Gå til innhold

Tohånds - egentlig ganske moro :-)


André_Brµn

Anbefalte innlegg

Hei. For meg har tohånds fluestenger vært et ikke-tema, men

prøvde litt kasting her i helga, og det var ganske moro  :) Power er bare fornavnet  :D

Ikke min greie, og jeg er en novise på tohånds, men artig å prøve allikevel.

Her vannkaster jeg med en 14 foter og gud bedre som det banka i veien  ;D (bilde: Henning S).

7087585683_866c776e94_b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Ja, dette var dritmorro :)

Kunne godt tenkt med en tohånds, bare for å kaste med. Tipper det er rimelig gøy å trene på slik kasting.

Fin avslutning på en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla, balla  :)

Ja, jeg slengte ut et av dine bilder her uten å spørre deg først, men jeg skrev at du hadde tatt det  :)

Tror jeg tok en del av deg med tohånds'n også.

En ting jeg lurer på:

Hvorfor synes folk vi er rare når vi etter en hel dag med kasting,

setter igang igjen med å kaste og ha det moro etter stengetid? Det føltes da helt naturlig  :D

Hmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tohånds er skitkult, har vært på nippet til kjøpe meg en flere ganger.

Og da kun for å ha en å kaste med for moro skyld.

Hvordan gikk det med høyre- og venstra i framkastet Andre?

Begge fram som i enhåndskasting eller klarte du å holde tilbake høyra?

Tohånds spey/switch er jo egentlig lekende lett ift. enhånds med dobbelttrekk hvis man starter på 0.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tohånds er skitkult, har vært på nippet til kjøpe meg en flere ganger.

Og da kun for å ha en å kaste med for moro skyld.

Hvordan gikk det med høyre- og venstra i framkastet Andre?

Begge fram som i enhåndskasting eller klarte du å holde tilbake høyra?

Tohånds spey/switch er jo egentlig lekende lett ift. enhånds med dobbelttrekk hvis man starter på 0.

Hei, Rune og takk for sist  :)

Ikke spør meg om tohåndsteknikk  ;D Jeg er som sagt novise og konsa på å få riktig inntrekk på lina så den verken "saug" seg fast i vannet eller forsvant ut bak  :) Det som var uvant var den lange lengden (14 fot) kontra 9 fotere som vi stort sett bruker. Men forsøkte vel å skyve med høyra og dro venstra inn til kroppen sånn cirka. Moro var det når det etter åttende kastet i min tohåndskarriere forsvant over bassengkanten på andre siden  :D

Men tohåndsfisker blir jeg nok aldri. Hjertet ligger nok ørretfisket nærmest  :D Men absolutt moro å prøve dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Nå tror jeg ikke du skal tenke så mye mer på dette her Andre.... Frykter vi blir stående å pælme tohånds, når vi egentlig skal kaste rolige pene kast på verdens peneste fisker..... Ørret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg ikke du skal tenke så mye mer på dette her Andre.... Frykter vi blir stående å pælme tohånds, når vi egentlig skal kaste rolige pene kast på verdens peneste fisker..... Ørret :)

Ja, helt enig, kamerat  :) Er ikke lenge før vi ses igjen nå - i krystallklare elver og Hepthagenia-klekkinger  :D Og forhåpentligvis danica om vi treffer på.

Faen, så jeg gleder meg til den turen  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tohånds er skitkult, har vært på nippet til kjøpe meg en flere ganger.

Og da kun for å ha en å kaste med for moro skyld.

Hvordan gikk det med høyre- og venstra i framkastet Andre?

Begge fram som i enhåndskasting eller klarte du å holde tilbake høyra?

Tohånds spey/switch er jo egentlig lekende lett ift. enhånds med dobbelttrekk hvis man starter på 0.

såg no at du va flink å kaste med tohands.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting er som tohånds. Gir etter min mening en mye sterkere kasteopplevelse. Kraftigere, raskere, lengre. Og mindre anstrengelse. Bruker selv en Loomis IMX, 16 fot, #11-12, og du verden hvor mange ganger den stanga har imponert meg. Senest i fjor da jeg kastet med synk3 klump og ucoata skyteline. Halleluja!  <<l;D

....og den stanga er ikke til salgs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, kjempemoro å høre ulike preferanser  :) Og jeg har respekt for begge. Tohånds er utvilsomt moro.

Men, som den ørretfiskeren jeg er, så tenkte jeg motsatt, jeg da, i mitt stille sinn da jeg gikk tilbake til klasse 5;

Gud bedre for en stålkontroll jeg har med dette, når det gjelder mending og feeling i forhold til tohånds :) Men det er kanskje bare vanen.

Men artig, og ikke minst interessant å prøve noe helt nytt  :) Og jo dere har rett i det; det går noe inn i helv... med tohånds  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det en kompis som kan å beherske tohåndsen ja  :D Oddbjørn i aksjon:

Fra høyre

Fra venstre

Ja Oddbjørn kan det der. :D Jeg ble overrasket over hvor "lett" det var og begynne å kaste med feil arm, for meg venstre arm. Mye vanskeligere å prøve venstra med enhånds synes jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kvittet meg med tohåndsstanga nå, men holdt på å knote med det en periode, også.

Følte jeg hadde noe stort på gang da jeg etterhvert klarte å denge ut drøyt 20 meter med den fæle kjeppen . . . Hele klumpen, samt 5-6 meter skyteline føyk ut, gitt  ;D

Det landet riktignok i en vase uti elva, men det ordner som regel strømmen opp i  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjedde boms med heise kran!  ;D

Hold deg til 5#

For si som ordtaket sier: Det er en grunn til at det er forskjellige yrker!

Ellers blir det til at man kan litt om alt! (som en bonde) og det blir deretter!

;D Må legge til et smile fjes her! for dette er ment med humor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...