Gå til innhold
  • 0

Fluefiske fra en nybegynners ståsted


Laonda

Spørsmål

Jeg har i lengre tid vært en ivrig leser på forumet, og det er et strålende forum for en nybegynner.

Jeg har nå endelig kommet meg ut i elva og begynt å få fisk! :D

Så jeg har nå begynt på en liten blogg som tar for seg veien helt i fra nybegynner stadiet.

Dette er i hovedsak en blogg med humoristisk vinkling, men jeg prøver å inkludere litt av utfordringene og informasjon som kan være nyttig.

Siden 90% av alt man leser om fluefiske viser de positive sidene, har jeg valgt å vinkle det motsatt:)

Jeg tar gjerne imot kritikk, så lenge den holdes saklig:)

Bare å lese på: http://fluehelvete.blogg.no/

Det er forresten bare å komme med tilbakemeldinger :) Og hvis dere liker det, må dere bare dele det.

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefalte innlegg

  • 0

Det har vært noen hektiske dager, men og fått mange turer i elva, så har blitt noen flere "episoder".

Skal se om det ikke kommer en fortsettelse om ikke veldig lenge :)

/M

Betryggende. ;D Var litt redd for at du var kommet over kneika, og at du har begynt å få dreis på sakene. Da hadde det i så fall gått altfor fort.... Noe av sjarmen er nettopp å slite i årevis for så på et tidspunkt være veldig fornøyd med å lure en ørret på 200 gram. Er redd for at alle som har startet etter internett ikke får oppleve denne perioden med frustrasjon og fiasko. Og det er jo litt synd. For som det heter "de sterkeste trærne gror sakte".  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Veldig bra blogg!  <<l

Jeg tror det er store fellesnevnere mellom rusavhengighet og fluefiske. Man går gjennom et helvete og kjøper dyre ting bare for å få en ørret til...bare en til. Noen timer senere (eller dager alt etter hvor på kjøret man er), er det på'n igjen. Må bare finne neste vak, neste elv, neste vann, neste ørret, harr.

Så hvis man er avhengig, tilgis mye. Knuter og floker, "pynting" av busker og omliggende vegetasjon, svette som renner, nevrotisk ørret som stikker av etter at du har sneket deg innpå en halvtime, føtter og korsrygg som verker, mygg, knott, klegg, brennesle, for lav vannføring, for mye vannføring, striping, tilslagsfeil, regn, kulde...og enda mer til, blir tolerert bare for et håp om enda en til, One more HIT!

Fortsett med skrivingen, dette gjør du glimrende  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Takk for et artig innlegg, fikk meg en god latter.

Du skal være fornøyd med en ting og det er at du allerede har startet med dette kaoset av stenger, fluer, snører og sneller (fiskesneller). Fra en som har fisket litt opp gjennom årene, er i midten av de 50 og synet krever progressive. Tenkte jo at jeg skulle montere et forstørrelses glass på caps skjermen da jeg i skumringen en kveld hadde dratt opp 2 stk 70 grammere og skulle sette på ny flue for kanskje noen 80 grammere, ikke så fortommen og i hvertfall ikke krokhullet. Mulig alt hang igjen i treet bak der. Legg kr 10500 til utstyrssummen så må du kanskje avlyse vinterferien også. Jeg har gjennom våren som var lest meg opp på fluefiske, ei svær bok på flere hundre sider, med et påfølgende selvprodusert kortfattet kompetansehefte på tettskrevet 20 A4 sider. Dette leser jeg ofte i, og hver gang jeg skal ut å fiske i klart/mørkt-dypt/grunt-vind/ikke vind-sol/ikke sol-vårflueklekking/fjærmygg/biller/maur/stankelbein-head and tail vak/luftige vak, og med "flue"typer, caddis/Hackle/Buzzer/Pheasant/Spent Spinner osv. Og da, som dere sikkert skjønner, da går dagen fort når du må inn i google translater gang etter gang, impregnere snøre og tryne kle på deg utstyr som om du ser ut som en feltmannekeng i. Det ikke snakk om å stå tidlig opp om morgenen men ikke legge seg på kvelden for å rekke og starte fiske tidlig på morgenen. Men jeg har da funnet denne nettsiden og skriver også mitt første bidrag til en blogg noen gang. Jeg fortsetter med mitt fluekasterprosjekt for jeg tror dette blir morsomt og fjell og skau trives jeg og er mye i. For livets glade gutter (og jenter) går solen aldri ned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...