Gå til innhold

Hvordan bruker dere vinteren?


Kim W

Hvordan bruker dere vinteren?  

67 stemmer

  1. 1. Hvordan bruker dere vinteren?

    • Isfiske og koseturer i skog og mark.
      13
    • Ski og sport.
      13
    • Sitter hjemme gnir på fiskeutstyret.
      11
    • Lager kvalm på fiskeforum.
      11
    • Reiser utenlands.
      3
    • Ingen av delene, jeg ligger i dvale frem til våren.
      18


Anbefalte innlegg

Eldste poden spiller hockey, jeg er materialforvarter/hjelpetrener på laget, så jeg tilbringer et høyt anntall timer nedi ishallen gjennom vinteren.

Ellers blir det litt fluebinding, planlegging av turer, kjefting på kjærring og unger, sofa-sliting inntullet i ullteppe. Glane på fiskefilmer, og drømme meg bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

har blitt skummelt mye sjøørretfiske... i alle fall i forhold til tidligere vintre. Har bunnet meg opp en masse fluer til laksesongen og påfyll for nåværende sjøørretfiske. har faktisk blitt noe rundt 110 fluer bare i vinter, noe som er nærmest et mirakel til meg å være ;D. ....og så har jeg et par bestillinger av fluer som må følges opp, så denne vinteren blir nok ikke plagsomt lang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... en og annen tur etter salt prikkefant blir det vel forhåpentligvis fremover også. I tillegg så er forberedelse til brunørretsesongen i full gang for min del. Boksene begynner å bli fulle. Forøvirg prepp av utstyr, krangle med fruen, skrive masse vrøvl på forumet, oppussing, klage på været, ringe på og stikke av hos naboene etc. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Har fått et nytt syn på vinteren etter at jeg fant frem igjen bortoverskia. Har hatt mange fantastiske

turer på ski i år og koser meg med vinter for første gang på mange mange år.

I tillegg til skiturer blir det fluebinding, filmer og trening.

Vinteren er slett ikke så ille som jeg har gått rundt å trodd de siste 20 åra :D :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått et nytt syn på vinteren etter at jeg fant frem igjen bortoverskia. Har hatt mange fantastiske

turer på ski i år og koser meg med vinter for første gang på mange mange år.

I tillegg til skiturer blir det fluebinding, filmer og trening.

Vinteren er slett ikke så ille som jeg har gått rundt å trodd de siste 20 åra :D :D

Terje

Ja, dette er bare å nyte:

[attach=1]

post-2261-13949891024785_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinteren går fort. 3 ganger i uka er det ski. (Må legge til at det er bortoverski :) Bor 400 meter unna løypenettet i Nordmarka og Romeriksåsen)

Fluebinding 1 gang i uka er fare for å bli kaffekos. Vi hadde vår første privatkveld sist onsdag, etter 13 år hos Almenningen. Møterommet blir nå omgjort til ????

Blir SØ noen dager i påsken/april. Fisker ikke i kuldegrader!

Etter påsken er det toppturer/randoneé. 4-6. mai gjeddetur til Steinsfjorden.

20. mai legger jeg skia på hylla, tar fram ørretstengene.  

Går litt for fort mot sommeren :D eller?, problemet er vel at årene går fort!

post-3766-13949891027175_thumb.jpg

post-3766-13949891027529_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tale om at vinteren er en fin tid. Nå må dere slutte å se så lyst på tilværelsen deres.

Mørkt når man drar på jobb og mørkt før man får spist ferdig middagen.

Det er kaldt og alt er fullt av  is og snø. På jobb er det fryktelig å være. "Det handler jo bare om å kle seg riktig" "Det er jo så gode klær nå om dagen" Sier de som aldri jobber ute hele dagen. Akkurat det irriterer meg litt seriøst.

De skulle hatt ........ i ...........

Måke snø-hakking av is-bæring av ved-salting og strøing. Det er noe hele tiden.

Man er trett om morgenen og kle seg i det uendelige før man kommer ut i en kald og jævlig bil. Bussen kan man drite i for den kommer ikke før om to timer hvis det har snødd et par millimeter.

Bruker en haug med penger som kunne gått til fisketurer og utstyr på en haug med sessongsaker som sko og annet møkk som ungene har vokst i fra til neste år uansett. Pilke på isen er heller ikke noe morro når snittet på fisken er på 17 gram. Har til gjengjeld fått veldig få av dem de gangene jeg har prøvd da.

Skal jeg gå ski må det jo bli i lysløypa. Ellers er det jo mørt etter jobb. Hvor spennende er det? Og hvorfor skal jeg egentlig løpe i ring der nede som ei annen harebikkje i utgangspunktet ???

Vinter er noe drit! Alt var mye bedre når vi hadde disse grønne vinterene.

Gleder meg til våren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tale om at vinteren er en fin tid. Nå må dere slutte å se så lyst på tilværelsen deres.

Mørkt når man drar på jobb og mørkt før man får spist ferdig middagen.

Det er kaldt og alt er fullt av  is og snø. På jobb er det fryktelig å være. "Det handler jo bare om å kle seg riktig" "Det er jo så gode klær nå om dagen" Sier de som aldri jobber ute hele dagen. Akkurat det irriterer meg litt seriøst.

De skulle hatt ........ i ...........

Måke snø-hakking av is-bæring av ved-salting og strøing. Det er noe hele tiden.

Man er trett om morgenen og kle seg i det uendelige før man kommer ut i en kald og jævlig bil. Bussen kan man drite i for den kommer ikke før om to timer hvis det har snødd et par millimeter.

Bruker en haug med penger som kunne gått til fisketurer og utstyr på en haug med sessongsaker som sko og annet møkk som ungene har vokst i fra til neste år uansett. Pilke på isen er heller ikke noe morro når snittet på fisken er på 17 gram. Har til gjengjeld fått veldig få av dem de gangene jeg har prøvd da.

Skal jeg gå ski må det jo bli i lysløypa. Ellers er det jo mørt etter jobb. Hvor spennende er det? Og hvorfor skal jeg egentlig løpe i ring der nede som ei annen harebikkje i utgangspunktet ???

Vinter er noe drit! Alt var mye bedre når vi hadde disse grønne vinterene.

Gleder meg til våren.

Du kan si det! Helt enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg Ruffen, men det er jo for jævlig å sitte inne halve livet å gremmes over at det er vinter ute, så jeg prøver å komme meg så mye ut som mulig. Nå som det er så mye fine LED-lykter å få tak i, trenger du jo ikke å gå i disse dumme lysløypene lenger. Etter som jeg husker, jobber og bor du på Fornebu, så da kan du jo dra opp i Askermarka på ski, eller ta deg en tur hit til Slemmestad for litt fluebinding og juging om kveldene blir for lange.

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tale om at vinteren er en fin tid. Nå må dere slutte å se så lyst på tilværelsen deres.

Mørkt når man drar på jobb og mørkt før man får spist ferdig middagen.

Det er kaldt og alt er fullt av  is og snø. På jobb er det fryktelig å være. "Det handler jo bare om å kle seg riktig" "Det er jo så gode klær nå om dagen" Sier de som aldri jobber ute hele dagen. Akkurat det irriterer meg litt seriøst.

De skulle hatt ........ i ...........

Måke snø-hakking av is-bæring av ved-salting og strøing. Det er noe hele tiden.

Man er trett om morgenen og kle seg i det uendelige før man kommer ut i en kald og jævlig bil. Bussen kan man drite i for den kommer ikke før om to timer hvis det har snødd et par millimeter.

Bruker en haug med penger som kunne gått til fisketurer og utstyr på en haug med sessongsaker som sko og annet møkk som ungene har vokst i fra til neste år uansett. Pilke på isen er heller ikke noe morro når snittet på fisken er på 17 gram. Har til gjengjeld fått veldig få av dem de gangene jeg har prøvd da.

Skal jeg gå ski må det jo bli i lysløypa. Ellers er det jo mørt etter jobb. Hvor spennende er det? Og hvorfor skal jeg egentlig løpe i ring der nede som ei annen harebikkje i utgangspunktet ???

Vinter er noe drit! Alt var mye bedre når vi hadde disse grønne vinterene.

Gleder meg til våren.

Enig der Ruff :D

Ellers klarer sjølvaste seg gjennom vinteren med hjelp av piller,playstation,damer og alkohol!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Ny skitur i kveld. Fantastisk flott tur og nydelig føre.

Vinter´n er slett ikke værst :D :D

Terje

"Midtlivskrise" er det norske ordet, Terje :)

:D :D :D ..... det eller rett og slett å ta tilbake vinter`n. Jeg velger å tro det siste :D :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredricoo

Fisker i sjøen så langt det er mulig. Når isen har lagt seg på god plassene, trekker jeg inn i varmen å binder fluer.

Blir litt over middels mye binding i år da jeg skal til Bornholm i April :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny skitur i kveld. Fantastisk flott tur og nydelig føre.

Vinter´n er slett ikke værst :D :D

Terje

"Midtlivskrise" er det norske ordet, Terje :)

:D :D :D ..... det eller rett og slett å ta tilbake vinter`n. Jeg velger å tro det siste :D :D

Terje

Det gjør jo vintern noe lettere da, når man faktisk kan drive noe man liker :)

Jeg skal ikke hyle for høyt.... plutselig driver jeg og beiner på bortoverski oppi lia her jeg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny skitur i kveld. Fantastisk flott tur og nydelig føre.

Vinter´n er slett ikke værst :D :D

Terje

"Midtlivskrise" er det norske ordet, Terje :)

:D :D :D ..... det eller rett og slett å ta tilbake vinter`n. Jeg velger å tro det siste :D :D

Terje

Det gjør jo vintern noe lettere da, når man faktisk kan drive noe man liker :)

Jeg skal ikke hyle for høyt.... plutselig driver jeg og beiner på bortoverski oppi lia her jeg også :)

Det vil jeg ha dokumentasjon på, unge herr Mobekk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg Ruffen, men det er jo for jævlig å sitte inne halve livet å gremmes over at det er vinter ute, så jeg prøver å komme meg så mye ut som mulig. Nå som det er så mye fine LED-lykter å få tak i, trenger du jo ikke å gå i disse dumme lysløypene lenger. Etter som jeg husker, jobber og bor du på Fornebu, så da kan du jo dra opp i Askermarka på ski, eller ta deg en tur hit til Slemmestad for litt fluebinding og juging om kveldene blir for lange.

Jens

Det var et kjempehyggelig tilbud :) Jeg bor i Kristiansand men jobber på et prosjet på Tjuvholmen frem til mai. Så jeg bor ikke på østlandet. Jeg bor på lørenskog når jeg er på jobb. Det blir så sene kvelder på jobb stort sett at det å finne på noe videre etter jobb som regel ikke er så veldig aktuelt. Jeg prøver å stille på bindekveldene til Mr.Hunk. Det burde flere gjøre for det er veldig hyggelig.

Gisle og Robban pleier og å finne veien. Det er litt rart ikke flere kommer synes jeg?

Men nå er det bare å få knekt februar så er det mars og da er april med fjærmyggklekkinger og vakende ørret rett rund hjørnet.

Er mars litt snill kan man fiske på ørret som vaker på steinfluer.

Det nærmer seg med stormskritt gutter og jenter :)

Ps: Vil veldig gjerne gå minst mulig på ski.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...