Jump to content
Sign in to follow this  
Oddbjørn

Baetis parachute med video

Recommended Posts

Hei!

Sjekk ut fluen jeg har lagt i Fluedatabasen.

Om fluen / fisketips:

Fiskes deaddrift i elv. Vanlig parachute er en glimrende imitasjon for baetis på dagene med regnvær og skikkelig klekkevær.

Hilsen

Oddbjørn

Tror youtube justerte lyden, for var bedre når jeg hadde lastet den opp enn når jeg spilte av på maskinen min. Var litt lavt i utgangspunktet med kun micen på kompaktkameraet.

Guest Oliver

Kjempeflott Oddbjørn

/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20" />

Sigve trodde det var en fugl...jeg trodde det var Sigva som laga lyden i bakgrunnen

Vet du hva, Oddbjørn? Jeg tror jeg elsker deg. Hvorfor har ingen fortalt meg om denne enkle og geniale måten å feste inn haletråder på? Jeg sitter og knoter i 2-3 minutter og gjerne flere ganger for hver eneste døgnflue jeg binder, også viser du meg noe så enkelt som det her.

/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20" />

Fin video og flott og enkel flue

Guest Henning

Søk splitting av haletråder her inne. Har forklart dette her på forumet i årevis.

Her er EN av plassene

http://www.fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=14388.0

En til.

Har ikke sett denne på lenge

Eller en fra 2005.

http://www.fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=2160.0

Finnes mange.

Hehe, Henning. Takk for det. Jeg mener jeg har spurt her på forumet tidligere, men kan ikke huske å ha blitt vist dette. Deilig, og ny motivasjon. Hittil har jeg holdt meg til maur, klekker, vårfluer, mygg, superpuppa osv, men har engstet meg for å binde Duns.

Heldigvis knakk jeg litt av koden her forrige kvelden, og fanget deriblant ny pers på egenbundede fluer nå i helgen, nettopp på en dun jeg selv hadde bundet

Kjempeflott Oddbjørn

Sigve trodde det var en fugl...jeg trodde det var Sigva som laga lyden i bakgrunnen

Hadde Sigve vært i bakgrunnen hadde man ikke hørt hva Oddbjørn sa. Jeg tror ikke det finnes like masete fugler. Må i så fall være masekråke... Uansett. Bra Oddbjørn!!

Kjempeflott Oddbjørn

Hadde Sigve vært i bakgrunnen hadde man ikke hørt hva Oddbjørn sa. Jeg tror ikke det finnes like masete fugler. Må i så fall være masekråke... Uansett. Bra Oddbjørn!!

Hadde Sigve vært i bakgrunnen hadde han vært helt stum av beundring av å se mitt utsøkte arbeid ved bindestikka 

Sign in to follow this  

• Create New...