en smellfeit sprekk plugg på 8 hg samt at begge hadde følge fisk av grov kaliber, vel.. grov kaliber til her og være og ikke nordover  ;D type 2,5+

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får vel blåse liv i denne tråden igjen selvom det var brutter som fanget fisk (rosa reka ). var ute etter bass i eftang området, bassen glimtet med sitt fravær men SØ var det der, landa en 4 hg og en smellfeit sprekk plugg på 8 hg samt at begge hadde følge fisk av grov kaliber, vel.. grov kaliber til her og være og ikke nordover  ;D type 2,5+

Pent det da!

Hadde en runde i store deler av viksfjord (i båt) forrige helg men ikke en drit bortsett fra hornis men regner med det blir bedre litt utover høsten!

Vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk min første fangs på flue forrige søndag, fikk en Sø på 450g og 2 pir som var litt mindre. Godt å endelig få litt fangst for å ha stått opp klokka 4 hver helg nå for å fiske  ;D

Gratulerer og velkommen til forumet!

Hvor i Larvik fisket du da?

Trenger ingen konkret beskrivelse, mer om det liksom var viksfjord eller brunla :-)

igjen, grattis med første SØ på flue

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trodde da du viste hvor du skal for å fange SØ nå erik.... :P

Hehe - joda, jeg har mine plasser og de tenker jeg å fortsette med å dra til. Har jo fått bekreftet fra bl.a deg, at dette er "gode spotter" og vi har jo til og med møtt hverandre på en av disse.

Var mer nysgjerrig, ikke ute etter hotte tips... Jeg holder meg på "riktig side av brua" - uansett hvor mye som måtte fanges på andre sida  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

ute en sprint tur etter barnehage levering og før jobb.. fisket i nærheten av en meget produktiv gyte bekk og her var det stooore SØ! så 3-4 purker helt inntil land som jeg vil annslå til 2,5-4kg. landa og sjøsatte en på 1,3kg. vannvittige forhold med lett noradrag, små krusninger og 13,9 grader i vannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...