Gå til innhold

Å gå ta banen Mr. Eikre..... for ei flueline du har fått frem :-) :-) :-)


Gjest Terje Refsahl

Anbefalte innlegg

Gjest Terje Refsahl

Har nettopp avslutta en liten kasteøkt i hagan med den nye Eikre fly Evolo long belly lina som jeg var å kjøpte i dag.

åååååååååååååhhhhhhhhhhhhh for ei nydelig flueline :D :D

Jeg har lett og lett etter en arvtaker til det gamle grønne GL Highwater uten helt å finne den. Jeg har heldigvis tre grønne Highwater liggende samt et SA VPT som jeg er veldig glad i, men nå tror jeg jaggu jeg har funnet en verdig arvtaker til den grønne Highwater lina gitt ;D

Jeg har foreløpig kun fått lekt meg med overhåndskast og litt kurvekast etc men du store all verden for en smooooth følelse å holde denne lina i lufta. Utrolig lettkasta både på korte og lange kast, ikke for tung klump og ikke for brutal overgang mellom skyteline og klump.

Nei dette var rett og slett helt enormt deilig og jeg kan nesten ikke vente til imorra så jeg kan få leka litt med lina på vannkast. Jeg vet allrede nå at det vil fungere alldeles utmerket :D

Nei dette var utrolig gøy og ei flueline etter min smak for å si det mildt :D

Klumpen er for de som måtte være interessert ca 14,5 meter eller noe der omkring. En klumplengde jeg har savna litt for å si det sånn :D

Det finnes også en versjon med 11 meter klump som jeg fikk prøve prototypen i våres på og den er også god som gull :D

Nå gleder jeg meg som en unge til å få teste lina i praktis fiske denne helga. Det skal bli så digg :D

Thanks, Mr. Eikre :D :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bishop

Tøft! Jeg er også tilhenger av Long Belly liner! Selv om Loop Evotec 100 er fantastisk. Hva slags farge er det på lina Terje? Og vil du sammenligne den med Royal Wulff Long Belly?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Tøft! Jeg er også tilhenger av Long Belly liner! Selv om Loop Evotec 100 er fantastisk. Hva slags farge er det på lina Terje? Og vil du sammenligne den med Royal Wulff Long Belly?

Fargen har en lys oliven/grønnlig bakline og beigeaktig klump og fronttapering.

Royal Wulf long belly har jeg ingen erfaring med.

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bishop

Pokker er du for slags type da Terje? Som ikke har prøvd Long Belly slik Long Belly skal være? The mother of all! Er det værste jeg har hørt!  ;D

Nå har du en litt spesiell teknikk på underhåndskast, vannkast osv som gjør at du takler ett Long Belly langt bedre enn de fleste. Hvordan tror du det er for oss dødelige? Folk som ikke likte VPT snøret fordi det var for aggressivt i overslaget samt at det ikke passet trege stenger.

Tøft! Jeg er også tilhenger av Long Belly liner! Selv om Loop Evotec 100 er fantastisk. Hva slags farge er det på lina Terje? Og vil du sammenligne den med Royal Wulff Long Belly?

Fargen har en lys oliven/grønnlig bakline og beigeaktig klump og fronttapering.

Royal Wulf long belly har jeg ingen erfaring med.

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Pokker er du for slags type da Terje? Som ikke har prøvd Long Belly slik Long Belly skal være? The mother of all! Er det værste jeg har hørt!  ;D

Nå har du en litt spesiell teknikk på underhåndskast, vannkast osv som gjør at du takler ett Long Belly langt bedre enn de fleste. Hvordan tror du det er for oss dødelige? Folk som ikke likte VPT snøret fordi det var for aggressivt i overslaget samt at det ikke passet trege stenger.

Tøft! Jeg er også tilhenger av Long Belly liner! Selv om Loop Evotec 100 er fantastisk. Hva slags farge er det på lina Terje? Og vil du sammenligne den med Royal Wulff Long Belly?

Fargen har en lys oliven/grønnlig bakline og beigeaktig klump og fronttapering.

Royal Wulf long belly har jeg ingen erfaring med.

Terje

VPT aggresivt ? ? ? ? ......... og passer ikke trege stenger ? ? ? ...... hva er aggresivt og hva er tregt :D

VPT er jo helt nydelig, et rellativt rolig snøre og ypperlig på dype stenger :D

Jeg kan forøvrig bare anbefale at man prøver Eikre fly Evolo og selv gjør seg opp en mening men jeg er bare nødt til å si at EVOLO var helt nydelig så får Sigve og Jørn bare le så mye de måtte ønske :D :D  I don´t give a shit :P

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bishop

Terje

Jeg følte at VPT slo over litt for kraftig, i tilleg måtte jeg ha mye snøre i lufta for lengre kast. Ikke for at det var ett problem, mer slitsomt. Med myke stenger så mener jeg McFarland S-glass, E-glass og Vintage grafitt serien hans. Da har jeg prøvd i klassene 3 og 5. På nevnte stenger er Royal Wulff TT og long belly, samt Cortland Sylk helt strålende. Men dette er hva jeg føler, er vel kastestilen min det er noe galt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Terje

Jeg følte at VPT slo over litt for kraftig, i tilleg måtte jeg ha mye snøre i lufta for lengre kast. Ikke for at det var ett problem, mer slitsomt. Med myke stenger så mener jeg McFarland S-glass, E-glass og Vintage grafitt serien hans. Da har jeg prøvd i klassene 3 og 5. På nevnte stenger er Royal Wulff TT og long belly, samt Cortland Sylk helt strålende. Men dette er hva jeg føler, er vel kastestilen min det er noe galt med.

Ikke noe galt i det. Vi har alle forskjellige kastestiler og opplevelser av hvilket snøre som passer oss best. Sånn er det bare :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Har nå fått testa Evolo long belly på vannkast og i praktisk fiske og jeg bare smiler fra øre til øre :D :D

Rett og slett helt rå denne fluelina :D :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Hva er det som er så rått med denne linen Terje?

På lange kast eller korte kast,spey etc fortell

hvilken stang kombo du har

Den er helt rå på det meste etter min smak. Ekstremt lettkasta på både korte og lange kast, veldig god balanse mellom klump og skyteline, nydelig på overhåndskast, helt enormt god på vannkast, presenterer utrolig fint på vannet, fantastisk god å mende med, kort sagt noe av det beste jeg har kasta med av flueliner noensinne :D :D

EDIT:

Når det gjelder stangkombo med Evolo så vil jeg tro at denne lina funker godt på de fleste stenger.

Har foreløpig testa Evolo med Sweetgrass stanga mi og Winston DL4. Disse to stengene er forholdsvis ulike da Sweetgrass´n er noe strammere enn DL4 som er litt bløtere i bånn. Evolo funker som gull på begge to. Har en Scott G2 9´#4 på vei som jeg vet at Evolo lina vil passe perfekt på :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Støtter Terje fullt ut her, ei fantastisk line. Prøvde en prototype på workshopen i april og fikk prøve den endelige versjonen denne helga, både til vannkast og overhodekast. Slutter meg til lovprisningen, well done Mr. Eikre! <<l <<l

SKAL ha meg en Evolo LB i 4 og 5, endelig ei line som kan ta over for helgrønn Highwater aaapplaus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte Highwater linene veldig godt. De er fremdeles gode. Men, med de nye Evolo linene har klassikeren fått konkurranse.

Jeg deler Terjes oppfatning. Gutta bak linen har gjort noe riktig her og jeg bare elsker den coatingen.

:)

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter/ trykker "liker" knappen :)

Nå har jo jeg holdt meg laaaaangt unna slike "halleluja" tilrop man ser her.

Vet dere hva, linen er rett og slett et vidunder

Den er så stabil å kaste, kort og ikke minst j... langt :).

Bruker den selv nå disse linene #4 og #5 stengene mine. Altså allroundstengene mine :)

På #3 har jeg fått meg en slik Guideline Experience line...måtte jo prøve den også :)...glir meget godt sammen med min #3 stang, fin line dette også, med nydelig farge for stealth fremferd.

Den ene (sikkert flere ting) store forkjellen fra Eikre linen er diameter på bakline vs klump.

GL gir større "skuddeffekt" gjennom ringene...kortere tapering fra klump til bakline og den tynnere diameteren.

Håper de når ut til flere enn bare nordmenn....er nok mange som skulle blitt forundret med disse i hendene.

Har stått i svære Ekso noen dager med Eikre-linen...har blitt forundret over hvor behagelig den ruller ut positivt på meget lange kast for meg å være...(hele linen ut, står plutselig med backingknute i hånden...)

Har mistenkt at linen ikke er lengre enn ca 24 meter....men ser den er 27.4 meter.

Eikre, hvis du leser dette; Denne long belly linen kan du bare forlenge med 5 meter først som sist...jeg skal skjøte på min egen ihvertfall ;D.

Dette er ikke bare en fabelaktig elve line med positive mendings egenskaper grunnet ikke for  tynn bakline, dette blir nok creme de la creme buzzer line i vann til kalde perioder også.

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg komme med et litt "kålete" spørsmål her?

Jodda, det kan jeg sikkert.

Har ei stang jeg kun har fått til å fungere optimalt med, trur det er Mastery GPX(For mange umerkede sneller!), som jeg igjen mener skal være "en halv klasse" over Aftm-merkinga.

Men dette grønne snøret jeg har vært så glad i begynner nå å se sin siste uke...

Er det mulig å komme med en sammenligning med nevnte, og dette snøret dere omtaler her?

Liiiker å holde mye snøre i lufta.

-Kålete, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gero har.

Fant den ikke i nettbutikken..  :'(

Ring <<l Per Christian som styrer nettbutikk er for tiden ikke på jobb, så noe forsinkelse  av enkelte ting på nett er beklagelig , men sånn er det. Ring og det meste ordner seg.

Mvh

Robban

Ikke noe å beklage det, alle kan ikke være på jobb til en vær tid :) Jeg ringer over helga :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Kan jeg komme med et litt "kålete" spørsmål her?

Jodda, det kan jeg sikkert.

Har ei stang jeg kun har fått til å fungere optimalt med, trur det er Mastery GPX(For mange umerkede sneller!), som jeg igjen mener skal være "en halv klasse" over Aftm-merkinga.

Men dette grønne snøret jeg har vært så glad i begynner nå å se sin siste uke...

Er det mulig å komme med en sammenligning med nevnte, og dette snøret dere omtaler her?

Liiiker å holde mye snøre i lufta.

-Kålete, ja...

Er noen snører som begynner å bli veldig tunge.  Mitt Guideline Experience WF4F føles vesentlig tyngre enn GPX WF4F for eksempel.

Poenget mitt er at det er flere snører som belaster stanga tyngre enn GPX eller Rio Grand (Begge disse reklamerer med at de er an halv klasse tyngre) Men de utmerker seg ikke som så veldig tunge lengere etter mitt syn.

Når det gjelder Eikre-fly snøret har jeg ikke fått prøvd det enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...