Gå til innhold

Lyr på 5,3 kilo, sånn helt uten videre :-)


André_Brµn

Anbefalte innlegg

Gjest staffan@epost.no

Dættan fnus vi av i nord, agnfæsk...... kommer du på besøk kommer det abdre ting utav havet, garantert...

Well...Dere Nordlendinger fnyser sikkert av slike fisker. (I den grad en kan kalle seg nordlending etter 14 dagers ferie der oppe....).

Men her fisker jeg i hvert fall, og ikke bare sitter på PC og snakker drit.

Og sitte på norges "høysete" hva fiske angår, og fnyse av alle som ikke har samme mulighet, blir for meg hekt utrolig idiotisk :) Men for all del, du må bare kjøre på, du er jo blitt nordlenning. (himlermedøynene  :rolleyes: )

Så oppdaget jeg sårhet...... beklager det. Ja fluefiskeverden er alvorlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 95
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Gjest Oliver

Dere vet begge at dette bare er kødd fra min side :)

Min gode venn, Staffan, tåler slikt. De Nordlenningene er frekke i kjeften, og tåler å få en i retur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hello Dude :)

Yo.

Fisker ikke i stille vann når det er klinisk dødt for vak.

Så da har jeg vært på en lengre tur i dag. Begynte med 4-5 sjø-ørret, En kebab, en kikkerunde i stillevannet, Kaffe hos Bjørn, for så å avslutte dagen med en liten økt etter lyren :)

Du hadde kost deg du også om du hadde vært med.

Har hatt en fin dag med ti timer fluefiske av ymse slag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når det nærmer seg 5 kg så er det krefter i fisken, og kan drikke kaffe å steke bacon på et svaberg å <<l Fluefiske er mye mer en tørrflue etter Ørret for meg. Spør du meg er det lettere å rekruttere folk til flue fiske langs kysten enn det er inni skauen. Sønnen min stor koste seg med lyr på femmern i Sommer, faktisk artig når det kan banke på Svære Sø og for ikke å glemme makrell med litt størrelse.

Smaken er som baken da 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :)

Takk for støtten Atle L, denne turen som Henning og eg var på

var like mykje ein hyggetur som fisketur, flott solskinn, ca 20 grader og

masse røvarhistoriar gjorde til at dette var så avslappende at om

resultatet ikkje er noko å skrive heim om så WTF :)

Hadde ikkje dette vært eit ope forum så skulle eg ha

lagt ut litt av det som Henning og eg snakka om.

Lenge siden eg har ledd så godt av så "lite"  ;D

Takk for turen Henning, tar den gjerne ein gang til <<l

Bjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pssst, du snakker om en fisk på topp 3 i sjøen hva matfisk angår :)

Og den blir veldig sinna når den sitter fast i flua :)

Dette er imponerende Henning! Jeg har sjøl fiska lyr i sommer, største var på

8KG, men ikke på flue...

Kan du være så grei å fortelle meg hva slags fluetyper og krokstørrelse du tar den på?

Den lyr'n drar noe så jævlig! Verre enn laksen... ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.... Har ikke blider her, men har et på dette innlegget.

http://loopnorge.blogspot.no/2012/06/pa-jakt-etter-de-store.html

Her er et mobil bilde:

7155215827_322b715b92_c.jpg

Så bruker jeg også en del litt større fluer, gjerne fluer som ligner på gjeddefluer i orange og rød :)

Funker gull.

Aaaahhh... Streamere og fiskeimitasjoner? Jeg har!..... ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WTF er dere helt på dette med lyr nå eller? Det må jo være den kjipeste fisken å fiske etter torsk

wtf? hvor mange lyr har du fått på flua?

og ikke noe galt med torsken heller, så lenge man får den på "flats", nesten som å fiske redfish

Hvor mange lyr... Aner ikke, har aldri notert ned antall. Uansett hva du måtte mene om hvor rått det er å fiske lyr og torsk så. Det er bare et utras og så er det hele over. Ganske likt harren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WTF er dere helt på dette med lyr nå eller? Det må jo være den kjipeste fisken å fiske etter torsk

wtf? hvor mange lyr har du fått på flua?

og ikke noe galt med torsken heller, så lenge man får den på "flats", nesten som å fiske redfish

Hvor mange lyr... Aner ikke, har aldri notert ned antall. Uansett hva du måtte mene om hvor rått det er å fiske lyr og torsk så. Det er bare et utras og så er det hele over. Ganske likt harren

Dønn enig! Å fiske lyr med flue er som å drive snikjakt på tamsau.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WTF er dere helt på dette med lyr nå eller? Det må jo være den kjipeste fisken å fiske etter torsk

wtf? hvor mange lyr har du fått på flua?

og ikke noe galt med torsken heller, så lenge man får den på "flats", nesten som å fiske redfish

Hvor mange lyr... Aner ikke, har aldri notert ned antall. Uansett hva du måtte mene om hvor rått det er å fiske lyr og torsk så. Det er bare et utras og så er det hele over. Ganske likt harren

Dønn enig! Å fiske lyr med flue er som å drive snikjakt på tamsau.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WTF er dere helt på dette med lyr nå eller? Det må jo være den kjipeste fisken å fiske etter torsk

wtf? hvor mange lyr har du fått på flua?

og ikke noe galt med torsken heller, så lenge man får den på "flats", nesten som å fiske redfish

Hvor mange lyr... Aner ikke, har aldri notert ned antall. Uansett hva du måtte mene om hvor rått det er å fiske lyr og torsk så. Det er bare et utras og så er det hele over. Ganske likt harren

jaja, da bør du kanskje komme oppover og prøve lyren her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WTF er dere helt på dette med lyr nå eller? Det må jo være den kjipeste fisken å fiske etter torsk

wtf? hvor mange lyr har du fått på flua?

og ikke noe galt med torsken heller, så lenge man får den på "flats", nesten som å fiske redfish

Hvor mange lyr... Aner ikke, har aldri notert ned antall. Uansett hva du måtte mene om hvor rått det er å fiske lyr og torsk så. Det er bare et utras og så er det hele over. Ganske likt harren

jaja, da bør du kanskje komme oppover og prøve lyren her

Det skal jeg love deg at jeg ikke gjør. Men det var ikke uventet at det er SÅÅÅÅÅ mye bedre oppi der du bor ;) Blir det samme som å reise til andre land for å fiske Harr. ALT er så mye bedre utenfor norge. Særlig Harren <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WTF er dere helt på dette med lyr nå eller? Det må jo være den kjipeste fisken å fiske etter torsk

wtf? hvor mange lyr har du fått på flua?

og ikke noe galt med torsken heller, så lenge man får den på "flats", nesten som å fiske redfish

Hvor mange lyr... Aner ikke, har aldri notert ned antall. Uansett hva du måtte mene om hvor rått det er å fiske lyr og torsk så. Det er bare et utras og så er det hele over. Ganske likt harren

jaja, da bør du kanskje komme oppover og prøve lyren her

Det skal jeg love deg at jeg ikke gjør. Men det var ikke uventet at det er SÅÅÅÅÅ mye bedre oppi der du bor ;) Blir det samme som å reise til andre land for å fiske Harr. ALT er så mye bedre utenfor norge. Særlig Harren <<l

Vel, lyren her oppe har mer enn en utras i alle fall. Så det er nok bedre her oppe enn det er hos deg. Samme gjelder harren

Sent from my GT-S5690 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg bodd i Nordnorge så hadde jeg fisket etter Kveite med fluestang! Driter i hvor vanskelig, lett, utfordrende etc etc. Jeg liker streamer fisket meget godt! Spesielt i det fisken tar og derfra og ut kan det by på mang en overaskelse om hva som sitter på i andre enden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...