Gå til innhold

Kampen for villaksen


Anbefalte innlegg

Bra jobba :) dette er en kamp som har pågått i snart 30 år og vi må aldri gi oss. Råder alle til å melde seg inn i villaksens venner på facebook. Der debatteres det om villaksen. La dere ikke lure. Debattantene er i hovedsak oppdrettere , med selve villaksfienden frode reppe i spissen

Det er faen meg den mest provoserende facebooksiden jeg har vært borti. Et par av de lusa der er jo ikke vel bevart, med Frode og Nils som kaptein og styrmann.

Bare påpeker at det er Nils F, og ikke meg det er snakk om :-)

"Villaksen venner" på Facebook er det desidert verste forumet jeg har vært borti. Har overhodet ingen interesse av villaks. Promotere oppdrettslaks er de derimot hissige på. Beskyldninger om løgner uten grunn og over en lav terskel fra oppdrettsmafiaen. Valgte å trekke meg ut derfra etter kort tid. Ingen mulighet til å besvare alle beskyldningene og antydninger om løgn som kom mot meg. Ble rett og slett for tidkrevende. Belastende og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positivt svar fra Martin Falklind.

"Bra initiativ!

Denna kampanj (och jag antar att ni kommer med fler efter denna) stödjer vi gärna. Det vore bra att veta vem som står bakom "Kampen för vildlaxen", kan du berätta mer om dem så vore det toppen.

mvh

Martin"

Hva ønsker du at jeg sender for svar Nils? Du kan jo sende det på PM.

Du kan skrive at det er et felles brev fra alle som har signert.

At alle har en part i det, og at alle tar del i det.

Og at det kommer flere kampanjer.

Edit: Høres det ok ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg googler "Kampen for Villaksen", ser jeg at det ligger ute på mange nettsteder allerede. Hadde aldri fått publisert det så bra hvis vi ikke hadde stått sammen.

Kommer muligens en artikkel i Vakmag og.

Det er ca 80.000 laksefiskere i Norge, og vi har mange sympatisører. Også i utlandet.

Hvis vi fortsetter å pushe, å distribuere, så kommer antall signaturer til å gå fort opp.

Bruker vi tid og flid på dette, kan vi nå himmelhøyt. Og det skal vi!

Takk til alle som har bidratt og stemt så langt.

Dette er vår kampanje, og vi gir oss aldri!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Situasjonen er nok dessverre alvorligere enn vi egentlig fatter.

At noen ordførere i kystkommuner hevder at villaksen må ofres for oppdrettsvirksomheten "om nødvendig" er så sin sak.

Men Lisbeth sier at det ligger til rette for en 6-dobling av oppdrettsproduksjonen innen år 2050.

- Uten at næringen har noen løsning på luseproblemet

- Uten at problemene med rømning er løst

- Uten at de har løst forurensningsproblemene

- Og hva med ressurssituasjonen mht. produksjon av laksefor

Er det lenger noen som tror at Lisbeth - og regjeringen - ikke har samme holdning til villaksen som ordførerne?

At en så rå form for kapitalisme får et slikt spillerom i landet vårt er utrolig. At de kan ture fram - uten hensyn til miljø og fauna - uten at landets myndigheter griper inn. Hvordan hun - Lisbeth - kan få lov til å tilrettelegge for sin egen næring og virksomhet.  Det er mafiatilstander og grov korrupsjon.

Det er skremmende å se hvilken makt denne dama og næringen hennes har. Regjering og Storting - ingen tør eller vil gå i mot disse forbryterske kreftene på en troverdig måte.

Vi snakker om unike laksestammer i Nasjonale Lakseelver! Hva med internasjonale konvensjoner?

Her trenger vi virkelig tunge og sterke aktører på laget dersom det skal bli en endring.

Et tankekors og paradoks: Se bare hvilke ressurser, krefter og maktbruk myndighetene setter inn for vern av den såkalte norske ulvestammen - finsk-russisk ulv - som lever i hundretusenvis hos vår østlige nabo Russland..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba :) dette er en kamp som har pågått i snart 30 år og vi må aldri gi oss. Råder alle til å melde seg inn i villaksens venner på facebook. Der debatteres det om villaksen. La dere ikke lure. Debattantene er i hovedsak oppdrettere , med selve villaksfienden frode reppe i spissen

Det er faen meg den mest provoserende facebooksiden jeg har vært borti. Et par av de lusa der er jo ikke vel bevart, med Frode og Nils som kaptein og styrmann.

Bare påpeker at det er Nils F, og ikke meg det er snakk om :-)

"Villaksen venner" på Facebook er det desidert verste forumet jeg har vært borti. Har overhodet ingen interesse av villaks. Promotere oppdrettslaks er de derimot hissige på. Beskyldninger om løgner uten grunn og over en lav terskel fra oppdrettsmafiaen. Valgte å trekke meg ut derfra etter kort tid. Ingen mulighet til å besvare alle beskyldningene og antydninger om løgn som kom mot meg. Ble rett og slett for tidkrevende. Belastende og.

Fornuftig å trekke seg ut derfra, det er faktisk belastende med så mye aggressivitet og løgner rettet mot en hele tiden. Verste forum jeg har vært borti. Her aner vi nok konturene av oppdrettsnæringens diskusjonsteknikker med innslag av usannheter, splittende påstander som skyts samt tåkelegging for å unnvike, forsinke og ødelegge saklige debatter.

Egentlig går det an å lære av dette, men det er en skitten jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba :) dette er en kamp som har pågått i snart 30 år og vi må aldri gi oss. Råder alle til å melde seg inn i villaksens venner på facebook. Der debatteres det om villaksen. La dere ikke lure. Debattantene er i hovedsak oppdrettere , med selve villaksfienden frode reppe i spissen

Det er faen meg den mest provoserende facebooksiden jeg har vært borti. Et par av de lusa der er jo ikke vel bevart, med Frode og Nils som kaptein og styrmann.

Bare påpeker at det er Nils F, og ikke meg det er snakk om :-)

"Villaksen venner" på Facebook er det desidert verste forumet jeg har vært borti. Har overhodet ingen interesse av villaks. Promotere oppdrettslaks er de derimot hissige på. Beskyldninger om løgner uten grunn og over en lav terskel fra oppdrettsmafiaen. Valgte å trekke meg ut derfra etter kort tid. Ingen mulighet til å besvare alle beskyldningene og antydninger om løgn som kom mot meg. Ble rett og slett for tidkrevende. Belastende og.

Fornuftig å trekke seg ut derfra, det er faktisk belastende med så mye aggressivitet og løgner rettet mot en hele tiden. Verste forum jeg har vært borti. Her aner vi nok konturene av oppdrettsnæringens diskusjonsteknikker med innslag av usannheter, splittende påstander som skyts samt tåkelegging for å unnvike, forsinke og ødelegge saklige debatter.

Egentlig går det an å lære av dette, men det er en skitten jobb.

har ikke fått med meg dette på facebook .

hmm skulle ønske jeg var god til og skrive for meg.

Skyr de oppdretssvina som pesten....

uansett positivt att mange her støtter opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort skrevet går mye ut på at alle dokumenterte påstander fra vår side blir avvist, gjerne sammen med en antydning om at vi farer med løgn. Begynner man å ta til motmæle, kommer moderator (som heller ikke er villaksvenn) med irettesettelser. Et helt umulig forum å debattere i hvis man ikke er faglig veldig sterk.

Værstingen er Frode R. Veldig aktiv, kverulerende, manipulerende. Nils F er moderator. Samme ulla.

Et par andre som er hissige der, men de er lettere å sette på plass. Meldte meg ut i dag, og sperret 4 stykker derfra.

Det er rett og slett en side som er drevet av oppdrettere og deres sympatisører. Hadde vært det samme om vi hadde startet "Oppdrettsnæringens venner", og tanken har faktisk slått meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...