Gå til innhold

lpxe rs v2


alexxx

Anbefalte innlegg

Har 8'rn sjøl i blå versjon og vet ikke hvordan den er oppimot hvit, men den blå er ganske så tøff i forhold til 7'rn i blå og hvit.

Har begge i 7'r og holder en hånd på de hvis jeg skulle anbefale deg noe.

Har ikke greie på aksjonsprat men 7'rn er ikke etter mitt syn fleksibel eller vinglete i tuppen. Jeg bruker de på gjedde,sjø-ørret og lyr/sei.

Coastel 7 passer ihvertfall perfekt på en 7'r , hvit eller blå :D

Når du nevner røff kastestil så trur jeg det passer deg. Er vel sånn jeg kaster sjøl og derfor jeg liker rs'ne så godt . De er veldig tilgivende akkurat der, de "feiler" ikke, hvis du feiler litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tips Robban! :) godt at noen fortsatt er oppegående på natta :D

Har bestilt den hvite 7ern nå, og gleder meg til SØ-tur ;)

Tør jeg spørre hva du bruker 8ern til da? hval? :P

Grunnen til at jeg anbefalte deg 7'r er at jeg nesten ikke bruker 8'rn her hjemme. Den er rigga med synk på gjeddefiske og fungerer som en extra stang ferdig rigga.

8'r stenger har åsså alltid vært et vakum i min stangverden. Alltid hoppet fra 9' 7# til 9' 9# når tyngre skyts har vært påkrevd.

Den blå ligger der klar til neste tropetur. Da synes jeg det er fint med stenger som er litt stive og kan presentere en flue kjapt med få trekk i lina. Sånn er faktisk litt på gjedde åsså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner jeg godt ja :)

Kanskje jeg skal kjøre en test på stanga i jonsvatnet når isen går og madamen kommer opp på grunt vann ;)

Det synes jeg du skal gjøre :D. Var dum nok til å dra utenlands i år når gjedda klekka ;D Så det ble bare små på meg de få tura jeg hadde, men det er like morro. Derfor åsså valget med å ikke velge for tungt. Disse gjeddene er de som florerer mest på tura åssa, mer morro på en 7'r :D

[attachimg=1]

post-982-13949891248323_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må blå 4-delt 8'er være stiv.  Jeg har blå 4-delt 7'er og hvit 8'er,  har også kastet litt med hvit 7'er. Synes blå 7'er både er stivere og raskere enn den hvite 7'ern.  Min blåe 7'er er nesten like stiv som hvit 8'er og betraktelig raskere.

Med raskere her mener jeg frekvens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må blå 4-delt 8'er være stiv.  Jeg har blå 4-delt 7'er og hvit 8'er,  har også kastet litt med hvit 7'er. Synes blå 7'er både er stivere og raskere enn den hvite 7'ern.  Min blåe 7'er er nesten like stiv som hvit 8'er og betraktelig raskere.

Med raskere her mener jeg frekvens.

Yepp, 8'r blå er ganske stiv ja, synes jeg.

Pussig at du synes hvit og blå er forskjellige i 7'r. Det er samme stang ifølge det jeg har hørt. En av få som ikke er tweeka og justert litt av de hvite. Jeg merker ikke forskjell på de to i 7'r, men det behøver jo ikke bety noe som helst heller da.

Et fett for meg uansett, det blir på et detaljnivå som overhode ikke er relativt for meg :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er en betraktelig forskjell på blå og hvit.  I følge det jeg har hørt er de ikke en gang produsert på samme fabrikk.  I følge en i fra Guideline jeg snakket med på Villmarksmesa i fjor er aksjonen på samtlige stenger "modernisert", han sa stangaksjoner generelt hadde utviklet seg en god del siden tidspunktet de blå 4-delte ble designet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er en betraktelig forskjell på blå og hvit.  I følge det jeg har hørt er de ikke en gang produsert på samme fabrikk.  I følge en i fra Guideline jeg snakket med på Villmarksmesa i fjor er aksjonen på samtlige stenger "modernisert", han sa stangaksjoner generelt hadde utviklet seg en god del siden tidspunktet de blå 4-delte ble designet.

Da blir det ord mot ord for jeg har det jeg skrev fra en fra Guideline åsså ;D

Da fikk jeg vite at 7rn var uforandra ;D

Det stemmer ganske godt med mitt inntrykk da jeg fisket utallige timer med begge to i hele fjor. Men da er vi kanskje inne på de små detaljene igjen som jeg driter fullstendig i. Orker rett og slett ikke henge meg opp i sånn.

Gode fiskestenger er det ihvertfall ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har helt siden lansering av V2 fått høre det samme som Robban. Husker jeg ikke helt feil så var det vel endringer på de lavere klassene, men #7 og #8 (klassene over dette vet jeg ikke noe om) var uforandret. Jeg har ikke testet V2 så jeg skal ikke være bastant, men dette kom også fra Guideline kar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da er vi kanskje inne på de små detaljene igjen som jeg driter fullstendig i. Orker rett og slett ikke henge meg opp i sånn.

Kan ikke noe for det, men denne innstillingen fryder meg  :D

Kunne vært langt færre teite stang-diskusjoner her om flere bare tok med seg stengene sine ut og fisket.

Er det noe elementært med stanga, i positiv eller negativ retning, så vil man merke det uten at man "kjenne etter".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da er vi kanskje inne på de små detaljene igjen som jeg driter fullstendig i. Orker rett og slett ikke henge meg opp i sånn.

Kan ikke noe for det, men denne innstillingen fryder meg  :D

Kunne vært langt færre teite stang-diskusjoner her om flere bare tok med seg stengene sine ut og fisket.

Er det noe elementært med stanga, i positiv eller negativ retning, så vil man merke det uten at man "kjenne etter".

aaapplaus  cccheers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da er vi kanskje inne på de små detaljene igjen som jeg driter fullstendig i. Orker rett og slett ikke henge meg opp i sånn.

Kan ikke noe for det, men denne innstillingen fryder meg  :D

Kunne vært langt færre teite stang-diskusjoner her om flere bare tok med seg stengene sine ut og fisket.

Er det noe elementært med stanga, i positiv eller negativ retning, så vil man merke det uten at man "kjenne etter".

aaapplaus   cccheers

Copy.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er en betraktelig forskjell på blå og hvit.  I følge det jeg har hørt er de ikke en gang produsert på samme fabrikk.  I følge en i fra Guideline jeg snakket med på Villmarksmesa i fjor er aksjonen på samtlige stenger "modernisert", han sa stangaksjoner generelt hadde utviklet seg en god del siden tidspunktet de blå 4-delte ble designet.

Fabrikken er den samme ja. Største endringen er nok på de tyngre, dvs. de har fått en stivere bunndel for å lettere hanskes med svær tarpon og gt fra bla. båtfiske...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...