Gå til innhold

Tips til Island?


Anders_PGA

Anbefalte innlegg

Skal på jobbtur til Island (Reykjavik) i midten av september i år, men planlegger å forlenge noen dager for å få fisket litt.

Er interessert i ørretfiske (evt røye) og trenger trolig hjelp til det meste (transport, guide, muligens 1 overnatting på fiskeplassen osv), da jeg ikke har lest meg opp på Island og egntlig ikke vet noen verdens ting. Det jeg tror jeg vet, er at fisket generelt sett skal være fantastisk, men også at det er stive priser for de beste stedene. Jeg er imidlertid ikke så 'gæern' som de fleste her inne og trenger ikke rekordfiske, men muligheter for litt større fisk er jo forlokkende...

Aktuelle fiskedatoer er fredag (ettermiddag) 16., hele lørdag 17. og søndag (formiddag) 18.sept (hjemreise ettermiddag fra Reykjavik).

Mulig jeg bare burde ta direkte med de som driver turformidling på Island, f.eks. N. Brekke, men lurte på om noen kan gi noen generelle tips om steder, eller guider man kunne kontakte for et litt enkelt (ikke superekslusivt) opplegg?

Jeg antar at det fortsatt er brukbar (ørret)sesong på den tiden? Røye?

Takknemlig for alle tips! Også linker.

mvh

Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal også til Island...drar i perioden 15-24 juli...har det meste på plass bortsett fra det viktigste, FISKEKORT!

Noen som har tips/navn?

Vi ønsker å fiske brunørret i elv. Vanskelig å finne info på nettet så håper noen kan bidra litt her inne  8)

www.angling.is

www.svfr.is/www

www.skoga.is

www.strengir.is

www.agn.is

www.lax-a.is

Hvis du trenger flere så bruk "tenglar" på sidene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på jobbtur til Island (Reykjavik) i midten av september i år, men planlegger å forlenge noen dager for å få fisket litt.

Er interessert i ørretfiske (evt røye) og trenger trolig hjelp til det meste (transport, guide, muligens 1 overnatting på fiskeplassen osv), da jeg ikke har lest meg opp på Island og egntlig ikke vet noen verdens ting. Det jeg tror jeg vet, er at fisket generelt sett skal være fantastisk, men også at det er stive priser for de beste stedene. Jeg er imidlertid ikke så 'gæern' som de fleste her inne og trenger ikke rekordfiske, men muligheter for litt større fisk er jo forlokkende...

Aktuelle fiskedatoer er fredag (ettermiddag) 16., hele lørdag 17. og søndag (formiddag) 18.sept (hjemreise ettermiddag fra Reykjavik).

Mulig jeg bare burde ta direkte med de som driver turformidling på Island, f.eks. N. Brekke, men lurte på om noen kan gi noen generelle tips om steder, eller guider man kunne kontakte for et litt enkelt (ikke superekslusivt) opplegg?

Jeg antar at det fortsatt er brukbar (ørret)sesong på den tiden? Røye?

Takknemlig for alle tips! Også linker.

mvh

Anders

Hei  :)

Jeg har fisket med Birgir tre turer til Island, og det har vært kjempebra.

Han er en dyktig fluefisker og dyktig guide, spesielt om du vil på høyfjellet. Han kjenner Veidivatn veldig godt.

Om du vil ned til lavlandet til råe fiskeelver der, så har jo Nicco et kjempeopplegg i Minni.

Ellers så MÅ  ;D du jo se DVD-filmen vår før du drar til den vakre vulkanøya, ØRRETBOMS 3 - ISLANDS. Kan kjøpes i de fleste fiskebutikker, eller bestille DVD'n for eksempel her, Flue.no Det ligger også litt bilder fra film-turen vår her om du vil se litt bilder om hvordan det er der: Ørretbomsbilder, Island

DVD-filmen - ørretfiske på Island.  

5711284796_d21de9c7de_z.jpg

God tur - det er et fantastisk land!

André B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ser ut til at det blir Laxa i Myvatnssveit...noen som har erfaringer? Går visst for å være en av de bedre så vidt jeg vet....

Kom tilbake frå Island forrige veke. Gled deg!:) Elva som du skal fiska i er rekna som den beste elva på Island i følgje lokaleksperten eg snakka med..Eg fiska i ei mykje "dårlegare" elv, men den også leverte brunaure på over 60 cm:)

Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Undersøkte med Mattilsynet og de skal ha 600 for å desinfisere fiskeutstyr.

Hei.

Vi utfører denne desinfeksjonen her ved Mattilsynet - Distriktskontoret for Oslo. Jeg mener også at de har en desinfeksjonsstasjon på flyplassen i Reykjavik, slik at man også kan gjøre det der ( undersøk dette for sikkerhets skyld med flyplassen).

Dersom du vil gjøre det hos oss må du si ifra når du skal dra slik at vi i god tid kan avtale tidspunkt for levering av utstyret. Du må også oppgi hvor mye utstyr det er snakk om. Vi utsteder attest på at utstyret er desinfisert.

Du vil få ettersendt regning på et gebyr som utstedes ved desinfeksjon av fiskeutstyr ( ca 600 kroner)

Med vennlig hilsen

G. Haugejorden

Førsteinspektør / veterinær

Mattilsynet - Distriktskontoret for Oslo

Direktenummer: 22 63 93 24/ 991 69 705

Sentralbord: 22 63 92 00

Telefax: 22 63 92 01

www.mattilsynet.no

Det kan også gjøres på flyplassen ved ankomst Island.

Sente en forespørsel.

Hi Joachim.

Yes we can disinfect your fishing gear for you at the airport.

The price is 4.900 ISK for 4 things or less, and extra 500ISK for each extra item.

Regards

Icepark.

4900 isk = 232 nkr

500 isk = 24 nkr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom tilbake fra Island for to uker siden...

Vi hadde opp til 15 m/s vind, -4 *C, og snøvær i perioder. Når det ikke snødde, blåste det askestormer fra siste vulkanutbrudd.. Kuuuult vær nord på Island!!  Men vi fikk da noen fisk.. ;D

[attach=1]

En som helst burde vært litt tykkere..

[attach=2]

Da vi kom rundt til sørsiden på slutten av uka så det bedre ut.. :D

[attach=3]

[attach=4]

post-14-13949888283214_thumb.jpg

post-14-13949888283601_thumb.jpg

post-14-13949888283961_thumb.jpg

post-14-13949888284324_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...