Gå til innhold

Påmelding fluebinderhelg 9 til 11 mars.


Ruffen

Anbefalte innlegg

Det jeg gleder meg mest til er når Lars skal demonstrere binding i trange situasjoner.

Underhåndsbinding og snake-roll binding pratet han om. Vi får se.

Jeg råder de som vil ha noen utbytte av dette til å holde seg nogenlunde edru og fokusert, for jeg binder så kjapt at om man blunker så risikerer man å gå glipp av det.

Å få til disse teknikkene krever bla optimal luftfuktighet og heftig bakgrunnsmusikk, så det er mye som skal klaffe.

Blir det godvær så vil jeg også vise hvordan man binder fluer av det man finner ute i naturen, hvis det er noe natur der, og hvordan man taperer tørrfluefortom med baufil  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 170
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Konge Lars. Skal bli artig å treffe deg igjen :)

Takk det samme, Sigve . . .

Skal bli interessant å se hvordan du binder noen av de flotte fluene dine  :)

Oi.... Skryt :D Du kan nå binde fluer du Lars

Jeg tenkte å bare binde fluer i krok 24 og videre nedover. Får vel ta med noen 12er kroker da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Jeg fikk ei flue av Lars i sommer som var. Den var så lynraskt bundet at hacklet dreiv å stramma seg enda da jeg satte den på fortommen. Til og med haletrådene spredde seg enda. Ja, jeg tør vedde på at det var kraftigere V-form på dem etter at jeg hadde gjort et kast enn da jeg knøyt den på. Den funka dårlig da. Fikk kun de fiskene som vaka. Og bare en om gangen!?! Dessuten stakk den av dagen etter. Lars hadde sikkert gitt den beskjed om baglimit-grense og når det var på tide å komme hjem. Borte ble den i alle fall.  :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg råder de som vil ha noen utbytte av dette til å holde seg nogenlunde edru og fokusert, for jeg binder så kjapt at om man blunker så risikerer man å gå glipp av det.

Tror heller du skal hive deg med sammen med Robban og meg på lettkledd rytmisk sportsgymnastikk med ball kl 02:23 på lørdag. Prøvde å få det med i programmet, men man var redd for altfor mange påmeldte da  ;D

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anta at man heller ikke bør stå for nære når du først setter i gang...  :D

Det stemmer godt, Jan . . . Skal man få med seg helheten så kan det lønne seg å ta et par skritt tilbake og bare nyte.

Nå er ikke jeg blant dem som driver å vasker seg i ny og ne heller, så vanligvis trenger jeg ikke be folk holde litt avstand  :D

Jeg fikk ei flue av Lars i sommer som var. Den var så lynraskt bundet at hacklet dreiv å stramma seg enda da jeg satte den på fortommen. Til og med haletrådene spredde seg enda. Ja, jeg tør vedde på at det var kraftigere V-form på dem etter at jeg hadde gjort et kast enn da jeg knøyt den på. Den funka dårlig da. Fikk kun de fiskene som vaka. Og bare en om gangen!?! Dessuten stakk den av dagen etter. Lars hadde sikkert gitt den beskjed om baglimit-grense og når det var på tide å komme hjem. Borte ble den i alle fall.  :-\

Flua var enestående god Erik, men om jeg ikke husker helt feil så var du ikke helt finstemt med tilslagene den dagen. Det som er litt spesielt med mine fluer er at ørreten syntes så godt om dem at den gjerne tar seg tid til å slikke litt på dem før den gaper over.

Er man ikke forberedt på dette så er det fort gjort å sette tilslaget for tidlig.

Selv bruker jeg å telle til 18 før jeg strammer opp, og har god erfaring med det  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Pokker også! Jeg trodde du sa 8 jeg. 18 altså. Jaja, da får jeg vel se om jeg får tjuvlånt meg en til sommeren og prøve på nytt.  ;D

Får du tid å komme da Erik?

Vet ikke enda. Kommer litt an på hvordan opplegget mitt blir på lørdagen på dagen. Jeg blir i alle fall borte på dagen, men mulig jeg får lurt meg til fredagskvelden, litt sent på lørdag og hele søndag. Men må se. Kan også hende hele helga går til jobben. Noen må jobbe vettu. ;-)

Men fy flate så lyst jeg har! Om ikke annet så for å få filmet Lars med et høyhastighetskamera. Og selvsagt for å få pratet med petri brødre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Erik..... du kan jo ta med deg jobben på treffet :-)

Nope. Skal antagelig på ei messe serru. Og treffet er nok heller ikke riktig sted å være på jobb. Kommer jeg så kommer jeg som Erik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av deltagerene som kunne tenke seg å hold en work-shop innen foto?

Folk på siden her er jo så opptatt av foto at det hadde nok blitt populært.

Gå igjennom det viktigste å tenke på i forskjellige situasjoner og svare på spørsmål.

Kan en eller annen tenke seg det? Det hadde blitt satt stor pris på :)

Send meg en pm i tillfelle. Her gjelder det å hjelpe hverandere med ting vi kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 gale fluehuer på ett sted fra fredag til søndag uten at det skal fiskes cccheers cccheers. Ruffen, legg ned forbud mot å ta med kniv, risikabelt nok med alle saksene tror jeg.

Jens

Det blir nok muligheter for å fiske også, for dem som måtte ønske det  :)

Tror jaggu jeg skal ta med ei stang selv, i tilfelle man ikke ser sjøen for bare sjøørret utenfor der . . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser igrunn ut til at det er en flott kasteplen der. Er vel 2 meter med snø på den tiden av året på den siden av fjellet, i forhold til hvor jeg bor, så.... Men det kan jo være litt kult å ta med noen stenger eller??

Ikke feil med en stang eller to, perfekt kasteplen, og sjøauren svømmer forbi rett som det er ;) er vi heldige så er det isfritt, men ingen garanti på den tiden der. Ligger is der nå. :-\

Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...