Gå til innhold

Første brunørret-tur 2012


Gjest nicolaj brekke

Anbefalte innlegg

Årets første på tørt. Etter to timer i sur vind på søndag løya det noe og et par fisker begynte å jakte på mygg i en lun vik. Et par-tre kast og dagen var reddet. Ikke store karen, men moro likevel. Ok start på sesongen for min del.

[attach=1]

post-1714-13949891573577_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Årets første på tørt. Etter to timer i sur vind på søndag løya det noe og et par fisker begynte å jakte på mygg i en lun vik. Et par-tre kast og dagen var reddet. Ikke store karen, men moro likevel. Ok start på sesongen for min del.

[attach=1]

Sjøørret eller lakseparr dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig kom jeg meg hjem og fikk fisket litt. Deilig dag med vakende fisk og varmende sol.

En del mygg og noe steinfluer. Fisk fikk vi og. Det er så deilig å drive med dette at jeg ikke finner ord.

Sørlandet!!

Har du tatt årets første tørrflueørret? Isåfall gratulerer jeg, og nevner i tillegg at jeg er misunnelig. Begynner å bli utålmodig på isen i marka nå, ser det er mye insekter i lufta om dagen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig kom jeg meg hjem og fikk fisket litt. Deilig dag med vakende fisk og varmende sol.

En del mygg og noe steinfluer. Fisk fikk vi og. Det er så deilig å drive med dette at jeg ikke finner ord.

Sørlandet!!

Morsomt, Frode  :)

Den samme tanken har slått meg på de turene jeg har hatt hittil i vår også : Dette er ubegripelig moro . . . Bare det å kunne glede seg så til de grader over å se en liten ørret som stiger opp for å hente et lite insekt på overflata  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det er dette det handler om. Tenker ikke stort på ERN, AFTM, og gudveitikkehva når det første lille vaket viser seg etter en lang vinter. Tørrfluefiske, vak, opplevelser.. Det er dette det handler om, og kun dette i lang tid fremover. (med unntak av ei og annen nymfe eller streamer på dårlige dager... ;D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig kom jeg meg hjem og fikk fisket litt. Deilig dag med vakende fisk og varmende sol.

En del mygg og noe steinfluer. Fisk fikk vi og. Det er så deilig å drive med dette at jeg ikke finner ord.

Sørlandet!!

Morsomt, Frode  :)

Den samme tanken har slått meg på de turene jeg har hatt hittil i vår også : Dette er ubegripelig moro . . . Bare det å kunne glede seg så til de grader over å se en liten ørret som stiger opp for å hente et lite insekt på overflata  :D

De var til og med ikke små engang.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig kom jeg meg hjem og fikk fisket litt. Deilig dag med vakende fisk og varmende sol.

En del mygg og noe steinfluer. Fisk fikk vi og. Det er så deilig å drive med dette at jeg ikke finner ord.

Sørlandet!!

Morsomt, Frode  :)

Den samme tanken har slått meg på de turene jeg har hatt hittil i vår også : Dette er ubegripelig moro . . . Bare det å kunne glede seg så til de grader over å se en liten ørret som stiger opp for å hente et lite insekt på overflata  :D

De var til og med ikke små engang.....

He-he . . . Nei, det gjør det jo ikke mindre stas, det  :) Sørlandet er nok ikke det verste stedet å befinne seg som fluefisker i disse dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

hehe  ;D Takk for tipset!

Er rart å tenke på hvor forskjellig en tur i skjærgården er kontra innlandet. Roen og turen blir forsterket med mangegangen. Mens man nærmest forventer uttelling i sjøen så er skulderne tre hakk lenger ned når ferskvannet ligger å blinker :) Herlig dag, men joda, skal nå få tatt et par rakkere på neste tur. Denne plassen er kjent for å være vrient, men hadde jo vært moro om årets første på tørt også hadde litt størrelse  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...