Gå til innhold

Hedemarken fluefiskeforening - Gratis fluefiskeworkshop 28 og 29 april 2012


Gjest Terje Refsahl

Anbefalte innlegg

Gjest Terje Refsahl

Lavvu'n ligger allerede i bilen, nå gjenstår det bare å tigge loddpenger av kjerringa.   ;D

Det skal bli hyggelig å treffe deg igjen, Hans Jørgen :D

Siden Hans Jørgen nevnte loddpenger så minner vi igjen om vårt lotteri der førstepremien er er Eikre fly Fluvius stang og en Eikre fly Varius snelle.

10 kroner pr lodd og kun kontanter da vi ikke har kortterminal i hytta.

Vel møtt!

Hedemarken fluefiskeforening

Terje Refsahl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest Terje Refsahl

Da er det ca 5 timer til vi åpner Workshoppen vår.

Sola skinner og det er rellativt varmt og godt så det ser ut som om vi har truffet blink med været.

Vi håper å se dere i Brummundal i dag og starter kl 14.00 med Andreas Fismen og "Dr. Fismens kasteskole - død over grisebuktene" :D

Ca kl 17.00 blir det foredrag med Naturfotograf Roger Brendhagen som skal gi oss gode råd og tips for bedre bilder når vi ferdes langs elver og vann med kamera.

Ca kl 19.00 fyrer vi opp grillen for felles grilling og sosialt samvær.

Det blir anledning til å teste stenger fra Eikre fly, Guide Line og Scott (Flyfish europe). Det samme gjelder for ulike snører fra Eikre fly, Guide Line og Scientific Angler (Flyfish Europe).

I morra søndag 29. April blir det foredrag med entomolog Ketil Sand kl 11.00. De som ikke har sett og hørt Ketil har noe å glede seg til for denne mannen har mye å lære fra seg om innsektene som er så viktig for fluefiskeren.

Ca kl 14.00 vil Vidar Steimler fortelle og vise litt om hvordan en Canestang blir til og ikke minst hva man skal se etter når man skal handle canestenger på bruktmarkedet. Her kan du få vite hvordan du greit ser hva som skiller en godt bygd stang fra en mindre godt bygd stang.  Det blir også muligheter for å teste canestenger fra Vidar rett etter foredraget.

Vel møtt til noe vi håper blir en kjempetrivelig helg :D

Hedemarken fluefiskeforening

Terje Refsahl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Da er det ca 5 timer til vi åpner Workshoppen vår.

Sola skinner og det er rellativt varmt og godt så det ser ut som om vi har truffet blink med været.

Vi håper å se dere i Brummundal i dag og starter kl 14.00 med Andreas Fismen og "Dr. Fismens kasteskole - død over grisebuktene" :D

Ca kl 17.00 blir det foredrag med Naturfotograf Roger Brendhagen som skal gi oss gode råd og tips for bedre bilder når vi ferdes langs elver og vann med kamera.

Ca kl 19.00 fyrer vi opp grillen for felles grilling og sosialt samvær.

Det blir anledning til å teste stenger fra Eikre fly, Guide Line og Scott (Flyfish europe). Det samme gjelder for ulike snører fra Eikre fly, Guide Line og Scientific Angler (Flyfish Europe).

I morra søndag 29. April blir det foredrag med entomolog Ketil Sand kl 11.00. De som ikke har sett og hørt Ketil har noe å glede seg til for denne mannen har mye å lære fra seg om innsektene som er så viktig for fluefiskeren.

Ca kl 14.00 vil Vidar Steimler fortelle og vise litt om hvordan en Canestang blir til og ikke minst hva man skal se etter når man skal handle canestenger på bruktmarkedet. Her kan du få vite hvordan du greit ser hva som skiller en godt bygd stang fra en mindre godt bygd stang.  Det blir også muligheter for å teste canestenger fra Vidar rett etter foredraget.

Vel møtt til noe vi håper blir en kjempetrivelig helg :D

PS. Husk vårt lotteri hvor du kan vinne fluestang og fluesnelle fra Eikre Fly.

kr 10 pr lodd - kun kontanter.

Hedemarken fluefiskeforening

Terje Refsahl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da gikk den turen i vasken  :'(  Har solgt huset og selvfølgelig måtte overtakelsen være på mandaSå da er det bare å vaske, og kjøre bort siste rest av ting i helga, å æ som hadde gleda mæ så til dette.

Faen også, å æ som har ordna bobilen ferdig til tur.  >:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro å se at såpass mange tenåringer og enda yngre møtte på workshop'en i dag, både jenter og gutter  :)

Mange fikk god veiledning av Fismen med fluestanga, og en ivrig guttepjokk fikk kyndig hjelp av Tor Arne bak bindestikka.

Slikt er artig å se  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar med guttungen jeg også, altså Roy Ole  ;D

Haha,hvis han ligger rundt 6-8 år mentalt så passer han godt sammen med mine :P.

hahaha....denne så jeg nå (forteller litt om min mentale tilstand)...hehe -

Takker for hyggelig oppvisning/fremvisning/framføring av dr. fismen - har også rukket å sett filmen i dag - hmmm....nei kan ikke lære noe  :rolleyes: ::):rolleyes: ::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar med guttungen jeg også, altså Roy Ole  ;D

Haha,hvis han ligger rundt 6-8 år mentalt så passer han godt sammen med mine :P.

hahaha....denne så jeg nå (forteller litt om min mentale tilstand)...hehe -

Takker for hyggelig oppvisning/fremvisning/framføring av dr. fismen - har også rukket å sett filmen i dag - hmmm....nei kan ikke lære noe   :rolleyes: ::):rolleyes: ::)

Er det slik. Jeg skal kjøpe en kjempestor is til deg i Slovenia :)

Men da må du love å sitte stille i bilen og gjøre som vi sier ellers :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Da er første dag av workshoppen over og det ble en veldig hyggelig dag med en fantastisk artig og lærerikt kasteforedrag fra Andreas Fismen og et glimmrende fotoforedrag fra Roger Brendhagen.

Det kommer flere blider i fra workshoppen og mer om de ulike foredragene og det sosiale samværet etterhvert, så jeg starter med noen bilder og noen ord vedrørende Andreas Fismens "kasteskole".

Det blåste skinn og kaniner i hele dag og jeg må innrømme at jeg var skeptisk til hvordan dette ville fungere men det skulle vise seg å gå særdeles bra. Andreas Fismen tok dette på strak arm og løste dette alldeles utmerket på tross av rellativt kraftige vindkast til tider :D

Dr. Fisemens kasteskole var utrolig gøy og lærerikt men det som imponerte meg mest var hvordan Andreas Fismen ,etter at han hadde prata til forsamlingen, tok seg tid til å være med unggutta og vise dem fluekasting i praksis.

Det var rett og slett kjempemessig og jeg vet at gutta var strålende fornøyd med å få Andreas som instruktør der nede på den lett forblåste stranda :D

En STOR takk til Andreas for måten han la opp dette på. Det kan ikke gjøres stort bedre etter mitt syn. Helt suverent og veldig profesjonellt gjort!!!!!!!!!

PS. Hvis du leser dette Andreas så lover vi på tro og ære og gjøre alt vi kan for å unngå DAGFINN LYNGBØ effekten i fremtiden ;D ;D ;D

6976629012_f354784ef6_c.jpg

6976627978_a420152d89_c.jpg

7122710431_9755c1c9f0_c.jpg

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Det andre foredraget vi hadde på Workshoppen vår Lørdag var ved naturfotograf Roger Brendhagen.

Det ble et heidundranes foredrag. Fantastisk inspirerende og lærerikt.

Roger har en unik evne til å engasjere og viste det ene nydelige bilde etter det andre. Dette foredraget var rett og slett enormt bra med masse humor og ren og skjær fotoglede :D :D

Han hadde med seg et enormt utvalg av objektiver og duppeditter til foto, og det sto verdier på bordet og gulvet til en verdi jeg knappt tørr å si :D :D

Det var som å komme inn i en godtebutikk for en fotointeressert fluefisker :D

Desverre har jeg ingen bilder av Roger Brendhagen men kanskje de andre gutta kunne bidra med noen bilder av Roger in action, det hadde vært veldig fint :D

Derimot har jeg bilder av et utstyrsbord som kan fremkalle våte drømmer for den gadget interesserte fotograf :D :D

En STOR takk til Roger Brendhagen for et fantastisk bra foredrag og vi i Hedemarken fluefiskeforening kan bare anbefale andre fluefiskeforeninger å engasjere Roger Brendhagen til foredrag/workshop :D

6978977954_7fa28ca633_c.jpg

                                  7125064955_7ab3212ff2_c.jpg

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

I dag startet vi med foredrag av entomolog og fluefisker Ketil Sand.

Det denne mannen ikke vet om innsekter er ikke verdt å vite :D

Gå ta banen for en kunnskap om innsekter han har og jeg er rimelig sikker på at de av oss som

var tilstede lærte ting om døgnfluer, vårfluer, mygg og andre innsekter vi ikke visste fra før :D :D

Ketil Sand har humor i bøtter og spann å får innsektslære til å bli forståelig og morsomt og det

skal man ikke kimse av :D :D

En STOR takk til Ketil Sand for et strålende foredrag :D

Vi kan bare anbefale de som ikke har fått med seg Ketil Sand å møte opp neste gang han holder foredrag in a theather near you :D

6978979790_a594e352b2_c.jpg

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Dagen i dag ble avsluttet med foredrag av en av Hedemarken fluefiskeforenings medlemmer og Canebygger i særklasse - Vidar Steimler :D :D

Jeg blir like imponert hver gang Vidar forteller og viser hvordan en Canestang blir til. Dette er håndverk på svært høyt nivå og Vidar innehar en kunnskap om Canestenger som er helt unik.

Vidar klarer å formidle stoffet på en forståelig og interessant måte, og guidet oss igjennom hva vi skal se etter hvis vi vurderer å kjøpe cane på bruktmarkedet uten å kjøpe katta i sekken. Denne informasjonen tror jeg flere vil få god bruk for.

En STOR takk til Vidar Steimler for nok et meget godt foredrag og for at du tok med deg mange av dine mesterverk slik at folk kunne få prøve hva det vil si å kaste med cane :D

6978979058_6a20359ffd_c.jpg

                                5843932730_8057559e18_z.jpg

5843385847_05978955cf_z.jpg

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Vi vil med dette takke alle som møtte til Workshoppen vår for det vi synes ble en veldig hyggelig helg og et arrangement som vi følte gikk rimelig knirkefritt :D

Vi hadde nok håpet at noen flere hadde tatt turen til Brummundal denne helga, men kanskje kommer det flere muligheter ved en senere anledning :D

Takk til alle for en hyggelig og sosial helg i fluefiskets tegn :D

En stor takk til Erik Eikre for at du stillte opp med ditt gode humør og dine gode stenger og sneller :D :D

Det setter vi stor pris på.

En stor takk til Guide Line som via Roger Enger Lie stillte med stenger, sneller og snører :D

En stor takk til Flyfish Europe som lånte oss Scott stenger, waterworks sneller og SA snører :D

Hedemarken fluefiskeforening

Terje Refsahl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Fikk bare med meg avsluttningen med Steimler. Og FOR noen stenger han hadde å skilte med !

Her burde caneskeptikere ha vært ! En og annen hadde nok fått hakaslepp....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Det var synd at det ikke kom så mange som en slik altivitet fortjener..... har hørt at det ble litt hakesleåå når folk fikk høre STEIMLER`n og forsøkt hans stenger..... stor honør til dere og denne aktiviteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innmari flott arrangement av Hedemarken fluefiskeforening, perfekt gjennomført.  Synd at det ikke kom flere, spesielt på søndag.  All honnør for at de arrangerte dette, kostet jo foreningen en del penger også..etter hva jeg forstod.  Takk for et flott arrangement!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg ble bedt om å snakke om canestenger på workshopen svarte jeg selvsagt ja.

Så begynte de å snakke om honorar, men når man holder foredrag i egen klubb er det vel naturlig å stille opp vederlagsfritt? Skulle bare mangle, synes i hvert fall jeg, men det viste seg snart at gutta i HFF hadde andre planer.

Da jeg hadde sagt mitt, kom nemlig Terje frem og overrakte meg intet mindre enn en av Roars fantastisk flott kniver med bambushåndtak!

Dette var totalt uventet, og jeg ble både satt ut og rørt.

YOU GUYS  :-*

Tusen takk for et smykke av en kniv - den kommer alltid til å minne meg om en gjeng jeg setter utolig stor pris på :D

post-2403-13949892273684_thumb.jpg

post-2403-13949892273915_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...