Gå til innhold

Rullekast med vri


Gjest staffan@epost.no

Anbefalte innlegg

  • Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Flott Staffan :)

Er i litt kraftigere grad en hva du, Preben og terje (kun de jeg har sett) bruker ved vanlig overhode også, for å lage ekstreme bukter. Når vi var i Rena sist, nå i høst, fikk jeg og Bjørn se hvor god Terje hadde blitt på dette.

Er nok, uten tvil, de peneste kastene jeg har sett med mine egne øyner denne sesongen.

Liten vridning ved overhodekast, gjort på riktig måte, setter ekstremt tette bukter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser hva du gjør Staffan, og jeg forstår også poenget med kastet, men det jeg ikke skjønner er hva det å vri håndleddet slik gir deg ekstra. Kan du forklare det litt for en som ikke har mulighet til ut å prøve selv?  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser hva du gjør Staffan, og jeg forstår også poenget med kastet, men det jeg ikke skjønner er hva det å vri håndleddet slik gir deg ekstra. Kan du forklare det litt for en som ikke har mulighet til ut å prøve selv?  :)

Større fart og lengre bevegelse gjetter jeg meg til ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Preben og Terje er låst med pekefingeren ovenpå håndtaket..... det gjør at man er låst til å gjøre riktig bevegelse.... Preben og jeg snakka om det idag. Skaff frihet i kastet, flytt tommel ovenpå håndtaket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Tøfft, Staffan :D

Som Henning sier så legger jeg ofte inn en liten vridning i håndleddet ved vanlig overhodekast. Det gir

en ekstra trøkk i stanga og man får ofte noen ekstra meter på kjøpet da det spenner opp spenstfibrene i stanga

ytterligere :D

Henning:

Tusen takk, veldig hyggelig å høre :D :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

forklar hva du mente nå Terje....... dette med spenstfibrene i bevegelsen forsto jeg ikke...... en rolig vridning av stanga etter at kraftfasen er over for å dempe  ettervibrasjonen i stanga er vel muligens det du mener...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

forklar hva du mente nå Terje....... dette med spenstfibrene i bevegelsen forsto jeg ikke...... en rolig vridning av stanga etter at kraftfasen er over for å dempe  ettervibrasjonen i stanga er vel muligens det du mener...

Mente egentlig bare å si at når man vrir stanga så oppleves det som at man spenner opp stanga ytterligere og får litt ekstra fart....... så glem det med spenstfibrene hvis det var forvirrende :D

Tror du sa til meg engang at ved å vri håndleddet på denne måten så kan man få ut noen ekstra meter

i lengde da det øker spensten i stanga. Sånn oppleves det iallefall :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere gjør dette kastet med litt mindre kraftinnsats så blir det vel et rulle-kurvekast! Fin-fint presentasjonskast i trange forhold!  :)

Aha! Det er jeg med på. Flott forklart  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...