Gå til innhold

Endelig er den her :-) :-) ..... Guide Line experience :-)


Gjest Terje Refsahl

Anbefalte innlegg

Jeg tror det blir handlet inn i store mengder. Så kommer testen og "neeeeeeei, ikke dette heller ".

Åsså går det to sesonger til før folk finner ut at det ikke er stang/line som er feil, men kasteren :)

Eller så får en eller annen glupskalle det plutselig for seg at det gamle Guideline Performance snøret, det orange, det var bra, det  ;D (Noe det forsåvidt var, også)  ;D

Dermed blir det ramaskrik for å få tak i dette . . . Håper det, for da skal jeg gjøre noen lettjente kroner  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

hehe, ja fy faen, DET var bra det :) Det nye er jo bare drit i forhold. Nei, takke seg til det gamle som de ikke lager lenger.

Når vi ikke får tak i de gamle lenger, så må alle gå over til kortlinefiske :) De nye snørene kan ikke kastes med i forhol til de gamle linene som er gått ut av produksjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det blir handlet inn i store mengder. Så kommer testen og "neeeeeeei, ikke dette heller ".

Åsså går det to sesonger til før folk finner ut at det ikke er stang/line som er feil, men kasteren :)

Eller så får en eller annen glupskalle det plutselig for seg at det gamle Guideline Performance snøret, det orange, det var bra, det  ;D (Noe det forsåvidt var, også)  ;D

Dermed blir det ramaskrik for å få tak i dette . . . Håper det, for da skal jeg gjøre noen lettjente kroner  ;D

Du prøvde aldri å kappe, for så å snu klumpen på det gamle Performance-snøre, Lars? ;) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det blir handlet inn i store mengder. Så kommer testen og "neeeeeeei, ikke dette heller ".

Åsså går det to sesonger til før folk finner ut at det ikke er stang/line som er feil, men kasteren :)

Eller så får en eller annen glupskalle det plutselig for seg at det gamle Guideline Performance snøret, det orange, det var bra, det  ;D (Noe det forsåvidt var, også)  ;D

Dermed blir det ramaskrik for å få tak i dette . . . Håper det, for da skal jeg gjøre noen lettjente kroner  ;D

Du prøvde aldri å kappe, for så å snu klumpen på det gamle Performance-snøre, Lars? ;) ;)

Nei, dette var på 1950 tallet, og den gang var slikt strengt forbudt !

Jeg prøvde imidlertid å koke det i rapsolje og male det, uten at det bidro til mer fisk  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å koke dette ;)

Koking og farging av dette, og du må tape det fast på spolen. Kommer til å fly ut av seg selv!

Alternativ to, er å dobble backinga.

Ta 70meter backing, knyt den ene enden fast i spolen. Tre inn ei superløkke fra snøret inn på backinga, for så å knyte den siste enden av backinga på spolen. Du får bare 35 meter backing, men til gjengjeld er det sterkt som et hælvete :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult at dere kommer med nytt snøre, Rune  :)

Håper det blir bra, kamerat.

Hei, Jeg har vært så heldig å få være med på utviklingen av denne lina. Og har brukt den så og si hele sesongen 2011. Moro å klippe og lime prototyper og se hvordan det utvikler seg. Den lokale polisen ble litt lang i maska når jeg ringte ned å spurte om de hadde hasjvekter der  ;D Når jeg fortalte at jeg skulle klippe og lime flueliner så lo han godt ja. Jeg troppet opp på kontoret med en bærepose med sneller og begynte å veie opp. Etter 1min fikk jeg beskjed om å bare beholde vekta, hihi.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lokale polisen ble litt lang i maska når jeg ringte ned å spurte om de hadde hasjvekter der  ;D Når jeg fortalte at jeg skulle klippe og lime flueliner så lo han godt ja. Jeg troppet opp på kontoret med en bærepose med sneller og begynte å veie opp. Etter 1min fikk jeg beskjed om å bare beholde vekta, hihi.

;D  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja fy faen, DET var bra det :) Det nye er jo bare drit i forhold. Nei, takke seg til det gamle som de ikke lager lenger.

Når vi ikke får tak i de gamle lenger, så må alle gå over til kortlinefiske :) De nye snørene kan ikke kastes med i forhol til de gamle linene som er gått ut av produksjon :)

mao hadde folk endelig begynt å "fiske" :) :) :) :) :)

Neida, deler også lars sine synspunkter...mulig han får en lettjent peng...men ikke regn med mange :) :)

Er så mye bra liner ute å flyr, men helt klart spennende med saker som glir godt...forhåpentlig lenge, og ikke meget med minne heller. da er det bare å glede seg...Hvis så er tilfelle vel og merke.

Liner er og blir kjekt supplement til mine fluer, stenger og sneller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar du med noen snører til Skogsborg i mars Rune? Hvordan tror du dette vil passe til LPX'en og fiske i fjellvann?

Jens

Hei,

Jeg skal ta med litt stenger og liner, satser på at jeg får til å ta med experience også. Er endel demos og tilstelninger den helga men tror det skal ordne seg. Snøret går fint på LPXe har brukt den komboen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd Experience jeg.. og min mening er at det er så og si identisk til det gamle helgrønne HW. Men i tillegg har snøret fått bedre egenskaper på div. vannkast, presenterer minst like bra og det er enklere å kaste langt (Hvis noen skulle ønske det).

Oi...en fantomline mao..dette lover jo meget fornuftig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vell ikke tilfeldigvis testet dette snøret sammen med Fario 9' #4 Rune??

Det er prøvd på alle fario, lpxe, og flere exceed. Hvis du ønsker å vite hva jeg mener om det vs. andre Guideline snører på den stanga så må du sende en PM. Jeg prøver å holde meg til fakta på åpent forum  rrrules når det gjelder egen jobb, følelsene får vi ta på tomannshånd  :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

×
×
  • Opprett ny...