Gå til innhold

Vadere - har produktutviklingen stoppet opp?


Eivind Hagen

Anbefalte innlegg

Jeg mener å huske at Simms kom ut med G4 vaderne for snart 5 år siden... og på de siste 5 årene har det vært helt stille som i graven fra produktutviklerne i Bozeman, Montana.

Har Simms blitt 'Fat and happy' eller er det noe innovasjon på gang?

Jeg er uansett på utkikk etter nye vadere til våren og lurer på om noen har noe stalltips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de gir ut ei bukse som det står simms på er det jo en en helt sinnsykt revolusjon innen vadere uansett.

;)

Nå håper jeg for min del de ikke får flere lag og blir sterkere og tyngre osv.

Tenkte på det før i dag. Selges freestone enda? Likte igrunnen den.

Nå har jeg g3 tror jeg. Jeg synes den er for stiv og "arbeidstøy-aktig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de gir ut ei bukse som det står simms på er det jo en en helt sinnsykt revolusjon innen vadere uansett.

;)

Nå håper jeg for min del de ikke får flere lag og blir sterkere og tyngre osv.

Tenkte på det før i dag. Selges freestone enda? Likte igrunnen den.

Nå har jeg g3 tror jeg. Jeg synes den er for stiv og "arbeidstøy-aktig".

Det gjør det, den er også nå kommet i en ny versjon med forsterkede områder, rundt kneende med 5 lag der, og hele simms teknologi innbakt i den, ser veldig bra ut og har bestilt en selv :)  Samtidig er det også lommer til å varme seg, enkel å folde ned toppen så det blir en waist wader, som sagt ser svært lovende ut, samtidig som den er absolutt innen for et prissjikte som er overkommelig!

http://www.simmsfishing.com/site/freestone_stockingfoot_12.html#

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke happy med mine Headwaters, så neste gang blir det Patagonia med merino-ull i sokkene. Simms er oppskrytt og uforholdsmessig dyrt.

Savner mine Freestone-bukser............

Jeg syntes også Simms er uforholdsmessig dyrt, ihvertfall her i landet, men Patagonia er vel ikke nevneverdig rimeligere ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et par pattis vadere. watermaster 2 eller noe i den duren. masse ull i sokken er det også. Sømmen går på innsiden av kneet og ikke forand som på g3-buksa f.eks. Dette viste seg at ble jævlig problematisk for meg. Det ble en brett like ved sømmen. Rettere sagt langs kanten på den membranstripa som er limt over sømmen. Jeg brukte vel den buksa i en sessong før jeg var våt fra kneet og ned, på begge føttene. Mulig passformen ikke var ideell for meg eller noe annet, men jeg var ikke fornøyd med den. g3 buksa derimot, det er jo som jeans. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et par pattis vadere. watermaster 2 eller noe i den duren. masse ull i sokken er det også. Sømmen går på innsiden av kneet og ikke forand som på g3-buksa f.eks. Dette viste seg at ble jævlig problematisk for meg. Det ble en brett like ved sømmen. Rettere sagt langs kanten på den membranstripa som er limt over sømmen. Jeg brukte vel den buksa i en sessong før jeg var våt fra kneet og ned, på begge føttene. Mulig passformen ikke var ideell for meg eller noe annet, men jeg var ikke fornøyd med den. g3 buksa derimot, det er jo som jeans. 

du og den jævla jeans sammenligninga di  ;D

G3 er gull verdt. men skal vurdere og slenge på meg beltet framover, så jeg slipper og høre den klaginga di over at det ser ut som jeg sagger med buksa. men den kunne med fordel ha vært noen cm kortere i beina ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok en sjanse for at jeg burde hatt MS i strs, istedefor M. vaderen er ikke alt for lang i beina, men det blir litt overflødig materiale ved kneskålene. nå finnes det jo ikke noe særlig mer enn standard strs i norge, så jeg får bare klare meg med M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant dilla, men tipper de kan skaffe om du spør selv om det kanskje gjør sitt til at man må vente en uke eller to ekstra. Men er det bare litt ekstra rundt knærne så er det ikke noe stress ;) Da hjelper nok belte med å stramme de opp litt. Evt. justere litt på skulderstroppene også :) Men belte er greit å ha uansett, selv om jeg også liker å gå uten. Med Rivershed skoene så blir det stadig en dukkert og da er det greit å ikke slippe mer vann enn nødvendig nedover beina  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil aldri forstå de som slakter simms vadere. At de koster litt, ja det gjør de. Men, hvilken annen produsent har de kvalitetskontrollene og innovativ løsninger?  Å lage vadenukse er ikke bare å få det tett.. det skal holde tett over tid, skal være behagelig å gå med, og ikke se ut som et takras... Og ikke minst, de skal passe til personen som bruker dem. Og der er som det blir nevnt over simms i en særklasse. Bare vent, snart skal guideline også begynne å reparere sine vadere, da blir det slutt på å gi ut nye produkter til de som lekker, og "beyond Repair" og "bruksfeil" Vil bli ord som gjelder der også... Så da blir spørsmålet, gore-tex eller ikke Gore-tex, Vadeprodusent eller stangprodusent....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss si at man legger 4000 kr i ett sett vadere.

Hva forventer man da?

Jo, de skal holde mer enn 3 sesonger, hvor mange gjør det?

De skal være tette hele tiden uten å være nødt å reklamere og sende vadere hit og dit.

De skal være behagelige å bruke, lett å komme inn og ut av og noen legger også en del vekt i utseende.

Noen vadere er kanskje ikke de mest behagelige de første ukene, men tar det greit igjen og forblir slik.

De skal være saltvannsbestandige, har hatt vadere som ruster og faller i staver rundt meg til samme relativt høye prisen.

Jeg gidder ikke skylle og vaske vadere etter hver tur i saltvann, og det skal de tåle.

At noen modeller og løsninger er gamle betyr lite for meg, så lenge de holder hva jeg forlanger.

Det er ett krevende liv mine vadere lever, men jeg føler meg trygge på at de holder hva jeg forventer.

Gode vadere er så viktige for den helhetlige turopplevelsen at jeg er ikke knipen der, og det har jeg heller ikke noe igjen for å være :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig Tony ;)

Kunne ikke sagt det bedre selv.

Ser ingen grunn til å stille spørsmål rundt utviklingen til Simms fordi det ikke har skjedd noe revolusjonerende siste 5 år. Blir litt som å sammenligne Porsche 911 fra den første modellen kom og frem til i dag. Endringene er ikke revolusjonerende fra modell til modell, rett og slett fordi man ikke skal kødde med Gud ;) Designen er basert på en over 50 år lang tradisjon. Og det selger som aldri før samtidig som de funksjonsmessige delene stadig forbedres i det små ;) Se på stenger. Hvilken revolusjon har de vært igjennom siste 15 år? Nanoteknologi vil noen si, men er det så fryktelig revolusjonerende? Det er en naturlig utvikling når produsentene søker tynnere og lettere stenger som samtidig skal ha "rygg". Simms fungerer, og det på alle områder jeg forventer at et kvalitetsprodukt skal gjøre. Så spørsmålet er vel heller hva andre produsenter kan komme med av nyvinninger for å vippe Simms av tronen? :) Hva er det egentlig vi savner på denne fronten? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig Tony ;)

Kunne ikke sagt det bedre selv.

Ser ingen grunn til å stille spørsmål rundt utviklingen til Simms fordi det ikke har skjedd noe revolusjonerende siste 5 år. Blir litt som å sammenligne Porsche 911 fra den første modellen kom og frem til i dag. Endringene er ikke revolusjonerende fra modell til modell, rett og slett fordi man ikke skal kødde med Gud ;) Designen er basert på en over 50 år lang tradisjon. Og det selger som aldri før samtidig som de funksjonsmessige delene stadig forbedres i det små ;) Se på stenger. Hvilken revolusjon har de vært igjennom siste 15 år? Nanoteknologi vil noen si, men er det så fryktelig revolusjonerende? Det er en naturlig utvikling når produsentene søker tynnere og lettere stenger som samtidig skal ha "rygg". Simms fungerer, og det på alle områder jeg forventer at et kvalitetsprodukt skal gjøre. Så spørsmålet er vel heller hva andre produsenter kan komme med av nyvinninger for å vippe Simms av tronen? :) Hva er det egentlig vi savner på denne fronten? :)

Jeg er fornøyd Lars :)

Men nevnte ikke produsent da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig Tony ;)

Kunne ikke sagt det bedre selv.

Ser ingen grunn til å stille spørsmål rundt utviklingen til Simms fordi det ikke har skjedd noe revolusjonerende siste 5 år. Blir litt som å sammenligne Porsche 911 fra den første modellen kom og frem til i dag. Endringene er ikke revolusjonerende fra modell til modell, rett og slett fordi man ikke skal kødde med Gud ;) Designen er basert på en over 50 år lang tradisjon. Og det selger som aldri før samtidig som de funksjonsmessige delene stadig forbedres i det små ;) Se på stenger. Hvilken revolusjon har de vært igjennom siste 15 år? Nanoteknologi vil noen si, men er det så fryktelig revolusjonerende? Det er en naturlig utvikling når produsentene søker tynnere og lettere stenger som samtidig skal ha "rygg". Simms fungerer, og det på alle områder jeg forventer at et kvalitetsprodukt skal gjøre. Så spørsmålet er vel heller hva andre produsenter kan komme med av nyvinninger for å vippe Simms av tronen? :) Hva er det egentlig vi savner på denne fronten? :)

Er du full?

Evner du å uttrykke deg litt bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig Tony ;)

Kunne ikke sagt det bedre selv.

Ser ingen grunn til å stille spørsmål rundt utviklingen til Simms fordi det ikke har skjedd noe revolusjonerende siste 5 år. Blir litt som å sammenligne Porsche 911 fra den første modellen kom og frem til i dag. Endringene er ikke revolusjonerende fra modell til modell, rett og slett fordi man ikke skal kødde med Gud ;) Designen er basert på en over 50 år lang tradisjon. Og det selger som aldri før samtidig som de funksjonsmessige delene stadig forbedres i det små ;) Se på stenger. Hvilken revolusjon har de vært igjennom siste 15 år? Nanoteknologi vil noen si, men er det så fryktelig revolusjonerende? Det er en naturlig utvikling når produsentene søker tynnere og lettere stenger som samtidig skal ha "rygg". Simms fungerer, og det på alle områder jeg forventer at et kvalitetsprodukt skal gjøre. Så spørsmålet er vel heller hva andre produsenter kan komme med av nyvinninger for å vippe Simms av tronen? :) Hva er det egentlig vi savner på denne fronten? :)

Er du full?

Evner du å uttrykke deg litt bedre?

Leave it, lars :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...