Gå til innhold

Belly boat i rolige vann


JonMelon

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurte litt på om jeg skulle gå til anskaffelse av en belly boat, da fisken ALLTID vaker 10meter utafor der jeg kaster. (Vaka 10m utafor når jeg kasta 10meter, vaker ti meter utafor når jeg kaster 20meter, og jeg blir jaggu ikke forundra om den vaker ti meter utafor den gangen jeg lander på 30meter også.)  ;D

Uansett. Jeg skal bare bruke den i stille fjell- og skogsvann. Har ønske om at den kan pakkes sammen, og tas med på langtur(for mye forlangt?), og at den ikke koster skorta. Noen som har tips eller innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ironiske er at etter at jeg skaffet meg belly har jeg vel tatt 70% av alle fiskene jeg tar i stillevann  mindre enn 5 meter fra land. Sitter ute i vannet og kaster mot land. Noe å tenke på det....... :D

Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sånn en og er kjempe fornøyd med min. http://www.skittfiske.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=32541

Takk for alle svar!

Hvordan er den å bære med seg? Funker å ta med seg på en èn til to timers gåtur? Går fort å blåse opp?

Jeg bruker ca 10 min totalt å rigge bellyen - skal sies at jeg ekstra nøye og sjekker ventiler/ ventilers plassering samt riktig trykk før jeg hiver den på ryggen og går!

Syntes selv den er helt grei å bære oppblåst for kortere turer... skal du gå langt ville jeg nok pakket den i en sekk... man hekter seg fort fast i ting og den er ikke akkurat anatomisk utformet der man rusler; samt man slipper å kikke bort når man møter andre mennesker på veien med belly på ryggen  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig kvalitet heter Outcast, men da må man betale litt mer. Lette, superstødige og med suveren sitteposisjon. Er den blåst opp trenger den ingen oppstivende bøyler e.l. som mange må ha for ikke å klappe helt sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sånn en og er kjempe fornøyd med min. http://www.skittfiske.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=32541

Takk for alle svar!

Hvordan er den å bære med seg? Funker å ta med seg på en èn til to timers gåtur? Går fort å blåse opp?

Jeg bruker ca 10 min totalt å rigge bellyen - skal sies at jeg ekstra nøye og sjekker ventiler/ ventilers plassering samt riktig trykk før jeg hiver den på ryggen og går!

Syntes selv den er helt grei å bære oppblåst for kortere turer... skal du gå langt ville jeg nok pakket den i en sekk... man hekter seg fort fast i ting og den er ikke akkurat anatomisk utformet der man rusler; samt man slipper å kikke bort når man møter andre mennesker på veien med belly på ryggen  ;D

haha. 10min er jo absolutt godkjent  8)

Skikkelig kvalitet heter Outcast, men da må man betale litt mer. Lette, superstødige og med suveren sitteposisjon. Er den blåst opp trenger den ingen oppstivende bøyler e.l. som mange må ha for ikke å klappe helt sammen. 

Hørt mye positivt om den ja, men som du sier er den hakket dyrere  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har et spørsmål når det gjelder fiske med bellyboat i rolige vann.

Hvor nærme fisken kan du være før den blir skremt av båten og bølgene den lager??

Petter

....akkurat hjemme igjen etter en kveldstur med belly. Stor vakaktivitet på mygg. Og ørreten vaket flere ganger rett ved siden av bellyen. På blikkstille vann kan den reagere på bølgene du leger, men sånn generelt er min oppfatning at den ikke bryr seg stort  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min oppfatning er at fisken kan bli skremt ganske enkelt hvis det er stille på vannet og du prøver å komme for nærme. Men virker som den venner seg fort til bellyn når man sitter stille. Da kan den like gjerne komme opp en meter fra deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har et spørsmål når det gjelder fiske med bellyboat i rolige vann.

Hvor nærme fisken kan du være før den blir skremt av båten og bølgene den lager??

Petter

Helt avhengig av vær, vind og hvor var fisken er. På helt flatt vann har jeg opplevd at den trekker seg unna på 20 meter, men har fått fisk bare 5 meter unna i samme vann med litt vind og under maursverming.

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...