Gå til innhold

Lyr på 5,3 kilo, sånn helt uten videre :-)


André_Brµn

Anbefalte innlegg

Hehe, jeg må le nå  ;D Så kult!

Kompis, Henning bor tydeligvis midt i smørøyet for sjøfiske.

Fikk en telefon fra han akkurat nå, hvor han stod i regnværet og hadde tatt flere torsk, sei og lyr, og den største så langt var på 5,3 kilo  ;D  :)

På bergensdialekt forklarte han fort og brutalt hvordan denne tok på 4 meters avstand, og banka ut 40 meters backing i en sleng. Dit skal jeg i HELT nærmeste framtid  <<l Helt ut i havgapet der  :) Kult, Henning  8)

7190131012_3553b88836_b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 95
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Gjest Oliver

Hei :)

Ja, har hatt skikkelig bra fiske i dag.

Hatt flere over to kilo, med denne som størst.

Må vel si at jeg har mange mange timer med fluefiske i sjøen og har sikker 100 lyr over to kilo.

Men de stopper ofte der. Min gamle personlig største er 4.8 kilo og jeg passerte den fint i dag.

Et helsikkens vær, storm og regn, men jækli kult alikevell :)

Kommer til å bli mer av dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Takker folkens :) Gøy dette.

Så morro a. Jeg ser at Henning bruker lett utstyr på sjøfiske, mens du bruker tungt(fightingbutt) på ørretfiske ;D

Stanga mi her er 690 fast, så den tåler en trøkk den også :)

Men ser helt klart fordel med fightbutten. Men ....så har det seg slik da, at fiskene oftest er rundt 1.5 til 2 kilo, og litt mer skjelden rundt 5. Da er det gøy med litt lettere utstyr.

Kommer til å komme en del mer sjøfisk ut over sesongen. Men ørret på små fine fluer kommer alltid til å ligge på topp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Oliver

Stikker ut og tester en ny plass jeg har skikkelig tro på om en time eller så.

Har bindt opp to fluer ( som jeg har mindre tro  ) og sett til at det er strøm på fotoapparatet :)

Har skikkelig troa, og kommer rapport her i kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss...henning fisker jo alt han nå...herlig :)

er det utstyrets allsidighet som er på dagsorden...vise at også Loop kan fiskes med i saltvann..he-he...ventet jo bare på puristen skulle komme krypende ut av skapet, men at du skulle hoppe så grundig til kommer jo som en riktig hyggelig overraskelse...du bor i fiskeland, så da er det helt naturlig.

Grattis med fin skrytelyr :)

Tight Loops

Stig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

så snart jeg får synkelina til 10ern så skal jeg filme litt nordavind drepende kasting ;D

må si jeg misunner deg det klare vannet, her er det earl grey med melk farga.....

Vannet er klart og fint. Så de fleste fiskene som tok flua når de tok. Men ble ingen stortur.

Tok ut 8-10 meter line, og holdt stanga rett opp. Da tok ikke flua ned i vannet en gang, så det var mye vind ja :)

Hadde den hatt en annen retning, hadde ikke kastingen blitt noe problem, med den blåste rett i mot, så jeg fikk aldri flua skikkelig ut. Skal tilbake på denne plassen ved forskjellige forhold, da jeg er sikker på at her er en skikkelig hotspot ;)

Olav: jo, ser fiskbart ut, men var nok hakket verre en jeg fikk frem på bildet. Vågde ikke ha kamera stående på stativet, da det hold på å velte i vinden. :)

Stig: Er rimelig mange som fisker i sjøen, ørret, bonefish, tarpon osv med Loop, så her trenger jeg nok ikke vise så mye.

Puristlogoen i profilen min, forsvant den dagen jeg ble moderator. Ganske lenge siden faktisk. Men jeg liker fremdeles best tørrfluefiske. Rett og slett for at vaket er så uendelig vakkert.

Jeg har bodd 50 meter fra sjøen i 35 år, og har tusenvis av fisketimer her. Sjø-ørret har jeg aldri fått smaken på, men har tenkt å finne meg en plass der jeg kan fange diger lyr, når det er dårlige forhold for ørret. Megatung fisk er gøy, og kan generere noen heftige fiskebilder, om jeg planlegger riktig, og er flink å ha med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så snart jeg får synkelina til 10ern så skal jeg filme litt nordavind drepende kasting ;D

må si jeg misunner deg det klare vannet, her er det earl grey med melk farga.....

Vannet er klart og fint. Så de fleste fiskene som tok flua når de tok. Men ble ingen stortur.

Tok ut 8-10 meter line, og holdt stanga rett opp. Da tok ikke flua ned i vannet en gang, så det var mye vind ja :)

Hadde den hatt en annen retning, hadde ikke kastingen blitt noe problem, med den blåste rett i mot, så jeg fikk aldri flua skikkelig ut. Skal tilbake på denne plassen ved forskjellige forhold, da jeg er sikker på at her er en skikkelig hotspot ;)

Olav: jo, ser fiskbart ut, men var nok hakket verre en jeg fikk frem på bildet. Vågde ikke ha kamera stående på stativet, da det hold på å velte i vinden. :)

Stig: Er rimelig mange som fisker i sjøen, ørret, bonefish, tarpon osv med Loop, så her trenger jeg nok ikke vise så mye.

Puristlogoen i profilen min, forsvant den dagen jeg ble moderator. Ganske lenge siden faktisk. Men jeg liker fremdeles best tørrfluefiske. Rett og slett for at vaket er så uendelig vakkert.

Jeg har bodd 50 meter fra sjøen i 35 år, og har tusenvis av fisketimer her. Sjø-ørret har jeg aldri fått smaken på, men har tenkt å finne meg en plass der jeg kan fange diger lyr, når det er dårlige forhold for ørret. Megatung fisk er gøy, og kan generere noen heftige fiskebilder, om jeg planlegger riktig, og er flink å ha med kamera.

Jeg stikker nedom deg om noen ytterst få uker, Henning! Da skal vi fiske i sjøen så det spruter etter!  ;D

Må bare gjøre "unna noe" her på østlandet først  ;)

Det ser jo skikkelig vakkert ut med det klare vannet da. Jeg kommer med 7'ern min  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp :) skal se om jeg kan finne noen gromme plasser, slik at du kommer til duk og dekket bord :)

Gleder meg - kanskje jeg har med det nye snøret vårt også da?  ;)

Det er synd å si det, men selv om det kun er en liten stund siden jeg fisket med deg i dagesvis, så ser jeg fram til at vi skal fiske sammen igjen. Jeg tar det som et godt tegn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...