Gå til innhold

Ny pers på tørt! 4,7 kg


Eivind Hagen

Anbefalte innlegg

Snasen ørret det der, Eivind  :D

Hadde planer om å kroke noen slike jeg også, men hadde ikke håv tilpasset slike fisker  ;D

Jepp, ikke mange av de på den størrelsen. Men nå vet jeg ihvertfall om 2-3 plasser hvor de kan stå ;) Vi gikk i 10 timer den ene dagen i bush og myr for å finne denne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Snasen ørret det der, Eivind  :D

Hadde planer om å kroke noen slike jeg også, men hadde ikke håv tilpasset slike fisker  ;D

Jepp, ikke mange av de på den størrelsen. Men nå vet jeg ihvertfall om 2-3 plasser hvor de kan stå ;) Vi gikk i 10 timer den ene dagen i bush og myr for å finne denne ;)

Kan si du fikk lønn for strevet! En opplevelse for livet. Gratulerer!

:)

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snasen ørret det der, Eivind  :D

Hadde planer om å kroke noen slike jeg også, men hadde ikke håv tilpasset slike fisker  ;D

Jepp, ikke mange av de på den størrelsen. Men nå vet jeg ihvertfall om 2-3 plasser hvor de kan stå ;) Vi gikk i 10 timer den ene dagen i bush og myr for å finne denne ;)

Kan si du fikk lønn for strevet! En opplevelse for livet. Gratulerer!

:)

bjorni

Jepp, det kan lønne seg å gå litt :D Vi hadde ganske tregt fiske grunnet lite vann i elva så det ble mange ekspedisjoner denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy svarte! Gratulerer med vanvittig fangst, Eivind :-) ... kanskje du tipper "the famous five" neste år? ;)

Thanks :)

5 kilos grensen er ikke lett... Tror ikke det blir tatt mange ørreter over 5 kilo på tørt (om noen) på en sesong uansett elv...

På Kola tas det vel ikke ørreter på 5 hvert år, og det kan sikkert gå noen år mellom hver gang noen får det på tørt. Og hvis man er så heldig at man i løpet av fluefiskelivet klarer å finne en, få den til å ta, samt å kroke den så må man fortsatt få den inn på lett ørretutstyr 8)

Men vi lever i håpet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fisk Eivind, Grattis, det har aldri hvert tatt så mye stor fisk i de to elvene noen gang som i år, antallet sett under ett noe under enn tidligere  :)

Jepp, som Igor sa det: 'Not so many fish, but BIG fish, Tundra is Tundra'... Hørte det har blitt tatt på 5,1 og 5,3 iår... :o

Vanskelige forhold nå pga tidlig vår og tørr sommer. Kanskje vi tar oss en 'lille' på Tundra'n neste år ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er enormt på tørt!! Helt herlig og kan ikke se for meg følelsen av å se det beistet stige opp og slurpe i seg den flua.

er det mulig å beskrive eller gjette pulsen din under kjøringen av den fisken ;P?

Gratulerer så mye

hilsen

waksvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er enormt på tørt!! Helt herlig og kan ikke se for meg følelsen av å se det beistet stige opp og slurpe i seg den flua.

er det mulig å beskrive eller gjette pulsen din under kjøringen av den fisken ;P?

Gratulerer så mye

hilsen

waksvik

Så ikke hvor stor den var da den tok siden den bare slurpet flua i seg... Skjønte den var stor da den plaska med en gang men trodde ikke den var sååå stor... Trodde den var mellom 3 og 4... Var litt på autopilot under kjøringa men fikk et rush av adrenalin da den lå i håven :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fisk Eivind, Grattis, det har aldri hvert tatt så mye stor fisk i de to elvene noen gang som i år, antallet sett under ett noe under enn tidligere  :)

Jepp, som Igor sa det: 'Not so many fish, but BIG fish, Tundra is Tundra'... Hørte det har blitt tatt på 5,1 og 5,3 iår... :o

Vanskelige forhold nå pga tidlig vår og tørr sommer. Kanskje vi tar oss en 'lille' på Tundra'n neste år ;)

Jepp til neste år tar jeg meg en tur igjen, mulig det blir 14 dager :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Gratulerer :D

Kjenner det inspirerer. To dager til avreise ;D

Frode

Best of luck!

Skal du reise sammen med Svein?

Jepp, reiste med Svein!

Vi hadde middels fiske (72 fisker totalt), men et en veldig høy snittvekt. Det ble tatt 10 fisker over 3 kg og en på 4 kg i løpet av uka, samt veldig mange rundt 2,5kg. Dessverre klarte jeg ikke å lande noen over 3kg for egen del, så da får vi ta turen igjen..... ;D.

Største på tørt i gruppa på 3,7kg. Fortsatt lite vann, været var kaldt hele uka og ga lite insekter på vannet.

Det ble tatt noen fisker på nøyaktig samme sted som du tok din store, men ingen av dem var større enn ca. 2kg.

Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...