Gå til innhold

Hva sier fruen / frøkenen når fluefiskesyken våres melder sin annkomst?


Skævvens_Mann

Anbefalte innlegg

Høsten kommer, elvene stenges for fiske, og sykdommen trekker seg tilbake.

I hjemmet blir det igjen fred og ro. Far er blitt frisk, og mamma viser tydelig

bedre humør fordi far gir mer oppmerksomhet, også til ungene...aaaahhhh..... :rolleyes: ::):rolleyes:.

Han blir til og med med på shopping. Til og med en sydentur planlegges

til tidlig neste sommer. Borte er de fjerne blikkene, ukonsentrasjonen.Borte er

øyeblikkene hvor far står på stuegulvet med henda i lomma og ser fjernt

ut av verandavinduet i timer, mumler noe om fjor-årets jævla ørret han ikke fikk opp....

Jul nærmer seg, familiebesøk, middagsgjester. Mor rynker øyebrynene bekymret nå noen

i selskapet spør far noe som helst om fiske. Mor visker ofte i telefonen når hun

prater med familien, MAKKER! Du hører utydelig bare noe mumling om fiske og "bedre nå".

Jula er endelig over og spasmene har enda ikke vist seg. Du har eti deg feit og fin.

Det er som om sykdommen aldri har eksistert, og du er glad. Du tenker ikke over det,

for du føler dårlig samvittighet hver gang fiske-tankene kommer. Du rister det av deg....

Våren kommer, den første snøsmeltinga er i gang. Det drypper fra taket, det er vår i lufta.

Vårfluer, aaaahhh...

Men det er mere som skjer. Du viste det ville komme, ikke nekt. Du prøver å fortrenge,

og det går jo greit en stund det da. Men du vet det er en kronisk og periodisk sykdom...

Det er blitt juli. Du befinner deg i elva. Du sprakk som en ballong i år også. Brutt mange løfter.

Du ble med til syden i begynnelsen av juni, men etter hjemkomst kom sprekken for fullt.

Mor og barn har stort sett selskap med familie i helgene, for du er jo ikke der.

"Pappa, har du fått no' fisk?" spør jentungen ivrig og løper mot deg.

Mams har nå det utrykket i ansiktet du kjenner så godt der hun sitter i sofaen og ser på TV for n'te helg.

5'te helg på rad med en helg hjemme. Samvittigheten tynger. Etter barnas sengetid spør hun syrlig om du kanskje skulle sette på en FISKEFILM...

....... :(

Neida, jeg er 53 år, så det gjelder ikke meg.... ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Man må velge sine slag - eller proklamere at man de facto er en kriger  ;D

Ærlighet kan være en akrobatisk øvelse, men gjøres best rett fram.

Tok du 'an?  8)

Hei Mr.Brun.... :)

Du er nok en av de heldige. Innlegget var ment som en typisk situasjon.

Selv har jeg aldri opplevd det slik, men et par venner av meg ble skilt pga

sine interesser. Ikke for fluefiske.

Det beste er å finne den som er tolerant og tålmodig. Men en småbarns-famile

er full jobb ved siden av jobben, og da er det aldri lett å vise toleranse.

Veldig fint å bikke over de 50's..... ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er blitt juli. Du befinner deg i elva. Du sprakk som en ballong i år også. Brutt mange løfter.

Du ble med til syden i begynnelsen av juni, men etter hjemkomst kom sprekken for fullt.

Huff & huff . . . Om jeg ikke hadde kommet meg i elva enda innen juli så ville jeg nok anse den sesongen som spolert, og ville nok ikke vært særlig trivelig å ha i hus  :o

Kan til nød bli med til syden jeg også, men ikke mens det er fiskesesong i norge  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget bra skrevet :) kjenner meg godt igjen i det du

skriver...

Hadde faktisk 13års bryllupsdag i går og i

den anledning fekk eg forhandla fram ei langhelg

i Rena no i høst <<l

Ut fra dette så rekner eg med at det blir nokre

bryllupsdager til dei neste åra.

Får håpe eg møter på nokre hyggelige karer ved elva

ei helg uti september...

Bjørnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for og si det sånn, eksen stakk av med naboen mens jeg satt og webfiska her inne med dere eller var ute og fiska 5 dager i uka..

hun trodde att jeg ikke brydde meg om henne... <<l

nye dama har blitt kraftig advart mot att jeg har denne kroniske sykdommen og tvangtankene.

og eventuelle kjekke nabogutter holdes borte av en snill men farlig rottwailer mens jeg er og fisker.

gresset er ikke grønnere på andre siden av gjerdet mitt heretter for og si det sånn >:(

fikk til og med en ny simms vest av henne forrige dagen.

som takk tok jeg henne med på fisketur,der ho fikk sin første ørret på flue. <3  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sier ikke noe. Hun bare brøler. Det gjelder å holde dem sysselsatt mens man er ute.

Et godt tips er å kjøpe inn en tykk bunke svinekotteletter hun kan rive i seg mens jeg fisker. Funker bra på en dagstur.

Ukesturer omgir litt større utfordring. Har hatt best hell med 7 kasser øl der. Snill som jeg er så panter jeg for henne når jeg kommer hjem. Pengene kjøper jeg lakrisbåter for. Da blir hun alltid glad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for og si det sånn, eksen stakk av med naboen mens jeg satt og webfiska her inne med dere eller var ute og fiska 5 dager i uka..

Hun stakk av med naboen av alle ting også, ja . . . Den er litt kjip  :o

Men det vrimler av fisker i havet, og aksepterer de ikke at gubben er litt små-psyko når det kommer til dette med fisking så er det nok like greit å gå solo. Blir helt patetisk å nekte den stolte veidemannen i huset å fiske på fritiden  ;D

Neida, det lureste er nok å være åpen om hvor sykelig opptatt man er av fluefiske fra starten av, så vet de ihvertfall sånn nogenlunde hva de går til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det best og få henne med på fluefiskekjøret, eller blir det litt kleint når hu må være med der også?

man har jo så mye dautid langs elva så hun kunne jo gjort nytten sin da tenker jeg på ,mens man venter på vak og vindstille  :rolleyes:

vært inne på tanken, en felles hobby .

Nei-nei-nei . . . Ungdommen i dag, de vet faen ikke sitt eget beste  :o

Dette virker som en genial plan når man er nyforelsket, og antakelig fungerer det også en stund da.

Men kun 1 av 326 jenter syntes egentlig det er gøy med fluefiske, de bare er med for å være "snille".

Når hverdagen etterhvert kommer vil hun sette seg på bakbeina, og enten stikke av eller, enda verre ; lure deg opp i sofakroken fremfor tørrfluekroken  ;D Vips, så er man tøffelhelt før man vet ordet av det . . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for og si det sånn, eksen stakk av med naboen mens jeg satt og webfiska her inne med dere eller var ute og fiska 5 dager i uka..

Hun stakk av med naboen av alle ting også, ja . . . Den er litt kjip  :o

Men det vrimler av fisker i havet, og aksepterer de ikke at gubben er litt små-psyko når det kommer til dette med fisking så er det nok like greit å gå solo. Blir helt patetisk å nekte den stolte veidemannen i huset å fiske på fritiden  ;D

Neida, det lureste er nok å være åpen om hvor sykelig opptatt man er av fluefiske fra starten av, så vet de ihvertfall sånn nogenlunde hva de går til.

Ja kjente den når man måtte pakke snippesken (les fiskeutstyret) og forlate hus,bil,harrprinsessa mina og starte på nytt.

men like så greit, ordner seg for snille gutter til slutt  :D, og rottwaileren backer meg opp når ho ser eventuelle halvnakne nabogutter sprette over gjerdet nå ;D

Nei-nei-nei . . . Ungdommen i dag, de vet faen ikke sitt eget beste  

Dette virker som en genial plan når man er nyforelsket, og antakelig fungerer det også en stund da.

Men kun 1 av 326 jenter syntes egentlig det er gøy med fluefiske, de bare er med for å være "snille".

Når hverdagen etterhvert kommer vil hun sette seg på bakbeina, og enten stikke av eller, enda verre ; lure deg opp i sofakroken fremfor tørrfluekroken  Vips, så er man tøffelhelt før man vet ordet av det . . .

luremus med andre ord.  :P

legger den på is jeg og heller satser på att det går bra  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sier ikke noe. Hun bare brøler. Det gjelder å holde dem sysselsatt mens man er ute.

Et godt tips er å kjøpe inn en tykk bunke svinekotteletter hun kan rive i seg mens jeg fisker. Funker bra på en dagstur.

Ukesturer omgir litt større utfordring. Har hatt best hell med 7 kasser øl der. Snill som jeg er så panter jeg for henne når jeg kommer hjem. Pengene kjøper jeg lakrisbåter for. Da blir hun alltid glad.

1000 poeng og ønsker om ny pers på harr i slovenia på deg, Frode  ;D

Her fikk jeg pokker meg noen nye inputs selv, også  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

funker på nabogutten også denna hvis man er I tvil, da slipper man alt det andre styret :)

att jeg ikke tenkte på det....;)

det skal jeg putte i han dusten på familierådgivningskontoret hvis jeg noen gang havner i stolen der igjen.... ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven å mye kjeft jeg har fått, først da jeg var hekta på rådyrjakt og så da jeg forsiktig startet på fluefiske... ble det vel ikke noe bedre. Kan man si, har ingen råd, men gå for brownie points når du har sjansen. Fruen har ikke hatt noen annen hobby enn kjefting, så jeg har lenge lett etter noe hun er opptatt av. Plutselig en dag kom hun hjem og var giret på geocaching (http://www.geocaching.com/). Så da var det bare å fore på med GPS osv. Målet er å finne fiskeplasser der hun kan drive med sin hobby og jeg med min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med oss som har fluefiskende madam? Og som går kanakkas hvis det er for lenge mellom hver tur ....

Tror ikke det kommer ut mer enn 1 pr. 10.000 hvert år av de, så hvis det fødes ca 15000 jenter i Norge hvert år, så er det ikke mange av de... Du må vokte skatten din <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som jakt med gevær er i ferd med å øke i populæritet hos jenter, i motsetning til jakt med fiske/fluestang.

Har inntrykk av at flere og flere jenter tar jegerprøven, og danner egne jaktlag  :)

Sikkert mer hyggelig for dem, da de antakelig får være mer i fred for innpåslitne gutter . . .

Innbiller meg at jenter som roter seg uti elva med fluestang rimelig fort blir omringet av desperate gutter som skal brife med hønsehjernen sin  ;D På seg selv kjenner man andre, selvfølgelig  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjærringa var mye mer på høgget om fiskinga mi før enn de to siste åra og i år har det vært helt stille og overraskende mange oppfordringer til turer. Sikkert fordi hu har min tillatelse til å reise på weekender til storbyer rundt om i verden ett par ganger i fiskesessongen med sine venninner. Lommerpenger for hu av meg. ;D Gi og ta. Funker gull. Hu får sine turer, jeg får mine og livet er godt i mellom alle vakene. :)

Jeg har funnet løsninga, koster meg bare ti tusen pr sesong! Bib bib billig! ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjærringa var mye mer på høgget om fiskinga mi før enn de to siste åra og i år har det vært helt stille og overraskende mange oppfordringer til turer. Sikkert fordi hu har min tillatelse til å reise på weekender til storbyer rundt om i verden ett par ganger i fiskesessongen med sine venninner. Lommerpenger for hu av meg. ;D Gi og ta. Funker gull. Hu får sine turer, jeg får mine og livet er godt i mellom alle vakene. :)

Jeg har funnet løsninga, koster meg bare ti tusen pr sesong! Bib bib billig! ;D

Har du noen kjekkaser i nabolaget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...