Gå til innhold

Snu "sveiveside" på en snelle


Jens M

Anbefalte innlegg

Hva er det med menn og den sterke aversjonen mot bruksanvisninger?

hehe!

denne snella skal egentlig ikke kunne snues men det er uhyre enkelt, det sitter 3 lager i den og lageret i midten er et enveis lager. ta ut innmaten (lager med skiver) legg lagrene og skivene slik de ligger i snella i en høyde på bordet (slik at alt kommer riktig vei når du setter det på plass :)  ) snu lager nr 2 motsatt vei av hva det stod og snella sin brems skal være snud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter ikke hvorfor ikke all kan gå over til venstresveiving, så får vi løst det problemet en gang for alle. De eneste som naturlig sveiver med venstre er skjeivhendte, men er man det så er det kanskje på tide å stikke fingeren i jorda og innse at man ikke kan være med på alt når man har et handicap.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venstresveiving = haspelfiske

:-*

;D  ;D Misstenker at vi høyre- og venstresveivere aldri kommer til å bli enige om dette. Men dere bør innrømme at venstresveiving er mere logisk?  ;)

Selv om jeg sveiver med venstre tilpaser jeg meg selvsagt f.eks. når jeg kjører bil. Da girer jeg med høyre!! Å sveive med høyre ser jeg på som at man plutselig skulle begynne å gire bilen med venstre. Det blir for dumt!!  ;D;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke vært mere enig. Når man kaster med høyre hånd kan jeg ikke fatte at det finnes noen logikk i å flytte stangen over i venstre hver gang man skal sveive inn. Det blir rett og slett for dumt  >:(

Jo logikken ligger i at man er vant til å bruke høyre hånd, man har bedre motorikk.

Da har man mer kontroll på både insveiving, demping, kontroll på løsline etc etc..

Man klarer også å sveive inn mye rasker om man bruker den hånden som er motorisk riktig for hver enkelt.

Det er flere fordeler syns jeg, og den eneste bakdelen er at man må bytte hånd..

Det klarer jeg helt fint ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

de ferskeste fluer liker best venstre hångsveiv..... de endel erfarene liker best høyre hånd..... de erfarene er det samma faen for! enkelt som et barneskirenn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er høyrehendt så har du ei høyrehånd som funker og ei som venstrehånd funker klart dårligere.

Når du sveiver er det to oppgaver som skal løses. Den ene oppgaven, som må betengens som lett, består i å holde i et håndtak. Den andre oppgaven er litt vanskeligere og innebærer at du skal sveive inn snøre relativt fort. 

Det eneste logiske er vel da å bruke den beste hånda til den vanskeligste oppgaven ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhh! Endelig tid for høyre/venstresveiv-debatt igjen! Alt for lenge siden sist vi kjørte denne fruktbare debatten!

Brannfakkel: Høyresveiving (og Mac) er best! Venstresveiving (og PC) er teit!

Mac er best, der er vi enige! Men å sveive med høyre blir som å gire med venstre. Eller rettere sagt: Shadowkaste tørt på en steady 2 kg + Fett når det funker, men som regel går det som når Miss Universe skal diskutere politikk. Kleint, kjeitete og stort sett for å skille seg ut. Litt som en tørrfluefisker som sitter to uker på elvebredden for å fange en harr på 5 hg når den omsider bryter filmen  ;D

Kjør debatt!

503x.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...