Gå til innhold

Hackleklemme - hvilken bruker du?


Lars Vegas

Anbefalte innlegg

Skal ikke legge skjul på at jeg har et heller utdatert verktøysett liggende. Vel, utover saksene mine som jevnlig oppgraderes. Men når det kommer til hackleklemmer så har jeg testet en håndfull, men enda ikke funnet en som virkelig "toppa heile driden". Jeg er nok en utålmodig sjel som har det med å stramme til litt mye til tider med det resultat at klemma glipper. Den får jeg ta på min kappe, men uansett er det interessant å lodde stemningen for å se om det er noe som virkelig skiller klinten fra hveten og som evner å bite seg fast selv for en hardhaus bak stikka ;)

Om den er roterende eller ei spiller forsåvidt ingen stor rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også denne Tiemco-saken som Frode linker til, og har ikke noe å klage på.

Har aldri vent meg til roterende hackelklemme, selv om jeg har en slik her.

Kanskje jeg burde gå for den Gisle bruker . . . Til den prisen bør den nesten binde hele flua for meg  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, fingra er best syns jeg også. Jeg for min del bruker hackelklemma mi mest på biots og lignende stive, korte materialer. Sjelden til å hackle med, bortsett fra når man skal knyte de minste fluene med de minste og korteste hackelfibrene, da blir fingra for store og klumpete.. Bruker et par slike standard metallklemmer med _stramt_ grep, en med bred klype og en med smal, hvor sitnevnte er utsyrt med sportsteip  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...