Gå til innhold

hva sier man til sånt?


Pættis

Anbefalte innlegg

april 2011, kjøper scierra cc6 bukse for kr 1999,- på en landets største butikker.

buksa lekker på venstre ben etter 3 uker. buksa skulle sendes til dannmark og være

tilbake hos meg innen 2 uker.

etter 3 uker ringer jeg butikken siden jeg ikke hører noe fra dem.

buksa har ikke blitt sendt men får ny fra butikken.

bukse nr 2 av samme merke lekker etter 2 uker, nå i skritet.

får ny av butikken men holdningen til de annsatte er kvass og sier jeg er svært uheldig.

samtidig får jeg vite av dem at de ikke har hatt noen returer på modellen.

en venn av meg byttet samme buksa 1 uke tidligere, en helt annen str så det var ikke

kun min "modell"!

bukse nr 3!

denne holder i 10 min! dro over på jeløya med helt ny bukse og er klissvåt etter 10 min

fiske!

jeg kvier meg til å ringe og fortelle at denne buksa også ikke er tett og forklarer at jeg er brydd

og flau men produktet dere selger holder ikke mål...

får beskjed om å komme bort, for å få et annet produkt eller pengene igjen, fremme i butikken

kan jeg velge mellom nytt produkt eller en tilgode lapp!!

velger et billig alternativ som jeg da får beskjed om at jeg ikke burde fordi det er like mye

retur av dette merke som det jeg hadde byttet inn!

....."du er VELDIG uheldig".... "har ikke fått noen i retur"....

buksa lakk som alt annet og nå ga jeg rett og slett fa%&!!n og orket ikke styre noe mer med dette

så jeg gikk til en butikk med god service og hygellige mennesker og kjøpte ei simms

bukse, denne er forøvrig tett :)

var innom butikken som jeg kjøpte cc6 buksa sammen med broren min, han handlet

og jeg nevnte til selgeren at jaggu lakk den buksa også men at jeg orket ikke mer

styr. han sa at selvfølgelig skulle jeg komme med den!

dro bort i dag i god tro med buksa og sa slik det var og hvilken beskjed jeg hadde fått

av reklamasjons ansvarlig et par dager før...

"jeg kan sende den inn" fikk jeg beskjed om.. NEI sa jeg og da fikk jeg beskjed om det måtte de siden jeg

var så veldig "uheldig"! svarte at dette er bukse nr 4 og jeg ikke ville ha noe ny bukse men heller gi meg

en tilgode lapp da jeg har kjøpt en annen bukse.

"har du kvitteringen"? den har jeg ikke da jeg fikk tilgode lapp jeg hadde brukt av så jeg hadde bare

restrerende beløp av tilgode lappen... da kunne han ikke hjelpe meg lenger!!!!!!!!

ergo de har tvunget meg til å holde pengene i bedriften og nå får jeg null og niks igjen!!!!!

vurderer en sak hos forbruker rådet og det kun pga behandlingen jeg har fått der...

noen som har noen innspill på hva jeg burde gjøre? la det ligge og glemme at de "blåser" 2000kr for

meg eller gå videre med dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At en vadebukse ikke er vanntett utgjør en vesentlig mangel må være relativt klart.

I slike tilfeller kan forbrukeren heve avtalen, jf. forbrukerkjøpslovens § 32.

Men selger har adgang til å foreta såkalt "avhjelp" som er en fellesbetegnelse på omlevering eller retting, for å forhindre at avtalen heves. Fremgangsmåten er regulert i forbrukerkjøpslovens § 30. Der fremkommer det av annet ledd at:

"Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig."

I dette tilfellet har selger fått mer enn to forsøk på rette mangelen. Jeg har vanskelig for å se at det skal foreligge "særlige grunner" som skal tilsi at du ikke kan heve kjøpet.

Ved heving plikter forbrukeren å levere tilbake vadebuksa og butikken plikter å betale tilbake kjøpesummen.

I de tilfellene det foreligger en mangel er tilgodelapper en juridisk bastard som en forbruker ikke skal måtte finne seg i.

Go get them Pættis  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sånn Scierrabukse som ikke lekker. Så de går an å finne. :-) Jeg har en SIMMs som hadde lekasje rett fra esken. Den fikk jeg selvfølgelig reparert uten problem. Verden er ikke så liketil. Men behandlinga du fikk ligner jo ikke noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke henge ut butikken?

Føler da tråden har 0 verdi i ett fluefiskefora uten info om hvilken butikk det er snakk om. Eneste verdi den har er å fortelle oss at scierra cc6 har en produksjonsfeil, og det dukker somregel opp på de fleste billigmerker.

Men på en annen måte forstår jeg deg godt, henger man ut feil butikk her inne så får man en lynsjestemning blandt forumets bransjefolk og deres venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha sendt dem en mail hvor du forklarer hendelsesforløpet på reklamasjonene som nevnt over. Deretter beskriver du ditt siste besøk i butikken hvor du ikke fikk pengene tilbake. Be om svar pr. mail på hvorfor du nektes å få pengene tilbake basert på hendelsesforløpet. Får du svar på at de fortsatt ikke ønsker å gi deg pengene tilbake så er det bare å videresende mailen til forbrukerombudet. Da får de en sak på sølvfat  ;D

Det er nå hva jeg ville gjort.

Men nå skal jeg ut og dra noen prikkefanter i skjærgården så jeg skal slutte å trolle trådene her inne  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...