Gå til innhold

Ny stang iår??


Juvis

Har du kjøpt stang i Norge iår, fortrinnsvis i butikk og hvor mye brukte du?  

59 stemmer

  1. 1. Har du kjøpt stang i Norge iår, fortrinnsvis i butikk og hvor mye brukte du?

    • Kjøpt ny stang iår, over kr. 5.000,-
      13
    • Kjøpt ny stang til under kr. 5.000,-
      15
    • Stenger som alternativ 1, men fra utlandet.
      10
    • Stenger som alternativ 2, men fra utlandet.
      4
    • Kjøpte en brukt stang.
      22


Anbefalte innlegg

Så langt har det blitt en brukt Scott G2 i byttehandel i år. Hadde en drøm om en Zpey Switch ny, men kjærringa var ikke enig.. Hu mente at unga trengte klær, sko osv fremfor enda ei fluestang...makan te prioritering.. ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

"hvordan i h....te har der råd til alt dette på en sesong"

Jeg hadde ikke hatt råd!

Men - det er pga. at jeg bruker mye penger på jakt/fiske-reiser.

Hvis ikke - tror jeg at jeg kunne kjøpt meg noen stenger til.

Også jeg har en normal årsinntekt  ;)

Men har ikke dyr bil, hytte, osv. - å betale svindyrt på hver måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en følelse av at Stig får disse til en brøkdel av butikkpris :)

Nei, ikke en brøkdel, bare innkjøpspris (sparer ca 30-40% av utsalgspris i noen tilfeller) dvs at jeg nok må ut med masse penger, ja, og ser man alle stengene jeg må selge unna for å få dette i havn, så er likevel det penger jeg må ut med...heldigvis ønsker jeg meg pengegaver til jul og bursdag...istedet for et nytt elektronisk leketøy./turer på byen.

Det er jo egentlig bare snakk om prioriteringer...samt mine guide jobber gir litt ekstra og de pengene går ikke i "felleskassen" for å si det slik, skulle bare mangle.

Så nå når min personlige økonomi er lagt ut skjønner jo de mest oppegående at jeg er svært fornuftig :)

Men de som kjøper brukte stenger gjør virkelige gode kjøp :)

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Jeg har en følelse av at Stig får disse til en brøkdel av butikkpris :)

Nei, ikke en brøkdel, bare innkjøpspris (sparer ca 30-40% av utsalgspris i noen tilfeller) dvs at jeg nok må ut med masse penger, ja, og ser man alle stengene jeg må selge unna for å få dette i havn, så er likevel det penger jeg må ut med...heldigvis ønsker jeg meg pengegaver til jul og bursdag...istedet for et nytt elektronisk leketøy./turer på byen.

Det er jo egentlig bare snakk om prioriteringer...samt mine guide jobber gir litt ekstra og de pengene går ikke i "felleskassen" for å si det slik, skulle bare mangle.

Så nå når min personlige økonomi er lagt ut skjønner jo de mest oppegående at jeg er svært fornuftig :)

Men de som kjøper brukte stenger gjør virkelige gode kjøp :)

Stig

Nå var det ikke sånn at jeg ønsket at du skulle oppgi din personlige økonomi, men det tok ikke mye for å skjønne at du får de til innkjøpspris :)

Hadde vært morro å prøve GVX, men det er ingen i nærområdet som forhandler Winston. Her går det på Guideline, Loop, Loomis og Sage dessverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en følelse av at Stig får disse til en brøkdel av butikkpris :)

Nei, ikke en brøkdel, bare innkjøpspris (sparer ca 30-40% av utsalgspris i noen tilfeller) dvs at jeg nok må ut med masse penger, ja, og ser man alle stengene jeg må selge unna for å få dette i havn, så er likevel det penger jeg må ut med...heldigvis ønsker jeg meg pengegaver til jul og bursdag...istedet for et nytt elektronisk leketøy./turer på byen.

Det er jo egentlig bare snakk om prioriteringer...samt mine guide jobber gir litt ekstra og de pengene går ikke i "felleskassen" for å si det slik, skulle bare mangle.

Så nå når min personlige økonomi er lagt ut skjønner jo de mest oppegående at jeg er svært fornuftig :)

Men de som kjøper brukte stenger gjør virkelige gode kjøp :)

Stig

Nå var det ikke sånn at jeg ønsket at du skulle oppgi din personlige økonomi, men det tok ikke mye for å skjønne at du får de til innkjøpspris :)

Hadde vært morro å prøve GVX, men det er ingen i nærområdet som forhandler Winston. Her går det på Guideline, Loop, Loomis og Sage dessverre

Huff, det var ikke noe særlig ;D...neida, da har du masse bra å velge i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har verken behov eller økonomi til å fornye hele stangparken hvert eneste år, og jeg har ikke kjøpt en eneste stang i 2012 heller - ny eller brukt..

Dere som er så klin gæærne at dere skal ha alt innen det nyeste fortjener ros. Nettopp fordi det gjør at folk som meg kan få fjorårets toppstenger til en levelig sum. keep it up  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som passe fersk har jeg blitt litt nysgjerrig på en billig inngang til flere stangklasser. Den "eldgamle" #5-stanga er erstattet med Fluvius #5M, og ellers har jeg supplert med en #2 og en #4-stang. Streamstix Competitionstix 9'0 #4 og SS Evolutionstix 2, 7'9 #2.

3 skattepengelapper for alt (inkludert 2 Troutseeker-sneller). Jeg fryktet det skulle bli langt verre! :D Hva blir neste? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tommy...

Hey hey... 13'4"#6/7/8 CND Solstice, 13'8"#9  CND Spesialist, 14'4" #8/9/10, 15'6" 9/10/11 CND Spesialist og 15' #10 Sage Tcr.

13'8" og 14'4" er montert av Steve Godshall som monterer/bygger stenger for Meiser...

Sikler også på en Sage One i 10' #8....

Tommy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant meg en 2-delt Sage SP 590, go da klarte jeg ikke å la vær :)

Jeg har også en 2-delt 490 som for tiden er i USA for å få ny toppdel.Når den først er der betalte jeg 800 kr ekstra, og får en ekstra toppdel.

Utover det tror jeg ikke det blir mer stang-handling... sikler veldig på en T&T WL 9" #4, men....

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...