Gå til innhold

Sage ONE til bra pris - eller bare lureri?


Anbefalte innlegg

  • Svar 154
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Da er det bare lureri  :-\ at det står

Du betaler ingen Merverdiavgift (MVA)

på infosidene?

Har lyst på en 697.

Men de øvrige Sage`er jeg har hatt - har jeg syntes vært underklassifisert.

Jeg bruker stort sett klumper og skyteline. og kunne tenkt meg en stang med dette håndtaket og denne lengden, hvor en klump på 12-14 gram hadde passet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Fiskeutstyr har ikke toll, men mva må betales. En Sage One vil komme over 5000kr med dagens kurs, så det er bare dumt å kjøpe fra utlandet når Nfisk selger de for 5500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står at de "prepayer" avgiftene - og det betyr vel å forskuddsbetale?

Og at det ikke skal betales noe når den ankommer i postkassen.

On 10/15/2011 6:56 AM, SAM wrote:

Sage 697-4 ONE M 9'6" 6 4 3 1/4 $730

Have I misunderstood?

Will this rod be delivered to my address for USD 730 without paying norwegian VAT?

Kind regards

SAM

----- Original Message -----

From: Troutfitter

To: SAM

Sent: Saturday, October 15, 2011 4:19 PM

Subject: Re: Sage

You are correct.  We are paying all VAT and Customs duties on all rods over $500.

-Jim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Som oftest må du betale ut pakken når den har kommet fram, dette er når avsender bruker USPS. Kommer pakka med Fedex eller lignende, vil du få ei regning i posten etter pakka er mottat

Høres ut som sagt veldig merkelig dette. Aldri hørt om noen butikk som betaler et annet lands moms ved salg. I dette tilfelle snakker vi om en liten tusenlapp i mva pluss 300kr i gebyr. Utrolig :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De betaler selvsagt ikke de norske avgiftene for deg. Men i og med at den skal exporteres så skal du ikke betale US mva, og denne blir trukket fra før du betaler.

Det du kan spørre om er om ikke de kan sette sin innpris på stanga, og ikke utprisen til deg. Da er det raskt mange kroner å spare ved innførsel.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

det vil på de fleste stangmerker være en markedstilpasset prissetting..... en stang kan koste mere i Scandinavia enn det den kan i Chile..... dette vurderer man i alle ledd.......således vil vi i rike norge betalemindre enn de fleste andre steder.....urettferdig tja?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det vil på de fleste stangmerker være en markedstilpasset prissetting..... en stang kan koste mere i Scandinavia enn det den kan i Chile..... dette vurderer man i alle ledd.......således vil vi i rike norge betalemindre enn de fleste andre steder.....urettferdig tja?

Vet ikke helt jeg Staffan, en kamerat av meg driver sportsbutikk (i Sport1 kjeden) og han betaler mer inn for en stang av f.eks Orvis, enn jeg betaler for den inn til Norge. Noe er galt, uten tvil! Men så lenge det er slik her til lands, ja så velger jeg å bestille utenifra.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

ja, det er den strategien de bruker....markedstilpassa priser, de satser på at det finnes endel "idioter" som handler hjemme...... netthandelen er et problem for de norske aktørene, helt klart! hvorfor var det så mye loomis pararellimport........ tror dette er noe vi må leve med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel enn helt annen diskusjon dere er inne på nå.

Det spørs om denne butikken har sendt varer til Norge før. "Moms" eller "sales tax" varierer i USA mellom under 1 og litt over 10%, avhengig av stat. California har 8,5% og jeg lurer på om de er klar over at det finnes land med så høy "skatt" som 25%. Og det skal betales på både varer og frakt. Dvs at de må "slå av" et sted mellom 27-30% på varen. Og butikken har mest sannsynlig en avanse på 45%, som er vanlig i USA. Ikke mye de sitter igjen med da. Men verdt et forsøk.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg også  :), og sendte en ny mail:

On 10/15/2011 9:27 AM, SAM wrote:

Just to be 230% sure:

You will pay the cost of freight, Norwegian VAT and Customtaxes  ): ?

The total cost will be USD 730,-?

And there will be nothing to pay for me in Norway?

----- Original Message -----

From: Troutfitter

To: Sverre A. Meisingseth

Sent: Saturday, October 15, 2011 10:40 PM

Subject: Re: Sage

Yes, that's it.  We've had a lot of skeptical people.  I can give you my personal assurance that you will not pay a cent more beyond the cost of the rod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør stille spørsmålet på en annen måte, slik at du faktisk får det svaret du lurer på. Slik du spør så legger du på en måte ordene i munnen på de.

You are aware that the Norwegian customs law add 25% to the total price of the merchandise (including postage) when the package arrives in Norway? Will you pay this, is that what you are saying?

Da tror jeg du får ett noe annet svar enn du kanskje hadde ventet deg. Hvis ikke skal jeg kun handle derfra heretter  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett prispolitikk fra det store utland...personlig synest jeg selvsagt at man skal kvie seg godt for å kjøpe en stang i utland, dersom den norske prisen er veldig lik totalen.

Se på Nordisk....(og Aktiv) som førte direkte fra USA produsenter...de holdt jo faktisk prisene på meget anstendig nivå...USA pris + MVA her hjemme. Altså som om man skulle betale amerikanske butikker for produktet, og at det ble riktig innfortollet her hjemme.

Men helt klart; hvis de amerikanske butikkene lurer det norske tollvesen, eller er meget spandable i form av å betale denne innfortollingskostnaden (evt oppgi som gave/rep..annet) for at kunden skal slippe innfortollingsavgifter, og ikke minst frakt...ja da har ikke norske butikker annet enn servicen å tilby.

Hvilket ikke er "bare-bare"...viktig å ha kunnskapsformidling her hjemme, og helt klart ønsker butikkene derfor kunder...ellers har de ingen jobb hvor de kan betales for å formidle kunnskapen.

Fluefiskebutikker overlever heldigvis...de som er store og driver med sterke merkevarer.

Men de kan ikke overleve hvis alle bare skal kjøpe en krok pakke eller to der gjennom sesongen, slik at de kan reise ut å fiske Bass med Runars Deceiver...som de har tilegnet seg kunnskap om via eminente fiskere/kunnskapsformidlere.

tenk hvis vi i vår tid som skuelystne til Staffan sine flotte rundreiser hvor han virkelig skapte drømmer gjennom sin erfaring og instruksjoner...han solge dubbing på kursene...en del av hele konseptet..men vi fant ut at det var 30 kr å spare på hele dubbing sortimentet ved å kjøpe direkte fra "Kapokstan"...

Men denne diskusjonen har vi jo hatt mang en gang...det viktigste er at Sam får tak i flott stang :)

Og kommer seg ut å fiske :) :)

Lykke til med stangkjøp, uansett hvor/når og hva det blir.

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...